h.264 channels via DVB-T will not play on MP (2 Viewers)

kds

Portal Member
January 18, 2009
8
0
Home Country
Denmark Denmark
Tried another codec

Tried the Elecard codec (link) but they did not work either - showed a still picture / 1 frame and then no more.

Have not yet received my trial key for CoreAVC despite having requested one Monday, another Tuesday and yet another Wednesday. I don't want to buy a codec if it doesn't work so I'll wait for the trial key and keep this thread updated.

Don't have Cyberlink Powerdvd h.264 codec but I am considering buying v8 of Powerdvd to get it, if CoreAVC does not work.

Best regards,
Kenneth

redmm

Portal Member
March 13, 2008
44
0
Home Country
Denmark Denmark
In danis:

Jeg har instaleret CoreAVC og kan se MUX2, men ser kun det øverste højre 1/4 af billedet på SD kanalerne (den har vist hele billedet et par gange). DR HD vises fint, men der sker det at MP crascher når jeg skifter til en anden kanal.
Jeg kan godt optage den nye kanaler, også før jeg install CoreAVC, men ikke se dem.

Jeg bruger en bundkort m. AMD 780G chipset, kører HDMI til et full-HD tv ( 1920*1080@25Hz)
Her på MP-forum har jeg på et tidspunkt fundet en guide til at spille BR rip (.mkv filer) som virker fint med den ene mkv fil jeg har. Der er så vidt jeg ved også H264 men hvorfor kan det codex ikke vise de nye tv kanaler.

Hvis jeg kan gøre noget der kan hjælpe med at få det til at virke ( prøve et eller andet ) så skriv.

Sorry for writing i danish.

Jakob

Rasmuzzen

Portal Member
July 26, 2007
20
0
57
Roskilde
Home Country
Denmark Denmark
CoreAVC works perfect here bulild november 2009, and it is the codec making the lowest cpu load. Elecard and build in windows 7 have been tested.

Greetings from roskilde.

Users who are viewing this thread

Top Bottom