Import eine Bildersammlung - best practice? (2 Viewers)

StarWup

Portal Pro
April 7, 2011
113
5
Germany Germany
Hallo zusammen,

ich habe eine Bildersammlung von ca. 3.000 Bildern, die bisher auf einer externe Festplatte nach dem Muster

\Bilder\Urlaub 2012\img0001.jpg
\Bilder\Urlaub 2011\pic0007.jpg
\Bilder\Ggeburtstag Tante Uschi 1998 ;-)\img000198.jpg
....etc.
abgelegt sind. Ich werde diese auf das MP-Storage kopieren.

Was ist denn der eleganteste Weg, diese als Fotosammlung anzulegen? Ich bin etwas vorbeschädigt, weil meine alte Video-Sammlung (ich komme von XBMC) beim Import unter MP 1.1 von dem blöden OFDB-Scraper total verschreddert wurde und auch der Import der TV-Serien mehr manuelle Arbeit war als ich gedacht hatte.
Jetzt will ich dazulernen und vorher fragen :) Was ich mir vorstelle ist so eine Art Coverflow mit den Themen (Urlaub 2012 / Urlaub 2011 ...) und darin alle Fotos mit der Möglichkeit der Slideshow-Wiedergabe.

Gruß
Jens

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 2)

OP Similar threads Forum Replies Date
toricred Using TMM, How to Stop Importer From Going to The Movie Database for Data General 1
Lichloathe MP2 importing keyart instead of poster General 0
P Recordings not showing up unless re-imported and not possible to delete General 0
C Importer works super slow My TVSeries 5
C Imported media doesn't show up immediately? General 1
X Recording import hängt Allgemeines Support- und Diskussionsforum 0
J [fixed] Import issue with alternate movie title matching the name of another movie Submit: Bug Reports 7
B xmltv - cannot import tvguide.xml australia Installation, configuration support 0
B [solved] tvguide.xml not importing australian channels Electronic Program Guide 10
J [fixed] Importer confused on specific movies with the same title, different years and different NFO's Submit: Bug Reports 3
azzuro [fixed] [WIP MP2.3] - Audio files not imported to MP MediaPortal 2 18
thepahakurki TVDB import not working My TVSeries 3
T I cannot get a basic media import-what is the best configuration? General 10
L TV-Series kein Import Plugins & Erweiterungen 6
J [fixed] [MP2-833] 2.2.2 server crash during import Submit: Bug Reports 50
D Ripped movies not importing unless IMDB code is included in folder name General 4
R [solved] Moving pictures importer wont add files from a removable drive. Is there a work around ? Moving Pictures 8
MausWiesel LightsOut-Connector für MP2? Allgemeines Support- und Diskussionsforum 9
fredco [solved] Large import not working Moving Pictures 15
M [solved] MP2 Not discovering all movies Newcomers Forum 2
J [fixed] [MP2-821] Importer glitches in 2.2 Submit: Bug Reports 42
Golf4 [solved] Bei Import und grabben der Medieninhalte - Client ausschalten? Allgemeines Support- und Diskussionsforum 1
cbr954rr Possibillity to export and import all client settings? General 0
Jean-Christophe MP 2.2 - Where can I find Movies NOT imported (and why??) ? General 13
N [Finished] [MP2-791] Radio recordings do not get imported into Recordings listing MediaPortal 2 25