Ziggo nieuwe zendervolgorde (1 Viewer)

lightman

MP Donator
  • Premium Supporter
  • December 28, 2007
    90
    2
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    mijn TV met ingebouwde CI slot heeft automatisch de zenders RTL4 HD op kanaal 4 gezet

    als ik bij Ziggo met de nieuwe transponder list een scan doe, dan komen de HD zenders onderaan?

    kan dit automatisch goedgezet worden of moet dit met de hand?
     

    lightman

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • December 28, 2007
    90
    2
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    ik bedoel inderdaad de volgorde

    wat me opvalt is dat mijn samsung TV inclusief CI slot de zender RTL4 HD netjes op de juiste plek heeft gezet
    als ik bij MePo TV-Server een rescann doe of alles opnieuw laat scannen staan deze "nieuwe" HD zenders onderaan ergens bij nummer 900 en hoger

    enig idee hoe dit zit?
     

    Lbr_Lion

    Extension Designer
    July 19, 2008
    243
    372
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Dit heeft te maken met de zgn. 'HD Simulcast Descriptor' die toegevoegd is aan de simulcast zenders door Ziggo. Deze 'descriptor' bevat het HD zendernummer wanneer de TV of ontvanger HD ondersteund. Dus wanneer de ontvanger of TV dit ondersteund, wordt automatisch de HD variant op deze 'HD Simulcast Descriptor positie gezet en de SD variant gaat dan naar het originele HD zendernummer (In dit geval van 904 naar 4 en omgekeerd).

    MediaPortal ondersteund dit niet en het zal dus manueel aangepast moeten worden.
     

    lightman

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • December 28, 2007
    90
    2
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    kijk daar hebben we wat aan TOP Lbr_Lion :D

    dus het is geen probleem om ook de kanaal nummers aan te passen en bv RTL4 HD op kanaal 4 te zetten en RTL 4 op kanaal 904?
     

    Lbr_Lion

    Extension Designer
    July 19, 2008
    243
    372
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    dus het is geen probleem om ook de kanaal nummers aan te passen en bv RTL4 HD op kanaal 4 te zetten en RTL 4 op kanaal 904?

    Nee, dit is geen probleem. Ik heb de kanalen zelf ook veranderd en geen problemen ondervonden.
     

    lightman

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • December 28, 2007
    90
    2
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    hoe kun je het beste de kanaalvolgorde aanpassen, doormiddel van de pijltjes in de GUI van de TV server
    of door de kanaal nummers aan te passen?
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik doe het altijd met de pijltjes toetsen, ik maak ook een nieuwe groep aan waar ik alleen de zenders in zet waar ik vaak naar kijk, en dat zijn er niet zo heel veel. Je kunt hele groepen zenders selecteren mbv ctrl en/of shift click, en die dan in een keer omhoog of omlaag klikken.. het is even een werkje, maar met een kwartierje klikken en schuiven had ik de zenders staan zoals ik het wil hebben.
     

    klara31

    Portal Member
    March 28, 2009
    43
    1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Gaat deze functionaliteit ooit nog in MP komen?
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom