Kleines ATX Gehäuse gesucht

Discussion in 'Gehäuse/Netzteile/Lüfter' started by RicoHTPC, October 2, 2014.

  1. RicoHTPC
    • Super User

    RicoHTPC Super User

    Joined:
    February 4, 2011
    Messages:
    1,441
    Likes Received:
    97
    Location:
    Cuxhaven
    Ratings:
    +178 / 6
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Ich glaube ich müsste meinen Wohnzimmer HTPC mal grundlegend erneuern, fürs Schlafzimmer jedoch wäre die
    Hardware eigentlich ideal.
    Nur mag ich mir nicht das Silverstone LC20M ins Schlafzimmer stellen, da es viel zu klobig ist.
    Nun bin ich also auf der Suche nach einem möglichst kleinen Gehäuse für ein ATX Board.
    Das Gehäuse müsste außer dem Board und der HDD auch weiter eigentlich nichts beherbergen.
    Netzteil würde ich zur Not auch extern machen.
    Habt ihr eine Idee was man dafür nehmen könnte?
    Ich möchte mir eigentlich nicht die Arbeit machen etwas komplett allein zu konstruieren,
    glaube aber auch nicht, dass es sowas ootb geben wird (hab ja wie gesagt schon fleißig gesucht).

    Für jeden Vorschlag dankbar!

    Gruß,



    Rico
     
  2. Google AdSense Guest Advertisement



    to hide all adverts.
  3. Vasilich
    • Team MediaPortal

    Vasilich Test Group

    Joined:
    August 30, 2009
    Messages:
    3,392
    Likes Received:
    608
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Developer
    Location:
    Germany, Mayence
    Ratings:
    +1,173 / 2
    Home Country:
    Russian Federation Russian Federation
    Show System Specs
    ist ATX MoBo schon vorhanden? oder macht es noch sinn zu überlegen ob es ein MiniITX auch sein kann?
     
  4. RicoHTPC
    • Super User

    RicoHTPC Super User

    Joined:
    February 4, 2011
    Messages:
    1,441
    Likes Received:
    97
    Location:
    Cuxhaven
    Ratings:
    +178 / 6
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Der ganze Rechner ist schon vorhanden und dient zur Zeit als Haupt HTPC im Wohnzimmer.
    Suche fürs Schlafzimmer nur eine dezentere und kleiner "Verpackung" dafür...
     
Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

    The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

    In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

             

  • Support MediaPortal!

    The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

    Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!