Welke codecs gebruiken jullie? (1 Viewer)

Welke codecs gebruiken jullie (selecteer alle codecs die je gerbuikt)

  • FFDshow

    Votes: 8 22.9%
  • Haali

    Votes: 2 5.7%
  • SAF

    Votes: 21 60.0%
  • MPC-HomeCinema

    Votes: 5 14.3%
  • PowerDVD

    Votes: 9 25.7%
  • Haali Mediasplitter

    Votes: 5 14.3%
  • Real Alternative

    Votes: 1 2.9%
  • Quicktime Alternative

    Votes: 3 8.6%
  • AC3 Filter

    Votes: 4 11.4%
  • HD-Pack

    Votes: 0 0.0%
  • CoreAVC

    Votes: 1 2.9%

  • Total voters
    35

oekie

MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    223
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Na mijn geheugen upgrade naar 4 Gb heb ik nog steeds framedrops, maar ze zijn gehalveerd. Hij zou moeten zijn 50fps. is nu na een uur ong 33 fps en dit was voor de upgrade 17 fps. Iemand een suggestie?
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Probeer je Timeshifting eens op dezelfde schijf als je Recording te zetten. Wie weet speelt jouw harde schijf spelbreker ? Heb zelf ooit vreemde effecten met films gehad die op een schijf stonden die te warm liep.
     

    oekie

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    223
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb net de timeshitfolder op een andere drive geplaatst. Dus even afwachten wat dit brengt.
    Verder vond ik ergens op het forum om je logging op error te zetten. Dit lijkt te helpen
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Er loopt op dit ogenblik een gelijkaardige thread op het engels forum: https://forum.team-mediaportal.com/...6/dropping-frames-mp-neverending-story-80889/

    Hier werd gesuggereerd om de Timeshifting niet op de zelfde schijf als het systeem te plaatsen. Onder andere omdat er dubbele schijf-toegang is: 1x om te schrijven, 1x om te lezen. Sommige andere suggesties werden hier al gegeven: antivirus uitschakelen voor de timsehift folder. Maar ook andere zaken als Disk Indexing afzetten, drivers aanpassen...

    Hopelijk helpt het wat vooruit. Al zie ik dat je problemen hebt gehad met de upgrade naar RC2.
     

    oekie

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    223
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Inmiddels is mijn systeem aardig stabiel
    Gebruik een oude nvidia driver. 191.07 als ik me niet vergis. Deze wordt ook aanbevolen bij gebruik van SAF 4.
    Ik heb SAF 5 nog geprobeerd, maar deze loopt alles behalve stabiel.
    Verder heb ik nog een instelling in mij bios aangepast, aangaande mijn HDD's. Dit staat ergens in de draadje wat Furetto hierboven aangeeft
     

    riksmith

    Portal Pro
    April 18, 2009
    1,856
    322
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Tjsa, mijn codec staat dan weer niet in het lijstje :) De ingebakken MS codecs in W7. Werkt goed, alleen sommige mp4 files heeft hij wat moeite mee (Edit: Blijkt alleen in WMP voor te komen, MP werkt perfect met die files).
     

    frenskeman

    Portal Member
    June 8, 2009
    9
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    ik heb ook problemen gehad met mijn nvidia drivers. wellicht kan je proberen om de nieuwste omega drivers te draaien? dit heeft bij mij met veel dingen toch geholpen. vond die nieuwste drivers van nvidia echt drie keer bagger.

    ik gebruik powerdvd 9 codecs voor tv kijken (vloeiend) en standaardcodec voor hdtv, echter schokt deze idd vrij erg. moet dit maar een keer aanpassen.
     

    Gotanius

    Portal Member
    January 2, 2010
    12
    0
    Nvm cyberlink codec schijnt nu wel te werken.

    Geen idee wat ik heb gedaan waardoor het werkte, maar hoezee \o/
     

    Pierot

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • June 16, 2010
    9
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik gebruik nu SAF 5... op mijn windows 7 pc.
    Ik heb pas de mce standby tool ontdekt.
    Zaken, zoals problematische resume en stotteren waarvan ik dacht dat het door codecs kwam
    of door opgelost kon worden, zijn na installatie en configuratie van deze tool
    opgelost of verbeterd. Er is zelfs een tabblad voor mediaportal:
    Bij de nieuwste beta die ook geschikt is voor windows 7 64-bit.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom