Hauppauge WinTV dualHD neuer USB-Stick findet keine Sender (1 Viewer)

mm1352000

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 1, 2008
    21,577
    8,223
    Home Country
    New Zealand New Zealand
    Country flag
    Great :)
    Can you please post the driver so that I can try to patch our code.

mm1352000

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 1, 2008
    21,577
    8,223
    Home Country
    New Zealand New Zealand
    Country flag
    Thank you. :)
    Unfortunately that only tells me part of what I need to know. I was hoping for the inf file (driver install script). If you can't find the ini file, could you please attach a screenshot of your tuner list showing as much as possible of the tuner name and device path.

Rasenlatscher

Portal Member
    November 25, 2012
    17
    3
    46
    Home Country
    Germany Germany
    Country flag
    Install CD without ini file & no clue which driver is for which tuner.
    I found an ini file only in win tv. together with screenshot attached.

Maybe this helps.

Attachments

• wintv dualHD 2.zip
      185.5 KB

Rasenlatscher

Portal Member
    November 25, 2012
    17
    3
    46
    Home Country
    Germany Germany
    Country flag
    Hey mm1352000,

last question. Can you give me the information or perfectly the file that´s needed to get the new tuner working together with the old/other DVB-C Tuners, which use the normal symbol rate 6900. The Scan with 6900000 symbol rate overwrite the old tuning details.

mm1352000

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 1, 2008
    21,577
    8,223
    Home Country
    New Zealand New Zealand
    Country flag
    Can you give me the information or perfectly the file that´s needed to get the new tuner working together with the old/other DVB-C Tuners, which use the normal symbol rate 6900. The Scan with 6900000 symbol rate overwrite the old tuning details.
    Sorry, that's not possible.

Thomas Schmitz

New Member
    May 31, 2016
    2
    0
    Home Country
    Germany Germany
    Hello,

I've bought the same stick and I'm using Mediaportal1. I can search for channels and the card is able to find all available, but the software identify the new HD channels as radio stations, not as TV stations. Any idea how I can solve this issue?

Thanks in advance!

Users who are viewing this thread

Similar threads

MediaPortal should work with any tuner that has a device driver that conforms to the "BDA" interface standard. This standard was used by Microsoft's "Windows Media Center" (WMC). So you should look for the phrases "works with WMC" or "supports BDA interface" or similar words in the product description. Unfortunately, neither the...
    MediaPortal should work with any tuner that has a device driver that conforms to the "BDA" interface standard. This standard was...
    Hallo zusammen, ich nutzte MP 1.27 mit einer Mystique SaTiX-S2 und würde gerne zusätzlich noch einen DVB-T2 Tuner installieren. Da...
    Replies
    1
    Views
    958
    Hallo alle zusammen. Ich habe den Fehler nun endlich ausfindig gemachen. Die MP2 trifft keine Schuld. So wie es aussieht "blockiert" das CAM Modul die Tuner, weil sie "zugewiesen" sind. Obwol kein Modul enthalten ist, versuchen die Karten wohl darüber ein Signal zu erhalten oder zu entschlüssen. Dies schlägt fehl und blockiert so den...
    Hallo alle zusammen. Ich habe den Fehler nun endlich ausfindig gemachen. Die MP2 trifft keine Schuld. So wie es aussieht...
    Hallo. Ich habe ein Problem mit meiner TV Karte und eurer Software. Aus irgendeinen Grund findet die MP2 beim Sendersuchlauf keine...
    Replies
    6
    Views
    508
    Modify your Windows 10 folder settings to show hidden folders. Ändern Sie Ihre Windows 10-Ordnereinstellungen, um versteckte Ordner anzuzeigen. Read these pages in the Mediaportal Wiki: Lesen Sie diese Seiten im Mediaportal Wiki: https://www.team-mediaportal.com/wiki/display/MediaPortal1/Scan+DVB-C...
    Modify your Windows 10 folder settings to show hidden folders. Ändern Sie Ihre Windows 10-Ordnereinstellungen, um versteckte Ordner...
    MP 1.25 Win10 findet keine Sender DVB-C; in früheren Threads wurde empfohlen, die Symbolrate durch das anhängen dreier Nullen zu...
    Replies
    1
    Views
    568
    Hallo! Nach der Umstellung auf digitales Kabelfernsehen habe ich mir für den Rechner einen Hauppauge soloHD Stick besorgt. Software verwende ich die dazugehörige Software WinTV Version 8.5. Nun hat die Software brav viele Sender gefunden. Dass die Sender nicht sichtbar sind, die verschlüsselt sind, stört mich nicht. Ich brauche weder...
    Hallo! Nach der Umstellung auf digitales Kabelfernsehen habe ich mir für den Rechner einen Hauppauge soloHD Stick besorgt...
    Hallo! Nach der Umstellung auf digitales Kabelfernsehen habe ich mir für den Rechner einen Hauppauge soloHD Stick besorgt...
    Replies
    0
    Views
    3K
    Hallo! Ich habe meine kleine Problem gelöst und wollte Euch das nicht vorenthalten! Wie schon oben beschrieben betreibe ich eine VM mit dem TV-Serverteil. Ein kleiner Tip am Rand: Wenn man eine VMWare Workstation verwendet und die VM Shared dann gibt es beim Reboot mit einer USB-TV-Karte ein Problem: Sie wird nicht automatisch...
    Hallo! Ich habe meine kleine Problem gelöst und wollte Euch das nicht vorenthalten! Wie schon oben beschrieben betreibe ich eine...
    Hallo! Auch wenn ich recht wenig hier scheibe, benutze ich MP seit vielen Jahren. Auch mein System ist schon in die Jahre gekommen...
    Replies
    4
    Views
    780
    Top Bottom