Interactieve TV in Mediaportal? (1 Viewer)

DaBIGOne

Portal Pro
January 16, 2012
59
162
127.0.0.1
Home Country
Netherlands Netherlands
Ik heb IPTV van XS4ALL via glasvezel, dus die compressie is veel minder, beeld is ook erg netjes.
Maar nu zoek ik dus een manier om dat op m'n MediaPortal TV Server te krijgen.

Ik kan natuurlijk een HDMI input kaartje kopen en dat kastje eraan knopen, maar laten we eerlijk zijn, ik kan dat signaal gewoon via TCP/IP bij m'n server krijgen, en netwerkkaarten zat, in principe zou het helemaal zonder hardware moeten kunnen.
Alleen als het encrypted is zal die code gekraakt moeten worden dus....

Ik heb er al een keer een protocol analyzer overheen gehaald om erachter te komen waar die streams vandaan komen, maar krijg dat niet ingesteld in de TV Server.
zelfs NED1-2-3 niet, welke volgens mij normaal gesproken niet encrypted zijn.

Ik zal eens verder gaan analyzeren, het moet kunnen, alleen wat meer info zou niet verkeerd zijn.
 

Multi Media PC

MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 26, 2005
    5
    0
    48
    Huissen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Dat gaat ook niet werken omdat de streams beveiligd zijn met VCAS (Verimatrix) wat tot op heden nog niet gekraakt is om buiten de losse decoders om TV te kijken.
     

    zanbee

    Portal Member
    February 9, 2007
    2
    2
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Dat gaat ook niet werken omdat de streams beveiligd zijn met VCAS (Verimatrix) wat tot op heden nog niet gekraakt is om buiten de losse decoders om TV te kijken.

    Het is wel mogelijk om de streams op een pc te bekijken met een door verimatrix ontwikkelde speler Viewright PC Player. Die kan ook de streams decrypten met behulp van certificaat die je stb ophaalt van een server tijdens het boot process. Iets meer informatie kan je op Tweakers.net vinden.

    screenshot2.jpg
     
    Last edited:

    BlackBurn

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • October 4, 2008
    99
    28
    40
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Schaamteloze schop, maar is iemand hier al verder mee gekomen, ik zit te twijfelen om over te stappen naar XS4ALL, maar het is voor mij alleen interessant als ik het TV pakket erbij kan nemen en de eis is dat ik deze via mijn TV-Server kan laten lopen.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Schaamteloze schop, maar is iemand hier al verder mee gekomen, ik zit te twijfelen om over te stappen naar XS4ALL, maar het is voor mij alleen interessant als ik het TV pakket erbij kan nemen en de eis is dat ik deze via mijn TV-Server kan laten lopen.

    Ik zou dit ook graag willen want ik heb al meer dan 10 jaar internet via xs4all en ben daar erg tevreden mee en heb al eens onderzocht of TV van xs4all via de HTPC en mediaportal kan, maar helaas kan het niet zonder een set top box van xs4all, en daarmee is het voor mij ook niet meer interessant. Voorlopig werkt Ziggo via mijn digitaleverywhere pc kaart met alphacrypt CAM nog perfect, dus hou ik het daar maar bij.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom