Interactieve TV in Mediaportal? (1 Viewer)

Lotsofjazz

MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi allemaal,

    Heeft iemand hier al ervaring met Interactieve TV(via ADSL, dus NIET Digitenne) van KPN icm Mediaportal? Kan dat zonder het speciale kastje van KPN, maar softwarematig in de HTPC geregeld worden?

    XS4all gaat als alles meezit dit jaar eindelijk ook digitale TV aanbieden, via het VDSL2 internet netwerk, dit zal ongeveer hetzelfde zijn als wat KPN nu al aanbiedt als Interactieve TV. Ik ben me nu aan het orrienteren of dit een serieus alternatief kan zijn voor Ziggo digitale TV. Ik wil echter voorkomen dat ik een extra kastje moet aanschaffen, het zou mooi zijn als ik gewoon de HTPC kan blijven gebruiken. Of ik werkelijk over ga stappen hangt ook van het aanbod van XS4all af (misschien kan het wel niet vanwege de beperkte bandbreedte waar ik woon, beetje ver van de centrale, nog geen glasvezel)

    Ik heb nu een HTPC met floppyDTV DVB-C/CI digitale TV kaart, en werkt uitstekend (nog steeds, ondanks de CI+dreiging), TV van XS4all zal minstens net zo goed of beter moeten gaan werken.

    Ik hoor het wel,

    Lots
     

    Richardd

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • October 16, 2009
    53
    1
    Reusel
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Nee helaas niet.
    De laatste keer dat ik me er in verdiept heb bleek dat ik alleen uit UPC kan kiezen voor TV in mijn woonplaats. En aangezien ik via MediaPortal wil kijken moet ik daarom ook analoog kijken. Digitaal kon om één of andere reden niet via de PC.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Nee helaas niet.
    De laatste keer dat ik me er in verdiept heb bleek dat ik alleen uit UPC kan kiezen voor TV in mijn woonplaats. En aangezien ik via MediaPortal wil kijken moet ik daarom ook analoog kijken. Digitaal kon om één of andere reden niet via de PC.

    Weet je dat zeker?? KPN interactieve TV, TV van xs4all en TV van Tele2 gaat via de TELEFOONLIJN, ofwel via VDSL of ADSL2+ internet.. dus niet via de coaxkabel maar via adsl modem/router en netwerk kabel naar het Tele2/Kpn/xs4all kastje en dan en HDMI naar de TV.. alleen wil ik het tele2/kpn/xs4all kastje verwijderen en vervangen door een netwerk kaat in mijn HTPC en "iets" in Mediaportal, plugin of desnoods een stukje externe software..

    Daar gaat het mij dus om. dat soort TV via een deel van je internet bandbreedte. KPN en Tele2 leveren dat al een tijdje alleen het aanbod van deze twee vindt ik te beperkt (geen of slechts een paar HD kanalen) en bovendien ben je dan verplicht ook internet van hun te nemen en dat wil ik niet, want ik ben erg gehecht aan xs4all. Daarom wacht ik xs4all nu af

    Xs4all is deze maand een pilot begonnen met een select groepje leden die ze daar voor hebben uitgenodigd... ik zit daar helaas niet bij

    Overigens de reden waarom je niet digitaal kunt kijken via mediaportal is omdat UPC een erg aparte encryptie gebruikt (nagravision) waar geen CAM voor bestaat. Ziggo gebruikt Irdeto II waar wel oplossingen voor zijn (Alphacrypt, Anysee etc.) zodat Mediaportal er mee overweg kan.

    Lots
     

    Richardd

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • October 16, 2009
    53
    1
    Reusel
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    In ieder geval kon ik toen geen digitenne op mijn postcode krijgen en het snelste internet via ADSL was toen 8MB. Ik dacht dat via deze snelheid geen digitale TV via ADSL mogelijk was. Ik had ooit eens gehoord dat internet via de schotel mogelijk was maar dat bleek niet te kunnen met een redelijke snelheid.

    Mijn abonnement loopt weer bijna af dus ik ga binnenkort weer eens de mogelijkheden verkennen. Ik deed net even de postcode-check op xs4all en nu zou ik wel 40MB internet kunnen krijgen. Misschien is dat in de praktijk sneller dan 60MB van UPC omdat ze deze snelheid niet geven bij downloaden.
    Ik overweeg zelfs om helemaal geen TV aansluiting meer te nemen omdat ik er steeds minder gebruik van maak sinds ik MediaPortal heb. Wanneer ik dan toch een keer iets live wil zien dan kan ik meestal wel via een stream kijken denk ik. Ik hecht niet zo heel veel waarde aan het scherpere beeld van digitale TV.
    Wanneer ik http-streams toe kon voegen in mijn TV-gids in MediaPortal en van daaruit kon kijken zou ik helemaal geen TV aansluiting meer nodig hebben. Dat heb ik helaas nog niet voor elkaar kunnen krijgen, hoewel het sommigen schijnbaar wel gelukt is. (zie: https://forum.team-mediaportal.com/television-mytv-frontend-tv-server-90/iptv-not-working-78629/)

    Waarom is het een bezwaar wanneer er een kasje tussen zou zitten? In mijn huiskamer zou ik het wel weg kunnen werken en ik dacht dat je die kastjes er gratis bij kreeg, misschien is er een technische reden voor?
     

    nschoot

    Portal Pro
    July 29, 2007
    70
    0
    In ieder geval kon ik toen geen digitenne op mijn postcode krijgen en het snelste internet via ADSL was toen 8MB. Ik dacht dat via deze snelheid geen digitale TV via ADSL mogelijk was. Ik had ooit eens gehoord dat internet via de schotel mogelijk was maar dat bleek niet te kunnen met een redelijke snelheid.

    Waarom is het een bezwaar wanneer er een kasje tussen zou zitten? In mijn huiskamer zou ik het wel weg kunnen werken en ik dacht dat je die kastjes er gratis bij kreeg, misschien is er een technische reden voor?
    Omdat als je een kastje nodig hebt (een decoder) het TV signaal dus niet via MediaPortal loopt. :confused:

    Het zou mooi zijn als het IPTV "signaal" door MediaPortal kan worden verwerkt, zodat je IPTV kunt kijken met mediaportal.

    Ikzelf begin aardig simpel te worden van m'n beroerd zappende digital-everywhere kaart, dus als IPTV een serieuze optie is, ben ik geinteresseerd.

    EDIT: Na wat research op tweakers.net moet ik concluderen dat het wel kan werken, maar niet met KPN, omdat die het signal encrypt. Andere IPTV kan wel werken, omdat vrij goed bekend is hoe de de "kastjes" die normaal geleverd functioneren. Dwz, IP adres krijgen in het VLAN van de provider en vervolgens in de DHCP request je kenbaar maken als een "kastje". Als XS4ALL dus niet encrypt moet het mogelijk zijn.
     

    mbuzina

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • April 11, 2005
    2,839
    726
    Germany
    Home Country
    Germany Germany
    Ik been geen kenner, maar MP heeft een IPTV virtuele TV card. Evtl. gaat het daarmee.
     

    nschoot

    Portal Pro
    July 29, 2007
    70
    0
    De virtuele IPTV kaart is pas van belang nadat je deel uitmaakt van het "IPTV netwerk" en je de streams kunt ontvangen. Dan heb je de belangrijkste horde dus al genomen. Behalve bij KPN dus, want daar kun je schijnbaar wel de streams dan ontvangen, maar zijn die versleuteld. Daar kun je dus niet zomaar wat mee.
     

    DaBIGOne

    Portal Pro
    January 16, 2012
    59
    162
    127.0.0.1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Heeft iemand al IPTV van XS4ALL werkend op MediaPortal of is dit tot op heden onmogelijk ?
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb de optie een tijdje geleden al laten varen, omdat IPTV van xs4all, in feite hetzelfde is als van KPN(zelfde netwerk).. Nadeel van KPN/xs4all is dat ze op de HD kanalen een flinke compressie uitvoeren, om het over VDSL te kunnen versturen, dit gaat enigszins ten koste va de beeldkwaliteit, daarnaast is het signaal en de kastjes die er bijhoren dusdaniog beveiligd, dat je er met de HTPC niks mee kunt doen.. dus zelf MET het kastje is het nog niet voor elkaar te krijgen het werkend in mediaportal te krijgen.

    Dus ik hou het op Ziggo.. totdat het ook daar niet meer werkt, dan koop ik een nieuwe TV met CI+ slot en CI+cam van Ziggo en gebruik ik mediaportal alleen nog om films te kijken..maar zover is het nog lang niet!
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom