Video/Audio Codec Error bei abspielen von tv video mit gedrehter Displayanzeige (1 Viewer)

MichiMaster11

Portal Member
November 2, 2009
12
0
Hallo!

Vielleicht kann mit wer helfen: Ich habe versucht auf einem Acer Travelmate 290 (1,3GHZ, 512MB RAM) auf dem immer MP-Video und TV geklappt hat auf einem gedrehten Display zu schauen. Ich habe mir den Laptop verkehrt montiert, habe über Grafiktreiber das Display um 180 Grad gedreht und wollte TV schauen. Da kam immer die Meldung, dass Video und Audio Codec nicht passen und Videos nicht abspielbar sind. Das Gleiche ist bei Recorded TV.

Weiß jemand, warum das nicht geht? Drehe ich den Bildschirm zurück, so funkt alles perfekt. Liegt das an der Grafikkarte? (Intel Extreme 2) oder an den Codecs, die das nicht abspielen können? Auf meinem anderen Laptop (Nvidia Geforce 8600) funktioniert es bei gedrehten Display perfekt...Irgendwie schade, dass auf dem eigentlichen Gerät nicht geht, das verkehrt hängt. danke euch für jegliche Tipps und logische Erklärungen, warum das nicht hinhaut

lg
Michi

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

OP Similar threads Forum Replies Date
bta489 HEVC Video, DTSX, ATMOS, DD+ Audio Codecs Moving Pictures 14
Stephen O'Kane [SOLVED] TV Stream stuttering - both Video and Audio Watch / Listen Media 14
404 [solved] Live TV...video and audio freeze General Support 20
C Ability to browse videos and audio by folder General 2
cladinshadows85 [solved] Audio playing mutiple times over video and crashing General 8
Terra some H265 videos stay black, audio is playing General Support 4
P Video and audio stutters after playing TV recording for few minutes 1.19 0
N [not reproducible] Online videos not working at all Submit: Bug Reports 1
R Bug: Video Folders disappear General Support 10
B some music videos stutter Watch / Listen Media 0
I 1.25.0 Videos in HEVC UHD 2160p don't play good watch/edit Videos 8
CanadianEh MP TV server rebuild with Colossus 2 - Kodi clients receive PMT error when playing videos recoreded by Colossus 2 TV-Server 1
Rob Hexenmeister Skinning Online Videos question OnlineVideos 2
A [solved] How to Play All Videos in a List watch/edit Videos 3
O 1.25.0 Codecs and Video Format for PlayStation 2 Codecs, External Players 0
g0rsq Info box randomly popping up when watching TV or other video MediaPortal 2 Newcomers Forum 1
I Video Playback Stuttering General Support 45
B some videos jerky Television (MyTV frontend and TV-Server) 0
B MP 2.2.3 Error playing videos from NAS Submit: Bug Reports 2
T Kurze Tonaussetzter bei Videos und TV Allgemeines Supportforum 1
mrmojo666 [Tv Server Plugin ]Direct Show Video Control Plugin 0.0.0.1 for Hauppauge PVR cards MediaPortal 1 Plugins 0
ajs [Proposal] Video embedded cover MediaPortal 1 1
G [solved] Black Screen on all videos after upgrading to either 1.23 or 1.24 from 1.22 General Support 4
H random black screen live tv and videos (amended) General Support 0
R kein Ton bei TV, Video, Aufnahme, Musik Allgemeines Support- und Diskussionsforum 0