Live TV ruckelt stark - Bild schlecht

Discussion in 'TV / Streaming' started by fanavity, July 16, 2013.

1. fanavity

fanavity Portal Pro

Ratings:
    +1 / 1
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Hi,

ich habe einen Anschluss von KDG. Dort habe ich ein HD Abo abgeschlossen. Nun wollte ich zwischendurch mal wieder das ein oder andere aufnehmen also habe ich mir für meinen HTPC eine Mystique CaBiX-C2 HDTV bei ebay gekauft.

Als die Karte ankam habe ich die BDA Treiber von KNC ( KNC-BDA-v2.3.320.0) installiert und einen Sendersuchlauf gestartet. zuerst fiel mir auf das die Karte knapp 100 Sender weniger findet als der "billige" KDG Receiver. (Zum testen habe ich genau das Selbe Kabel verwendet) Das konnte ich noch soweit verkraften, da es für mich unwichtige Sender waren. Was viel schlimmer ist -> die restlichen Sender, sofern ich sie mal reinbekomme (All cards are busy lässt grüßen :) ) , sind meist stark am ruckeln sind.

Ausserdem wirkt das Bild unscharf - so gekörnt. Mein alter HD-Ready TV macht mir mit dem eingebauten DVB-C-Receiver ein besseres Bild.

Nun ist meine Frage woran es liegt? Sind die Treiber schrott oder ist die Karte scheiße?

• Missing System Logs and/or Specs Missing System Logs and/or Specs x 1
  2. Google AdSense Guest Advertisement

to hide all adverts.
  3. fanavity

fanavity Portal Pro

Ratings:
    +1 / 1
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Niemand eine Idee ?

4. Vasilich
    • Team MediaPortal

Vasilich Test Group

Occupation:
    Developer
    Ratings:
    +1,172 / 2
    Home Country:
    Russian Federation Russian Federation
    Show System Specs
Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

• Support MediaPortal!

The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!