Niewe gebruiker met wat problemen (1 Viewer)

lomperd

New Member
October 18, 2011
1
0
  1. Voor mij maakt het niet zoveel uit waar mijn video/muziek etc. staat, hoe kan ik dit binnen dit programma allemaal bij elkaar gooien en alles door elkaar heen afspelen? Ik heb wel gezien dat er iets van een database wordt bijgehouden, maar hoe gebruik ik die?
  2. Ik heb ook iso bestanden, als ik deze open in mijn deamon tools dan kan ik de inhoud hiervan niet lezen, maar mijn PCH-C200 speelt deze wel probleemloos af. (maar over mijn PCH ben ik niet zo tevreden, die loopt steeds vast als ik een blueray/dvd/cd af wil spelen (zit blueray speler in))
  3. Via remote desktop kan ik mijn PC overnemen met mijn android telefoon, maar de menustructuur van Mediaportal werkt hier niet lekker mee samen, het scrollen is nogal irritant, is hier een alternatief voor? De pijltjestoetsen onderaan voor volgende vorige pagina werken wel normaal.
  4. Kan ik wanneer ik de blue-ray speler uit mijn PCH haal en deze in mijn PC stop ook bedienen vanuit Mediaportal? Zijn hier mogelijkheden voor te verzinnen waardoor dit goed zou kunnen werken?
  5. Kan ik ook een menu item toevoegen voor uitzending gemist / rtl gemist etc.? Zou wel mooi zijn dit te kunnen gebruiken vanuit Mediaportal

antwoord op vraag 4:
even puzzelen

antwoord op vraag 5:
online video plugin
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Hoi Lomperd (what's in a name :p )

1. In tegenstelling tot sommige andere media centers is het bij MP echt aangeraden om je media-bestanden correct te sorteren, zo verkrijg je het beste resultaat en kan je een aantal automatische processen gebruiken voor het gebruik binnen MP.

Ik heb bvb al mijn muziek staan in volgende structuur:
D:\Music\Artiest-naam\Album-naam

Mijn films en TV-series staan als volgt:
D:\Movies\Moviename (Year)\
D:\TV Series\Naam Serie\Season X\

Op deze manier kan je makkelijker alles in de MP databases krijgen in tegenstelling tot gewoon "per folder" te werken. Als je met de database werkt is het veel makkelijker om juiste covers en informatie te krijgen.

Info over Muziek en database: Organize Music - MediaPortal Wiki

Films kan je makkelijkst beheren via Moving Pictures (of MyFilms eventueel, persoonlijke keuze, zelf verkies ik Moving Pictures, is minder omslachtig).
Tv Series kan je best beheren via My TV Series.

De standaard "Videos" plugin is over de jaren sterk verbeterd maar ik verkies toch nog Moving Pictures. In "Videos" houd ik zaken als home movies, videoclips en varia-filmkes. Meer over Videos vind je op Videos - MediaPortal Wiki

2. Iso bestanden.
Zelf ben ik geen voorstander van het gebruik van ISO bestanden. Heb daar vroeger te veel problemen mee gehad dat die niet correct geidentificeerd werden. Ik heb dus alles omgezet naar een ge"rip"te structuur met Audio_TS en Video_TS folders. Dit is reeds gedeeltelijk besproken in https://forum.team-mediaportal.com/...02/ik-kan-geen-iso-afspelen-95218/#post801971

Bluerays heb ik niet. Weinig info over, kijk eens naar https://forum.team-mediaportal.com/codecs-externe-spelers-502/orginele-bluray-mediaportal-95273/

3. Android remote
Er zijn een aantal plugins in ontwikkeling die je toelaten om met een Android (of een iPod/Pad/Phone) je MediaPortal te besturen.

aMPdroid is zoals de naam het zicht een ontwikkeling specifiek voor Android. Heb het al even niet meer gebruikt, was niet zo eenvoudig aan de praat te krijgen, maar werkte dan wel zeer goed.

iPiMP is geen applicatie die op je telefoon draait maar een web-interface. Oorspronkelijk voor Apple toestanden gemaakt maar werkt ook op Android dacht ik. Al heel lang niet meer gebruikt.

Couchpotato is dan weer een echte App die enkel op i-toestellen draait. Ziet er zeer beloftevol uit, maar is betalend om de kosten van het publiceren via iTunes te dekken.

4 en 5 heb je intussen zelf gevonden
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom