[OPGELOST] RTL4/5 HD SBS6 niet te kijken, blokken ruis etc. Ziggo 8888 (1 Viewer)

Lotsofjazz

MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi,

    Sinds een week of 3-4 zijn de zenders RTL4 HD, RTL5 HD en SBS6 niet meer naar te lijken bij mij. Ook Discovery HD heeft hier heel erg veel last van. Als ik de zenders kies zie ik allemaal blokken, ruis of schokt het beeld heel erg, ook het geluid heeft hier last van.. er is gewoon niet naar te kijken.

    Als ik de ontvangst details bekijk zijn deze onder de 50%, en schommelt een beetje.

    Ik heb de kanalen opnieuw gescanned met de tuning parameters van Juni 2014 voor Ziggo 8888 die hier ergens op het forum zijn gepost (volgens mij is dat de laatste), maar dat helpt niet. Scannen met de tuning parameters die meekomen met versie 1.9.0 Pre release helpt ook niet.

    Andere zenders zoals die van NPO HD zijn prima, ontvangst en kwaliteit beide 100%. Of er nog meer zenders zijn die niet goed werken weet ik niet.

    Ik vind het wel vreemd dat het ineens zo slecht is, het was altijd uitstekend met RTL4

    Voor configuratie zie System details.

    Voor het decoderen van TV gebruik ik de LAV codecs.

    Iemand een idee waar het aan kan liggen, zijn de tuning parameters soms weeeer veranderd, meer mensen last van? Ik woon in Heerhugowaard, voorheen Multikabel, al een paar jaar Ziggo 8888.

    Alvast bedankt voor de sugesties :)

    Marco
     

    CypherMK

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • March 11, 2009
    1,735
    617
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb ook zoiets gehad met nederland 1 en 2 icm ziggo. Soms was alles prima gedurende een aantal maanden, en dan ineens was het weer slechter. Dan ging ontvangst en kwaliteit naar 70%. Maar sinds ik een signaal versterker heb geinstalleerd, werkt alles prima! Wellicht is bij jou ook zoiets aan de hand. Of de bekabeling is misschien niet meer optimaal.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Dank voor de suggestie, maar een signaalversterker heb ik al geinstalleerd, Kabel pluggen zijn compleet afgeschermde Hirschmann pluggen, Kabel zelf is ook al eens vervangen door Hirschman kabel. Dit alles zit er nu een jaar of 3 in...

    Ik heb net Mediaportal eerst volledig verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.. Het lijkt ietsje beter, maar nog steeds veel storing..
     

    CypherMK

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • March 11, 2009
    1,735
    617
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    En als je de PC direct op de kabel aansluit in de meterkast, heb je dan ook hetzelfde probleem?
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Nee nog niet geprobeerd, maar de versterker was wel een hele verbetering t.o.v voor dat ik deze had geinstalleerd. Ik ben nu een weekje weg, maar als ik weer thuis ben zal ik dit eens proberen... het is maar een goedkoop apparaatje van de Gamma.
     

    CypherMK

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • March 11, 2009
    1,735
    617
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb zelf de hirschmann ghv 930 (als ik het me goed herinner). Daarna wordt ie vertakt naar 8 punten. Dus ik had echt een goede versterker nodig.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Nee nog niet geprobeerd, maar de versterker was wel een hele verbetering t.o.v voor dat ik deze had geinstalleerd. Ik ben nu een weekje weg, maar als ik weer thuis ben zal ik dit eens proberen... het is maar een goedkoop apparaatje van de Gamma.

    Even geprobeerd zonder versterker, maar dan is ineens alles bagger... dus die versterker doet het in ieder geval goed en heeft ook zin.

    Naast de genoemde zenders ben ik er achter gekomen dat NGC HD ook ellende is. Hoe kan het toch dat het ineens zo slecht is.

    Ik ga de versterker nu verplaatsen naar valk bij mijn HTPC, misschien dat dat werkt.. standby...

    Groetjes,

    Marco
     

    CypherMK

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • March 11, 2009
    1,735
    617
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Maar heb je dan ook de pc direct op de kabel in de meterkast aangesloten? Dus zonder verdere vertakkingen vanuit het hoofdpunt?
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    OK, versterker verplaatst naar vlakbij de HTPC..EN DAT HELPT! Kanalen opnieuw gescanned en RTL4/5 HD SBS6 HD en NGC HD zijn nu weer 100%, en gelijk ook maar 30 nutteloze zenders er bij haha!

    Blijkbaar pikte de coax kabel nogal wat ruis op onderweg van de versterker in de meterkast naar de HTPC (ongeveer 15 meter), ondanks dat het een relatief nieuwe kabel betreft van goede kwaliteit.

    Ik had ooit de versterker van de HTPC verplaatst naar de meterkast op aanraden van mensen hier op het forum, toen ik vergelijkbare problemen had (lang geleden) gek genoeg hielp dat toen ook, maar op dat moment had ik net die nieuwe coax kabel getrokken.

    In ieder geval bedankt voor het meedenken.

    Marco[DOUBLEPOST=1410007177][/DOUBLEPOST]
    Maar heb je dan ook de pc direct op de kabel in de meterkast aangesloten? Dus zonder verdere vertakkingen vanuit het hoofdpunt?

    Jaja, dat was van het punt in de meterkast rechtstreeks op de HTPC, zonder enige vertakking (ik gebruik de versterker alleen om het signaal te versterken naar m'n HTPC, en niet als splitter.. kan wel, want er zit nog een aansluiting voor een tweede TV op) Die kabel is waarschijnlijk alweer slechter aan het worden... Maargoed het is nu weer even opgelost, als het weer slechter wordt, dan wordt het tijd voor een nieuwe coaxkabel.
     
    Last edited:

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Naja , na bovenstaande acties begon eergisteren het gelazer alweer, ik heb nu ook de korte kabels tussen versterker en Digital everywhere coax en tussen de versterker en wand contact door ook vervangen door degelijke Hirschmann coax kabels, dus nu zijn ALLE kabels coax Hirschmann kabels, en nu is het eindelijk ECHT opgelost!

    Bij het scannen van de kanalen zie ik nu eindelijk alleen maar 100% ontvangst en 100% signaal kwaliteit.. hehe!

    Ik had ook nog een extra versterker van Hirschmann gekocht (zo'n klein blokje, met 2 uitgangen), om die weer in de meterkast te plaatsen, maar dat werkt niet twee versterkers op een kabel, ipv een super sterk signaal gaat het er alleen maar van achteruit. Die gaat morgen weer terug naar de winkel, net als de twee kabels die ik nu over heb.

    Maar het labeltje [OPGELOST] kan dus blijven staan ;)

    Marco
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom