Net pas begonnen. (1 Viewer)

pbeumer2001

New Member
March 10, 2010
3
0
Hallo,

Ik ben al een paar weken zwaar aan het speuren op internet omtrent een HTPC. We gaan binnenkort verhuizen naar ons 1e huis en krijgen daar Ziggo. Ik he al aardig wat dingen gevonden omtrent het werkend te krijgen op een pc. Heb me een phoenix Smartreader aangeschaft en vandaag ik mijn HDHomerun binnen gekomen.

Morgen ga ik het spul eens testen op een Ziggo aansluiting bij mijn Zwager.

Op dit moment nog geen support nodig :D Maar de vragen zullen vanzelf komen na gelang de reis :D

Mocht iemand nog tips hebben optrent wat dan ook dan hoor ik het graag.
 

ppeterr

Portal Pro
July 20, 2008
136
5
Ik ben erg benieuwd naar je resultaten.
Aangezien ik enkel kan opmaken dat een homerun, of dvbT is, of unscrambled, dus zonder codering zijnde
cable channels. Ziggo is natuurlijk CI+ gecodereerd. Stop je dan die phoenix in de homerun ?

uhm vertel eens :D
 

riksmith

Portal Pro
April 18, 2009
1,856
322
Home Country
Netherlands Netherlands
Met de phoenix Smartreader begeef je je binnen het MediaPortal forum op verboden terrein. Dit vanwege eventuele juridische problemen voor MP.

Let op: Je kan dus geen enkele vorm van support krijgen. Dit komt dan met name door het gebruik van de MDAPI software.

Een mogelijk betere optie had kunnen zijn een tweedehands floppydtv (deze worden niet meer gemaakt) icm een alphacrypt te nemen of een dergelijke andere dvb-c ci + cam optie.

CI+ is trouwens geen codering maar een protocol voor smartcard gebruik. Ook de gewone (oude vertrouwde) CI interface werkt nog met Ziggo.
 

ppeterr

Portal Pro
July 20, 2008
136
5
Bovenstaande maakt het mij niet echt duidelijker, maar maakt mij wel een boel nieuwsgieriger.

ik ga maar eens aan de google
 

pbeumer2001

New Member
March 10, 2010
3
0
Met de phoenix Smartreader begeef je je binnen het MediaPortal forum op verboden terrein. Dit vanwege eventuele juridische problemen voor MP.

Let op: Je kan dus geen enkele vorm van support krijgen. Dit komt dan met name door het gebruik van de MDAPI software.
Sorry,

ik wist niet dat hier niet over gesproken mocht worden. Ik heb het wel aan de praat gekregen jammer dat ik dan niet kan delen met anderen.

Een ander onderwerp dan nu waar ik wel wat advies in kan gebruiken.

Tijdens het testen kwam ik erachter dat de CPU al het encodeer werk verrichte. Nu ben ik op zoek naar een Grafisch kaartje/chipset die Mpeg2, 4 en H264 hardware matig kan coderen in Media Portal.

Iemand een idee en linkje waar ik verder mee kan gaan?

Alvast bedankt.

P.s jammer dan Mdapi geen support krijgt; dit zou een wereld openen voor menig persoon
 

Tazzios

Portal Pro
November 7, 2006
57
4
Home Country
Netherlands Netherlands
........

Een ander onderwerp dan nu waar ik wel wat advies in kan gebruiken.

Tijdens het testen kwam ik erachter dat de CPU al het encodeer werk verrichte. Nu ben ik op zoek naar een Grafisch kaartje/chipset die Mpeg2, 4 en H264 hardware matig kan coderen in Media Portal.

Iemand een idee en linkje waar ik verder mee kan gaan?

Alvast bedankt.

P.s jammer dan Mdapi geen support krijgt; dit zou een wereld openen voor menig persoon

Idee:
Niet aan storen. Digitale televisie komt als als mpeg2 of Mpeg4 binnen en hoeft dus niet geencodeert te worden.

toch?
 

pbeumer2001

New Member
March 10, 2010
3
0
Voor zover ik weet moet het wel degelijk geencodeerd worden. Je kunt het door de cpu laten doen maar 1080i heb je redelijk wat rekenkracht voor nodig.

De GT220 van Nvidia zou dit op zich moeten kunnen nemen.
 

HomeY

Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Tijdens het testen kwam ik erachter dat de CPU al het encodeer werk verrichte. Nu ben ik op zoek naar een Grafisch kaartje/chipset die Mpeg2, 4 en H264 hardware matig kan coderen in Media Portal.

    Iemand een idee en linkje waar ik verder mee kan gaan?

    Waarschijnlijk doel je op het hardwarematig DEcoderen van de videobestanden wat met elke ATi AVIVO of Nvidia PureVideo kaart gedaan kan worden (en met een aantal nieuwe CPU's).

    Avivo vs Purevideo (TomsHardware.com)

    Avivo vs PureVideo (Hardware.info)


    Daarnaast is het wel belangrijk dat de combinatie hardware & software het ondersteund.

    DirectX Video Acceleration (DXVA)
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom