Het CI+ debacle leidt nog steeds tot veel verwarring en daarom nog een keer alhier een korte uiteenzetting.
Indien Ziggo (of andere content provider) geen ondersteuning geeft wil dat nog niet zeggen dat het dan niet zou werken, en precies dit lijkt in het geval van CI+ van toepassing (of beter gezegd de afwezigheid van de + bij een CI).
Het is gebleken dat de opstellingen met CI CAM (bv Alphacrypt) en gewone CI gewoon kunnen werken met Ziggo. Heb je echter ergens in je componentketen een CI+ gecertificeerd component dan kun je problemen verwachten doordat er in de instructieset van het + gedeelte een DRM beveiliging KAN zitten die de boel blokkeerd als niet alles volgens CI+ richtlijn is.
In de praktijk is het nu zo dat een computertuner met CI en gewone CAM (maar ook een TV met gewone CI) gewoon kunnen werken, maar gebruik je bv een CI+ CAM (of heb je een CI+ TV maar met gewone CAM) dan kun je dus problemen verwachten.
Op grond van de mij huidig beschikbare info verwacht ik niet dat het CI+ gebeuren voor deze tuners een probleem gaat opleveren, en ziet het er naar uit dat CI+ enkel een extra DRM-laag is die steeds breder wordt ingevoerd en waardoor je bij veel apparaten dus beperkt zult worden in de mogelijkheden, maar indien je de oude CI (zonder +) keten gebruikt je hier geen last van hebt.
[SIZE=1 said:Citaat van: Victor op 1 juli 2012, 15:10:30[/SIZE]]Na een dag zoeken en proberen heb ik een work-around gevonden. Het schijnt dat driver versie x.x.x.60 voor de Duoflex CT niet goed overweg kan met de cam module AlphaCrypt. Als je 'options' aanklikt in de cam module sectie van het Digital Devices configuratie tooltje krijg je de foutmelding "card doesn't support bitrate settings". Er schijnt een firmware update tool van Digital Devices te zijn maar die heb ik niet gevonden. Ik heb ondertussen bij DD een support ticket open staan.. De workaround is simpel: Driver x.x.x.60 verwijderen, herstarten en vorige driver x.x.x.47 installeren! alles werkt weer als vanouds!
Je hebt een dual-tuner kaart, oftewel 2 tuners Dit betekend inderdaad je 2 kanalen tegelijk kan afspelen en/of opnemen uit verschillende 'transponder' groepen.Ik heb de mogelijkheid om 2 dvb-c tuners aan te vinken, heeft dat voordelen? (betekend dat bijv. dat je 1 kanaal kan opnemen terwijl je een ander kanaal bekijkt?)
Ik heb dat gewoon op 0 laten staan.Bij Edit properties van de tuner vink ik CAM enabled aan, maar daaronder heb je de optie een getal in te voeren mbt this card can decode x channels simultaneously. Welk getal kan ik hier invoeren of beter op 0 laten staan?
Percentages betekenen de voorgang van een programma. 0% is start programma, 100% is einde van het programmaEn wat betekenen de percentages in de EPG? het lijkt wel hoe lager het percentage hoe beter hij afspeelt, wanneer ik NL2 HD met 83% aanklik de 'stream' vast loopt en RTL4 HD met 40% doet het vlekkeloos.