Hardware voor Media portal server (1 Viewer)

Svekke

Portal Member
August 7, 2007
5
0
Home Country
Belgium Belgium
Ik ben bezig met een esxi server in elkaar te steken. Daarbij wil ik in van de hosts een windows 7 draaien die dienst gaat doen als Media server.

Hierin wil ik dus een tv signaal gaan bekijken/opnemen. Daar deze server ergens anders staat dan aan tv of pc. Wil ik dus de content gaan streamen.

Je kan in esxi je kaart doorsturen naar je host, maar ik heb geen idee welke kaart nu goed werkt met mediaportal. Je leest vanalles. Momenteel heb ik nog altijd analoge kabel van Telenet.

Iemand die me kan helpen bij het kiezen van de juiste kaart?
 

Svekke

Portal Member
August 7, 2007
5
0
Home Country
Belgium Belgium
Dank je wel, die pagina had ik al gevonden. Maar ik ben niet echt bekend met alle verschillen daar. :)
DVB-T , DVB-C , ....

Heb dus totaal geen idee wat ik juist nodig ga hebben. :)
 

HomeY

Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    DVB = Digital Video Broadcasting.
    T = Terrestrial, oftewel FTA (Free to Air), de zenders die je zo uit de lucht kan plukken
    C = Cable
    S = Sattelite

    Afhankelijk van de TV aanbieder heb je dus een kaart nodig die geschikt is voor de ontvangst.
    Als je TV kijkt via een Satteliet, heb je een DVB-S kaart nodig (hoogstwaarschijnlijk met een CAM waar de kaart van je provider in komt on te decoderen. Kijk je via de kabel, dan heb je een DVB-C kaart nodig. Heb je geen abonnement en wil je de zenders 'uit de lucht plukken', dan is een DBV-T kaart voldoende.
     

    Svekke

    Portal Member
    August 7, 2007
    5
    0
    Home Country
    Belgium Belgium
    En welke merken uit die lijst zijn dan aan te raden? Wat wordt veel gebruikt? Wat is goede kwaliteit/prijs?
     

    HomeY

    Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb zelf een Digital Devices Cine CT kaart (DVB-C), maar alles wat ondersteund word hoort te werken :)
    Bepaal je budget, selecteer een paar kaarten die er binnen vallen en zoek op internet wat reviews op. Of zoek op het forum of er ervaringen gedeeld worden door andere gebruikers.
    https://forum.team-mediaportal.com/forums/tv-cards.333/
     
    Last edited:

    Svekke

    Portal Member
    August 7, 2007
    5
    0
    Home Country
    Belgium Belgium
    Ik heb net de Hauppage 2200 gevonden. En deze lijkt mij perfect voor analoge TV ( telenet ) binnen te halen.
    Werkt deze goed met MediaPortal Server??
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom