Welke codecs gebruiken jullie? (1 Viewer)

Welke codecs gebruiken jullie (selecteer alle codecs die je gerbuikt)

  • FFDshow

    Votes: 8 22.9%
  • Haali

    Votes: 2 5.7%
  • SAF

    Votes: 21 60.0%
  • MPC-HomeCinema

    Votes: 5 14.3%
  • PowerDVD

    Votes: 9 25.7%
  • Haali Mediasplitter

    Votes: 5 14.3%
  • Real Alternative

    Votes: 1 2.9%
  • Quicktime Alternative

    Votes: 3 8.6%
  • AC3 Filter

    Votes: 4 11.4%
  • HD-Pack

    Votes: 0 0.0%
  • CoreAVC

    Votes: 1 2.9%

  • Total voters
    35

HomeY

Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Je OS blijft wel x64 natuurlijk... Al weet ik het fijne niet af van hoe die codecs echt gebruikt worden...

    Correct, maar MediaPortal is een 32bits applicatie en kan dus niet in het 64bit gedeelte van het register komen, waardoor je gebruik moet maken van 32bits codecs.
     

    ppeterr

    Portal Pro
    July 20, 2008
    136
    5
    Ik ben vooral erg benieuwd hoe jullie DVD spul kijken.

    Ik loop de laaste tijd namelijk redelijk te stoeien ermee. FFdshow + upscaling, dat werkt ansich redelijk.
    Enkel krijgen de menu's zo een opdonder, dat ze haast niet meer goed te gebruiken zijn. En is het een
    hels karwij om een dvd te starten. Beeld resultaat is overigens wel subliem.

    Vervolgens, powerdvd en andere geven een stuk minder mooi beeld. Maar dan werken de menu's zonder
    scale natuurlik wel goed.

    owja nog een part detail. Mijn htpc is vrij koel te noemen bij mkv 1080p etc etc.
    Als ik "kinder" dvd's draai en upscale, wordt ie natuurlijk wat warmer, zo rond de 55 graden

    acceptabel.

    Speel ik andere dvd films, echte films om zomaar te noemen - schiet mijn cpu warmte omhoog !
    tegen de 70 graden zelfs....apart toch. Iemand die hier een reden voor kan noemen
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Mijn DVDs zijn allemaal op harde schijf gedumpt. Waarbij ik enkel de main movie behoud met de audio en subtitles die ik wens. Geen extra's, geen menu's, geen reclame, ... En geen compressie ! Zo blijven mijn DVDs mooi gaaf in hun doosje.
     

    ppeterr

    Portal Pro
    July 20, 2008
    136
    5
    furetto, ja dat is natuurlijk een mooie situatie, als je een fysieke dvd collectie hebt, en die ook
    als zo danig wilt bewaren. Hier heb ik eerder, een snelle doorstroom, met een kleine collectie
    raw video, en iso materiaal. Wat op den duur door hd materiaal vervangen wordt.
    Wenselijk is dan een zo goed mogelijke kwaliteit. Dit is haalbaar met ffdshow upscaling, en andere filters.
    Maar dit gaat dus in mijn geval op een aantal punten tegenwerken. (cpu temp en menu bediening)
    Voor mij dus momenteel weer powerdvd 8 - die de dvd video verzorgt.
     

    oekie

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    223
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Monenteel SAF 4 maar,....Man, o man.... Ik loop al vanaf ik met mp bezig ben tegen frame dropping aan bij live tv.. sb of hd, maakt niet uit.
    Alle codecs zijn geprobeerd, maar geen resultaat
    Tv kijken begint smooth, maar dropt naar enkele minuten van een stabiele 50 fps naar 17 fps?!
    Even terugspoelen of de pauzeknop in is een workaround...
    Ga vandaag mijn geheugen opschroeven naar 4Gb. Dit is het enige wat ik nog kan verzinnen. Verder moet mijn hardware er toch geen problemen mee hebben,.. toch?

    Groet Oek
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Je hardware ziet er meer dan degelijk uit ! Ik heb zelf lang een 8600GT gehad, ook in combinatie met een Floppydtv-C.

    Ik ga je zeker geen oplossing kunnen aanreiken, maar ter analyse:

    - Heb je hetzelfde als je opgenomen TV afspeelt via Recorded TV ?
    - Heb je hetzelfde als je opgenomen TV afspeelt via My Videos ? (extra folder invoegen of bestanden copieren)

    Heb je de laatste driver en firmware van de Floppydtv ? Heb zelf vrij lang wat problemen gehad wegens slechte firmware.
     

    oekie

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    223
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Je hardware ziet er meer dan degelijk uit ! Ik heb zelf lang een 8600GT gehad, ook in combinatie met een Floppydtv-C.

    Ik ga je zeker geen oplossing kunnen aanreiken, maar ter analyse:

    - Heb je hetzelfde als je opgenomen TV afspeelt via Recorded TV ?
    - Heb je hetzelfde als je opgenomen TV afspeelt via My Videos ? (extra folder invoegen of bestanden copieren)

    Heb je de laatste driver en firmware van de Floppydtv ? Heb zelf vrij lang wat problemen gehad wegens slechte firmware.

    Ik heb dit probleem alleen met livetv... Dus niet met opnames en videos
    Verder heb ik de laatste firmware van mijn alphacrypter en ffloppydtv
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Staat er een virus-scanner op deze PC ? Indien ja, kan je dan een exception maken zodat hij de Timeshifting folder niet scant of monitort ?

    Staan je Timeshifting en Recording folder op dezelfde fysieke harde schijf ?
     

    oekie

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    223
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Staat er een virus-scanner op deze PC ? Indien ja, kan je dan een exception maken zodat hij de Timeshifting folder niet scant of monitort ?

    Staan je Timeshifting en Recording folder op dezelfde fysieke harde schijf ?

    De virusscan moet ik eens naar kijken. Maar timeshifting en recording staan op 2 verschillende schijven.

    Inmiddels heb ik mijn werkgeheugen geupgrade. Het is nog een beetje vroeg om te juichen, maar heb nog geen stuttering gehad:D

    Verder heb ik SAF5 geprobeerd, maar hier kon ik geen Discovery HD mee kijken. Dit kanaal gebruikt geloof ik een upscale van mpeg2 ?!?

    In ieder geval bedankt zover Furetto:D:D
     

    HomeY

    Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Verder heb ik SAF5 geprobeerd, maar hier kon ik geen Discovery HD mee kijken. Dit kanaal gebruikt geloof ik een upscale van mpeg2 ?!?

    Mijn ervaring is dat voor HD TV je het beste de PowerDVD codec kan gebruiken. Die geeft hier het beste resultaat en geen problemen.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom