Interlacing 4therecord stream niet goed? (1 Viewer)

patrickkrst

Portal Member
October 1, 2012
21
2
33
Home Country
Netherlands Netherlands
Ik heb sinds een nieuwe installatie van mijn gehele besturingssysteem een probleem met de interlacing van de tvstream vanuit 4therecord. In VLC player is de stream goed, in mediaportal krijg ik interlacing problemen.

Het probleem doet zich niet over het gehele beeld voor, vaak op een snel bewegen persoon of bijvoorbeeld de bal bij een voetbalwedstrijd.

interlacing-06.jpg


Iemand enig idee wat het probleem is en of ik een filter toe moet gaan passen? Het liefst los ik het bij de bron op ipv correctie toe te passen door middel van filters.
 

Dragy

Portal Pro
April 27, 2009
778
333
31
Home Country
Netherlands Netherlands
Heb je anti aliasing aanstaan bij AMD CCC? Ik heb hem zelf op niet automatisch en dan adaptieve vector staan.

Als dit niet werkt, kan je bij je filter instelling ook nog een deinterlacing kiezen, maar vaak staat dit al op automatisch. In ieder geval van PowerDVD en MPC-HC codecs kan je dit in MeidaPortal config zelf kiezen, anders moet je de config van de codec met graphfilter bijvoorbeeld openen.
 

patrickkrst

Portal Member
October 1, 2012
21
2
33
Home Country
Netherlands Netherlands
Dat zal ik even na kijken, gebruik idd de AMD CCC. voor de filters gebruik ik LAV zonder filters aangezien ik liever een ongefilterd signaal heb. Zou in 1 keer goed gezet moeten kunnen worden. VLC kan het immers ook zonder filters.
 

Dragy

Portal Pro
April 27, 2009
778
333
31
Home Country
Netherlands Netherlands
Wat bedoel je met filters dan? Want LAV is ook gewoon een directshow filter, om specifieker te zijn een decoder.

LAV is opzich prima, gebruik het zelf ook van SAF6
 

patrickkrst

Portal Member
October 1, 2012
21
2
33
Home Country
Netherlands Netherlands
In mijn ogen zou de decoder de filtering uit moeten voeren, achteraf een extra filter handmatig toe voegen heeft niet zo mijn voorkeur aangezien ik dan iets kies wat op t oog goed lijkt, niet op basis van een constatering zoals een sript dat zou doen.
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom