home
products
contribute
download
documentation
forum
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
All posts
Latest activity
Members
Registered members
Current visitors
Donate
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Search titles only
By:
Menu
Log in
Register
Navigation
Install the app
Install
More options
Contact us
Close Menu
Forums
Language specific support
Nederlandstalige MediaPortal ondersteuning
Algemene support
Tearing probleem na installatie MP 1.5.0 ( Windows XP )
Contact us
RSS
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
<blockquote data-quote="Lotsofjazz" data-source="post: 1102081" data-attributes="member: 64243"><p>OK, de Samsung led volgt gewoon wat er op hem afgevuurd wordt, dat is goed.. in een eerdere reply zei je dat je de TV zo had ingesteld, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen, waarschijnlijk.</p><p></p><p>100 hz motion plus staat hier buiten, het gaat er om dat het SIGNAAL dat van de kabelaar komt in sync is met wat je er van maakt in je video kaart.. 60hz is in principe NIET in sync met je TV signaal en zal daarmee problemen geven, tenzij je video kaart zo krachtig is dat deze er nog wat moois van kan maken door frames te droppen en/of of te kopiëren. Het is daarom vreemd dat 1080P50 meer tearing geeft dan 1080P60, omdat het in principe moeilijker is om een mooi 1080P60 beeld te maken van een 1080i25 signaal dat binnenkomt.</p><p></p><p>CoreAVC is ook goed, alleen moet je daarvoor betalen, toch? Ik heb ooit CoreAVC een tijdje gebruikt, maar toen m'n licentie verliep heb ik dat niet verlengd en ben verder gegaan met codec's die gratis zijn (ffdshow bijvoorbeeld) en nu aangeland bij de bij MP de meegeleverde LAV codecs, heb ik nu goede ervaringen mee.</p><p></p><p>Wat ook een oorzaak kan zijn is dat je storing hebt op de kabel(s), en het signaal onder de maat is, zie mijn post van vorige week! Goed afgeschermde coax kabels van goed kwaliteit en misschien het toepassen van een signaalversterker kan een wereld van verschil betekenen. Been there done that! (lees mijn recente post over storing op RTL4 .. het vervangen van 2 korte coax kabels door kwaliteitskabels van Hirschman (12.50 per stuk) zorgde er voor dat het signaal van 40-50% naar 100% werd verbeterd!!)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lotsofjazz, post: 1102081, member: 64243"] OK, de Samsung led volgt gewoon wat er op hem afgevuurd wordt, dat is goed.. in een eerdere reply zei je dat je de TV zo had ingesteld, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen, waarschijnlijk. 100 hz motion plus staat hier buiten, het gaat er om dat het SIGNAAL dat van de kabelaar komt in sync is met wat je er van maakt in je video kaart.. 60hz is in principe NIET in sync met je TV signaal en zal daarmee problemen geven, tenzij je video kaart zo krachtig is dat deze er nog wat moois van kan maken door frames te droppen en/of of te kopiëren. Het is daarom vreemd dat 1080P50 meer tearing geeft dan 1080P60, omdat het in principe moeilijker is om een mooi 1080P60 beeld te maken van een 1080i25 signaal dat binnenkomt. CoreAVC is ook goed, alleen moet je daarvoor betalen, toch? Ik heb ooit CoreAVC een tijdje gebruikt, maar toen m'n licentie verliep heb ik dat niet verlengd en ben verder gegaan met codec's die gratis zijn (ffdshow bijvoorbeeld) en nu aangeland bij de bij MP de meegeleverde LAV codecs, heb ik nu goede ervaringen mee. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat je storing hebt op de kabel(s), en het signaal onder de maat is, zie mijn post van vorige week! Goed afgeschermde coax kabels van goed kwaliteit en misschien het toepassen van een signaalversterker kan een wereld van verschil betekenen. Been there done that! (lees mijn recente post over storing op RTL4 .. het vervangen van 2 korte coax kabels door kwaliteitskabels van Hirschman (12.50 per stuk) zorgde er voor dat het signaal van 40-50% naar 100% werd verbeterd!!) [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
Post reply
Forums
Language specific support
Nederlandstalige MediaPortal ondersteuning
Algemene support
Tearing probleem na installatie MP 1.5.0 ( Windows XP )
Contact us
RSS
Bottom