MP, Moneual mit touchscreen und Win 8

Discussion in 'Betriebssysteme' started by TMildenberger, October 17, 2013.

  1. TMildenberger

    TMildenberger New Member

    Joined:
    October 17, 2013
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Gender:
    Male
    Ratings:
    +0 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Hallo,

    Seit Jahren habe ich den schönen Moneual 932 mit einem 2. Display und bin nicht richtig zufrieden, weil ich den touchscreen nicht vernünftig eingebunden bekomme. Jetzt habe ich mir überlegt, ob windows 8 nicht genau das richtige Konzept wäre: den touchscreen als primären Monitor mit der komischen win8-Oberfläche mit den Apps, und das Video auf dem Fernsehen, endlich voll bedienbar über den touchscreen. Nun kann ich mich an eine Anfrage vor Jahren erinnern, wo gesagt wurde, dass das eigentliche Problem dabei DirectX-Beschränkungen wären, die verbieten würden, die Bedienung und das Video auf unterschiedlichen Bildschirmen laufen zu lassen. Kann jemand Rat geben, ob ich mir windows8 besorgen soll oder ob das Grundproblem damit weiter besteht?

    Gruss,



    Thomas
     
Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

    The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

    In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

             

  • Support MediaPortal!

    The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

    Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!