Digitale TV installeren (1 Viewer)

Digibeet

Portal Member
July 8, 2012
17
1
12
Home Country
Netherlands Netherlands
Wat voor CAM module heb je trouwens?

Irdeto CI+ @smit

ik zal vnvd ook even kijken naar de handleiding die je post, en hem in het ENG zoeken wat mijn deutsch ist sehr scheisse.
 

riksmith

Portal Pro
April 18, 2009
1,856
322
Home Country
Netherlands Netherlands
Hmm... weet je wel zeker dat een CI+ module gaat werken? (letop de +)

Volgens mij worden alleen CI modules ondersteund (alphacrypt bijvoorbeeld).
Mocht dat zo zijn: Ik heb er nog wat tweedehands te koop :)
 
Last edited:

Digibeet

Portal Member
July 8, 2012
17
1
12
Home Country
Netherlands Netherlands
Goede vraag, zou het niet weten. Ff snel gegoogeld op het werk en dan kom ik op het volgende citaat uit nov.2012 (degroeneknop.nl)

Het CI+ debacle leidt nog steeds tot veel verwarring en daarom nog een keer alhier een korte uiteenzetting.

Indien Ziggo (of andere content provider) geen ondersteuning geeft wil dat nog niet zeggen dat het dan niet zou werken, en precies dit lijkt in het geval van CI+ van toepassing (of beter gezegd de afwezigheid van de + bij een CI).

Het is gebleken dat de opstellingen met CI CAM (bv Alphacrypt) en gewone CI gewoon kunnen werken met Ziggo. Heb je echter ergens in je componentketen een CI+ gecertificeerd component dan kun je problemen verwachten doordat er in de instructieset van het + gedeelte een DRM beveiliging KAN zitten die de boel blokkeerd als niet alles volgens CI+ richtlijn is.

In de praktijk is het nu zo dat een computertuner met CI en gewone CAM (maar ook een TV met gewone CI) gewoon kunnen werken, maar gebruik je bv een CI+ CAM (of heb je een CI+ TV maar met gewone CAM) dan kun je dus problemen verwachten.

Op grond van de mij huidig beschikbare info verwacht ik niet dat het CI+ gebeuren voor deze tuners een probleem gaat opleveren, en ziet het er naar uit dat CI+ enkel een extra DRM-laag is die steeds breder wordt ingevoerd en waardoor je bij veel apparaten dus beperkt zult worden in de mogelijkheden, maar indien je de oude CI (zonder +) keten gebruikt je hier geen last van hebt.


De CI+ module heb ik vooralsnog uit de tv gebietst, moet dus zoiezo een module voor achterin de HTPC.
 

HomeY

Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Je moet je kaart wel configureren met het programma 'DVBCineConfig' (te vinden in Start -> Programs -> Digital Devices).

    Als eerste klik je op 'Configure CT Tuner' en zorg je dat er 2 vinkjes staan bij DVB-C voor beide tuners. DVB-T & DVB-C WMC kan je uitvinken.
    Vervolgens (waarschijnlijk moet je het programma weer opstarten) klik je op 'Common Interface Module' en zet je 2 vinkjes. Als je dat gedaan hebt moet je je PC herstarten. Zappen tussen de kanalen duurt hier 3 seconde, and ik heb een Multi-Seat setup, dus dat moet bij jou zeker zo snel kunnen ;)

    ** EDIT **
    CI+ word in de CI module van Digital Devices niet ondersteund.
     
    Last edited:

    Digibeet

    Portal Member
    July 8, 2012
    17
    1
    12
    Home Country
    Netherlands Netherlands

    riksmith

    Portal Pro
    April 18, 2009
    1,856
    322
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ooh maar streamedMp zal vast niet lang op zich laten wachten. Het staat je vrij om terug te gaan naar 1.2.3 maar dan mis je heel wat moois :)

    En de nieuwe default skin in 1.3 is toch ook geen straf? ;) Zeker vergeleken met wat we in 1.2 hadden :D
     
    Last edited:

    Digibeet

    Portal Member
    July 8, 2012
    17
    1
    12
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Dankzij riksmith voorzien van een CI module (alphacrypt) maar nog geen home run.

    Wanneer ik de Configuratie van Digital Devices doorloop krijg ik de melding:
    dd.jpg


    Even googelen en dan lees ik op de Groeneknop.nl het volgende:

    [SIZE=1 said:
    Citaat van: Victor op 1 juli 2012, 15:10:30[/SIZE]]Na een dag zoeken en proberen heb ik een work-around gevonden. Het schijnt dat driver versie x.x.x.60 voor de Duoflex CT niet goed overweg kan met de cam module AlphaCrypt. Als je 'options' aanklikt in de cam module sectie van het Digital Devices configuratie tooltje krijg je de foutmelding "card doesn't support bitrate settings". Er schijnt een firmware update tool van Digital Devices te zijn maar die heb ik niet gevonden. Ik heb ondertussen bij DD een support ticket open staan.. De workaround is simpel: Driver x.x.x.60 verwijderen, herstarten en vorige driver x.x.x.47 installeren! alles werkt weer als vanouds!


    Nu vraag ik me af over welke driver hij schrijft, van Digital Devices of de CI module
     

    Digibeet

    Portal Member
    July 8, 2012
    17
    1
    12
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bedankt riksmith, het was een zware bevalling maar het werkt!

    Enkele puntjes waar ik nog niet uit ben.
    Ik heb de mogelijkheid om 2 dvb-c tuners aan te vinken, heeft dat voordelen? (betekend dat bijv. dat je 1 kanaal kan opnemen terwijl je een ander kanaal bekijkt?)

    Bij Edit properties van de tuner vink ik CAM enabled aan, maar daaronder heb je de optie een getal in te voeren mbt this card can decode x channels simultaneously. Welk getal kan ik hier invoeren of beter op 0 laten staan?

    En wat betekenen de percentages in de EPG? het lijkt wel hoe lager het percentage hoe beter hij afspeelt, wanneer ik NL2 HD met 83% aanklik de 'stream' vast loopt en RTL4 HD met 40% doet het vlekkeloos.
    tv.jpg
     

    HomeY

    Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb de mogelijkheid om 2 dvb-c tuners aan te vinken, heeft dat voordelen? (betekend dat bijv. dat je 1 kanaal kan opnemen terwijl je een ander kanaal bekijkt?)
    Je hebt een dual-tuner kaart, oftewel 2 tuners :) Dit betekend inderdaad je 2 kanalen tegelijk kan afspelen en/of opnemen uit verschillende 'transponder' groepen.

    Bij Edit properties van de tuner vink ik CAM enabled aan, maar daaronder heb je de optie een getal in te voeren mbt this card can decode x channels simultaneously. Welk getal kan ik hier invoeren of beter op 0 laten staan?
    Ik heb dat gewoon op 0 laten staan.

    En wat betekenen de percentages in de EPG? het lijkt wel hoe lager het percentage hoe beter hij afspeelt, wanneer ik NL2 HD met 83% aanklik de 'stream' vast loopt en RTL4 HD met 40% doet het vlekkeloos.
    Percentages betekenen de voorgang van een programma. 0% is start programma, 100% is einde van het programma ;)

    Een rood logo betekend dat je dat kanaal opneemt.
    Geel logo is het kanaal dat op dat moment weergegeven word
    Groen zijn de kanalen die beschikbaar zijn voor weergave
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom