Digitale TV installeren (1 Viewer)

Digibeet

Portal Member
July 8, 2012
17
1
12
Home Country
Netherlands Netherlands
Beste allen.

Met veel enthousiasme ben ik begonnen om mijn Ziggo digitale tv in MediaPortal te krijgen. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, ik ben zover dat de kanalen in TV server zichtbaar zijn maar in MediaPortal gebeurt er nog niks als ik TV selecteer. Ik kan alleen NL1 previewen in de settings dus de rest is nog scrabbled. Maar zoals ik al zei geen idee waar het euvel ligt, aan de kaart, tunerkaart, in de settings van TV server, in de settings van MP of ergens anders. In de wiki hulp pages weet ik simpelweg niet waar ik moet beginnen.

Wellicht is het voor de ingewijde twee toesten op de knop, dus ik sta open voor alle vormen van hulp. misschien via remote desktop.

Mediaportal 1.2.3.0
Smarcard Ziggo Digitale TV (geactiveerd)
Tuner Hardware DigitalDevices Cine CT v6 / DigitalDevices CI Module for CineV6

tvsettings01.jpg tvsettings02.jpg tvsettings03.jpg

mijn dank is groot :)
 

Lbr_Lion

Extension Designer
July 19, 2008
243
372
Home Country
Netherlands Netherlands
Als ik naar je instellingen kijk dan heb je geen CAM ingeschakeld voor de TV-kaart. (Deze is nodig om de zenders te decoderen)

DVB-C CAM.png


Je kunt deze inschakelen door de TV-kaart te selecteren en 'Edit' te kiezen. In het nieuwe scherm kun je de CAM inschakelen:

DVB-C CAM2.png


Ik weet niet of je in de MediaPortal configuratie ook de naam van de TV-server hebt ingegeven, maar deze is nodig om in MediaPortal TV te kunnen kijken:

TV-Server.png


In jouw geval zal dit 'Bas-MediaCenter' moeten zijn.

Met deze extra info zou het moeten lukken om TV te kunnen kijken omdat de andere instellingen al juist zijn
 

Digibeet

Portal Member
July 8, 2012
17
1
12
Home Country
Netherlands Netherlands
Super bedankt voor je snelle reactie, ik heb de CAM ingeschakelt maar in de MP configuratie staat er geen TV. Heel raar, volgens dit topic zijn de TV en Radio niet enabled onder Plugins. Maarrrr er staan helemaal geen dergelijke plugins :(

tvsettings04.jpg

Pohh ik hoop niet dat ik nu MP opnieuw moet installeren want heb net alles naar mijn wens ingesteld..[DOUBLEPOST=1342036319][/DOUBLEPOST]
browse to the MediaPortal installation directory (default: C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal\) and check whether TvLibrary.Interfaces.dll is there.

Wat raar deze dll bestaat bij mij niet.
 

riksmith

Portal Pro
April 18, 2009
1,856
322
Home Country
Netherlands Netherlands
Een aantal vragen:
Draai je alles op 1 pc?
Hoe heb je mediaportal geinstalleerd? Normaal gesproken moet je meerdere opties hebben. Als je de goede aanklikt (zal later opzoeken wat het moet zijn) is het resultaat dat TV ook in mediaportal wordt geinstalleerd. Bij jou is dat blijkbaar niet gebeurt.

Uit mijn hoofd kan je de setup trouwens gewoon nog een keer draaien zonder dat je gelijk alles kwijt bent.
 

Digibeet

Portal Member
July 8, 2012
17
1
12
Home Country
Netherlands Netherlands
Ik doel dan voornamelijk op dit gedeelte:
http://wiki.team-mediaportal.com/1_...llation/1_Deploy_Tool/2_Advanced_Installation
Maar daarvoor is het wel van belang te weten of alles op 1 pc moet draaien of dat je een losse TV server hebt.

Hey Rik, ja alles draaid op 1 pc.
Ik heb eergisteren een oude post hier over de TV server zitten volgen en toen een exe geinstalleerd. Dat bleek een oudere versie van TV server te zijn, daardoor kon ik niks van MP meer opstarten omdat hij 2 verschillende versies zag. Door een systeem reset heb ik dit verholpen, wellicht is het daar fout gegaan.
 

riksmith

Portal Pro
April 18, 2009
1,856
322
Home Country
Netherlands Netherlands
Het enige wat nodig is denk ik:
1. Download de juiste installer van MP homepage.

(Ik zou eigenlijk de 1.3 alpha nemen, daar zitten veel TV verbeteringen ook in, maar het is wel een ALPHA versie. Zie: https://www.team-mediaportal.com/news/mediaportal-130alpha-released).

2. Draai die nog een keer en selecteer de juiste opties. Een schone installatie zou denk ik het beste zijn, maar ik kan begrijpen dat je niet graag alles opnieuw wil installeren.
 
Last edited:

Digibeet

Portal Member
July 8, 2012
17
1
12
Home Country
Netherlands Netherlands
Nou vanaf 0 dan maar, zojuist 1.3 alpha geinstalleerd. Eerste reactie: YES BEELD! maar NL1 werkt natuurlijk omdat deze niet gecodeerd is (daarom ook SD?) De rest van de kanalen blijven zwart. Overigens duurt het schakelen tussen kanalen +- 20 seconden. De CAM wel ingeschakelt mis ik nog iets anders dan?

tvsettings05.jpg tvsettings06.jpg tvsettings07.jpg
 

riksmith

Portal Pro
April 18, 2009
1,856
322
Home Country
Netherlands Netherlands
Ik kan vanavond nog wel even kijken als er niemand heeft gereageerd. Het zou ook goed kunnen dat je in de software van DD nog iets moet instellen. Ik heb wel zo'n kaart, maar geen CI module dus dat weet ik niet.
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom