Installatie Mediaportal, Anysee E30 Combo Plus en Ziggo (1 Viewer)

powermarcel10

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Goed om te horen! Voor wat betreft de videokaart.. Tegenwoordig zijn alle videokaarten geschikt voor het afspelen van HD content.. Ook de gpu's die tegenwoordig in processoren zitten zijn ruim voldoende..

    Wat is je budget? Dan kan ik evt een lijstje voor je maken.. :) Geef ook even aan wat je al hebt.
     

    Piros1972

    Portal Member
    August 1, 2012
    10
    0
    51
    Bavel, Noord-Brabant, Netherlands
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik zat te denken aan een budget van 500-800 eur.

    Heb eigenlijk nog niets. Alleen de Anysee E30 Combo Plus.

    Wil graag een "Audio" look voor de behuizing. (Staat mooier in de woonkamer).
    Voor opslag van films ed. zit ik te denken aan een NAS. Dus hiervoor hoeft geen dataopslag in de HTPC worden opgenomen.
     

    powermarcel10

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Oke helder. Ik zal eens voor je kijken! Wil je met het systeem ook kunnen gamen? En hecht je veel aan energieverbruik?
     

    powermarcel10

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb 2 systemen voor je samen gesteld.. Een op basis van een Intel processor en één op basis van een AMD processor.

    Verschil is simpel gezegd: Het systeem met de Intel processor heeft wat meer rekenkracht; De AMD heeft echter een wat snellere grafische chip aan boord.

    Wel zijn beide opstellingen uiteraard snel genoeg voor het afspelen van HD content, en is het AMD systeem hier het goedkoopst.

    De prijzen van beide systemen zijn wel wat aan de hoge kant. (wel binnen je budget) Je zou prima kunnen bezuinigen op de behuizing en op de voeding. Mocht je een andere behuizing kiezen dan zou ik wel gaan voor een systeem met een imon remote afstandsbediening. (vrij standaard bij veel HTPC behuizingen) Hier heb ik persoonlijk goede ervaringen mee. Verder heb ik hier gekozen voor een bluray speler, maar deze zou je natuurlijk ook kunnen vervangen door een dvd speler. Daarnaast zou je nog kunnen kiezen voor een 60GB SSD; hier installeer je dan enkel windows en de programma's op. Een SSD is zeker wel aan te raden. Lekker snel en erg stil! Geheugen kost tegenwoordig bijna niks, dus ik zou zeker voor 8GB gaan.

    AMD:

    2s8p5lc.jpg


    Intel:

    2vl1su1.jpg
     

    Bjorn Pieper

    New Member
    November 19, 2012
    4
    0
    47
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Dag Marcel,

    Ik wilde even laten weten je handleiding perfect is.
    Ik heb nog wel een vraag/uitdaging.
    Het komt geregeld voor dat het beeld staat.. maar het geluid doorloopt.
    Verschil kan wel oplopen tot enkele minuten.
    De machine is een Core I3 met HD3000 grafische chip, 2GB geheugen waarvan in de BIOS 128 MB is toegeweznen aan de grafische kaart.
    Enig idee?

    Bjorn
     
    Last edited:

    powermarcel10

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi Bjorn, fijn om te horen..

    Welke versie van MP gebruik je met welke gebruikte codecs?

    Ik kan MP 1.3 Alpha aanbevelen met de nieuwste LAV codecs. Dikke kans dat dit de problemen oplost.. Gebruik je wel Anysee driver 1.28S zoals in de handleiding omschreven?
     

    Bjorn Pieper

    New Member
    November 19, 2012
    4
    0
    47
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Marcel,

    Ik heb inderdaad 1.28S gebruikt en had alles op de LAV codec staan. Nu alles teruggezet op de Microsoft DVD standaard.
    De huidige versie is 1.2.3 van MediaPortal en heb For The Record 1.7 gebruikt.
    Ik zal vanavond 1.3 er eens overheen installeren.

    Bjorn
     

    powermarcel10

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Oké, probeer bijgevoegd bestand eens te plaatsen in de programfiles map van mediaportal, en overschrijf de bestaande versie. (maak wel een backup van de oude uiteraard!!!!) Check even of dit (uberhaupt) werkt..
     
    Last edited:

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom