Welke CAM module te kopen? (1 Viewer)

RickCOH

MP Donator
  • Premium Supporter
  • October 13, 2012
    11
    2
    36
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo MP'ers,

    Ik zoek naar een CAM module om te gebruiken met een Ziggo abonnement. Het is een heel gezeik met het CI/CI+ verhaal. Informatie is verspreid en soms jaren oud, kortom ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Heeft iemand ervaring met Ziggo en CAM modules op dit moment? Of weet iemand waar ik meer informatie kan vinden?

    Bedankt,

    Rick
     

    RickCOH

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • October 13, 2012
    11
    2
    36
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bedankt voor de informatie. Ik heb zelf op de moeilijke manier geleerd dat CI+ niet voor een hobbyist is.
    Het advies van Joostzilla is goed, via digital devices kan ik aan de alphacrypt cams komen.
     

    mhoogenbosch

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 21, 2008
    308
    70
    Utrecht, Netherlands
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bedankt voor de informatie. Ik heb zelf op de moeilijke manier geleerd dat CI+ niet voor een hobbyist is.
    Het advies van Joostzilla is goed, via digital devices kan ik aan de alphacrypt cams komen.
    Moet zeggen dat het mij op het moment niet duidelijk is wat nu de 'top' oplossing is. Zelf heb ik lang een FloppyDTV i.c.m. een AlphaCrypt gebruikt. Echter gezien de kosten en de 'onzekere' toekomst van het product ben ik destijds over gegaan op een Anysee E30TC, inmiddels is de FloppyDTV weer in productie en de Anysee E30TC twijfelachtig.

    Zelf vind ik de HD Homerun erg interessant klinken, dual tuner oplossing, direct aan 't netwerk. Alleen ontsleuteling vergt dan weer wat extra inspanning omdat je met een kaartlezer aan de gang moet icm de verschillende software technieken.

    Ergo, het blijft klieren / spelen tot je een werkende oplossing hebt, het is allemaal niet ideaal, maar er is een hoop mogelijk. Het zou fijn zijn als de providers iets meer 'open' zouden staan naar 'ons'.
     

    RickCOH

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • October 13, 2012
    11
    2
    36
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ergo, het blijft klieren / spelen tot je een werkende oplossing hebt, het is allemaal niet ideaal, maar er is een hoop mogelijk. Het zou fijn zijn als de providers iets meer 'open' zouden staan naar 'ons'.

    En dat werken ze naar mijn gevoel, jammer genoeg, tegen. Ze willen minder openheid zodat ze meer kunnen verdienen.

    Het blijft ook klieren om te weten wat werkt. Ik ga de alphacrypt cams proberen en deze tuner, omdat deze zeker wordt ondersteund door MP.

    http://shop.digital-devices.de/DuoFlex-CT-Octopus-single-CI

    Samen met de alphacrypt cam hoop ik dat het werkt.
     

    mhoogenbosch

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 21, 2008
    308
    70
    Utrecht, Netherlands
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ergo, het blijft klieren / spelen tot je een werkende oplossing hebt, het is allemaal niet ideaal, maar er is een hoop mogelijk. Het zou fijn zijn als de providers iets meer 'open' zouden staan naar 'ons'.

    En dat werken ze naar mijn gevoel, jammer genoeg, tegen. Ze willen minder openheid zodat ze meer kunnen verdienen.

    Het blijft ook klieren om te weten wat werkt. Ik ga de alphacrypt cams proberen en deze tuner, omdat deze zeker wordt ondersteund door MP.

    http://shop.digital-devices.de/DuoFlex-CT-Octopus-single-CI

    Samen met de alphacrypt cam hoop ik dat het werkt.
    Het gevoel wat jij beschrijft is zeker iets wat ik met je deel. Allemaal commercieel plaatje. Nou zou het ook niet zo heel erg zijn als er goede oplossingen voor zouden zijn. Maar ik vind alles wat er geboden wordt te beperkt. Zeker gezien ik graag zelf 'in controle' blijf.

    Afijn, laat even weten of het goed gekomen is! :)
     

    Plopeye

    Portal Member
    October 9, 2012
    6
    0
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Voor SAT ontvangst gebruik ik nu al meer dan een jaar een Aston 1.07 cam. Deze werkt op zich goed, alleen zou ik het wel op prijs stellen als de officiele Canal Digitaal CAM ondersteund zou gaan worden. Hiermee doen ze heel veel Canal Digitaal / TV Vlaanderen & Telesat gebruikers in NL/BE en FR een plezier mee.
    Aangezien het gebruik van softwarematige CAM's in combinatie met Mediaportal niet bespreekbaar is op de fora wegens de sluier van cardsharing die daar omheen hangt.

    Ik ben zelfs bereid om een CAM op te sturen naar de mensen die aan dit gedeelte werken om het testen mogelijk te maken.
     

    jehe

    Portal Pro
    February 15, 2011
    694
    216
    57
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hoi Plopeye,

    Nochtans de officiele CAM van TV Vlaanderen werkt bij mij perfect.
    Welke TV-kaart gebruik je?


    Ps:confused:orry voor het laattijdig antwoord:oops:
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom