MediaPortal 2 Weekly snapshot (2016-05-08) (1 Viewer)

morpheus_xx

Retired Team Member
  • Team MediaPortal
  • March 24, 2007
    12,073
    7,459
    Home Country
    Germany Germany
    This is a development build based upon the the "Spring '16 Release".

    Main changes compared to Spring '16 Release are (grey points where available in previous development snapshots already):
    • Skin engine:
      • Added support for Text trimming (thanks @Brownard)
      • Fix for registration of routed events (thanks @Brownard)
      • Added support for smooth scrolling (thanks @Brownard)
    • Media Library:
      • Added quick "remote filters" inside all media views like in Moving Pictures, "starts with" and "contains" filters (number keys, (, *, #, §, Escape)
      • Hide "Series" and "Movies" from "Videos" section
      • Extended search screens to use fast attribute based search (instead of global approach)
      • Added support for ComSkip in VideoPlayer
      • Prepare rendering for multi-plane video players (for BD Player integration)
    • Updates and fixes for SlimTV / TVE 3:
      • Add support for zapping by channel index or logical number (configurable by user)
    • Skins:

      • Removed "Titanium" skin, added "Titanium Extended" theme


    If you experience errors, please post logfiles here. A link to Log Collector can be found on your Desktop and Start Menu!

    Download link http://tinyurl.com/h2svnwo

    @Testers , @Developers , @Designers

    Please post feedback!
     

    Lehmden

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,554
    3,936
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany
    Hi.
    As most often lately the installation did not install OV properly. And also as most often, a repair fixes this. Not too nice having to run the installer two times to get one working installation. Logs of both, install and repair are attached...
    Remote filtering is working for me the first time, nice. Hide series and movies in "Videos" module also is working. Zapping by channel numbers is working with default theme, so I need to fix Cloudy for that as I did for the remote filtering already. Do you have a little hint where I have to search for the zapping skin changes? Comskip I haven't tested and most likely I never will due to the ugly limitations of the free comskip version.
     

    morpheus_xx

    Retired Team Member
  • Team MediaPortal
  • March 24, 2007
    12,073
    7,459
    Home Country
    Germany Germany
    • Thread starter
    • Moderator
    • #3
    Zapping by channel numbers is working with default theme, so I need to fix Cloudy for that as I did for the remote filtering already. Do you have a little hint where I have to search for the zapping skin changes?
    Yep, the changes affect the FullscreenContentTV.xaml. All single keybindings are moved out to common include: https://github.com/MediaPortal/Medi...855d#diff-934b372ea9ef02b492163a762e3845e7R49

    As most often lately the installation did not install OV properly. And also as most often, a repair fixes this. Not too nice having to run the installer two times to get one working installation. Logs of both, install and repair are attached...
    Thanks, I still have no idea how to prevent this stupid behavior. It must be related to the different versioning of MP2 and OV components and how we define upgrade versions.
     

    Lehmden

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,554
    3,936
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany
    Thanks, fixed Cloudy for this.
    By the way, the issue with sometimes not appearing menu entries reported here still exists in this build.
     

    Scheibes

    Portal Pro
    June 14, 2012
    817
    71
    39
    Home Country
    Germany Germany
    Hab auch noch ein Problem gefunden im TV Bereich.

    Wenn man z.B. gerade SuperRTL schaut, dann mit "Stop" beendet und dann wieder versucht den gleichen Sender zu starten reagiert der TV nicht.
    Erst wenn man einen anderen Sender wählt startet TV und man kann dann wieder auf SuperRTL zurück schalten.

    Dachte Anfangs dass das nur ein einmaliges Problem war, nun hatten wir aber schon öfter das Problem.
     

    ge2301

    Lead Design MP2
  • Team MediaPortal
  • January 11, 2014
    8,705
    3,491
    Stuttgart
    Home Country
    Germany Germany
    Hab auch noch ein Problem gefunden im TV Bereich.

    Wenn man z.B. gerade SuperRTL schaut, dann mit "Stop" beendet und dann wieder versucht den gleichen Sender zu starten reagiert der TV nicht.
    Erst wenn man einen anderen Sender wählt startet TV und man kann dann wieder auf SuperRTL zurück schalten.

    Dachte Anfangs dass das nur ein einmaliges Problem war, nun hatten wir aber schon öfter das Problem.
    Habe ich auch oft bemerkt, als ich es mal auf meinem Wohnzimmer HTPC getestet hatte.
    Außerdem hat es oft nicht geklappt von einem HD Sender afu einen anderen zu wechseln, musste erst einen SD Sender wählen, um dann wieder einen HD Sender wählen zu können.
    Das war aber mit dem SR '16, keine Ahnung, ob sich mittlerweile etwas geändert hat. Ich habe es seitdem nicht mehr probiert.
     

    Lehmden

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,554
    3,936
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany
    Hi.
    Daran können wir nichts ändern. Das ist ein Problem der TVE 3.0 und auch schon zu MP1 Zeiten gelegentlich mal aufgetaucht. Und die TVE 3.0 ist ja schon seit Jahren im "Code Freeze", von daher wird sich da auch nichts mehr ändern. Sollte die TVE 3.5 je das Licht der Welt erblicken, wird dieses Problem hoffentlich beseitigt sein...
     

    Scheibes

    Portal Pro
    June 14, 2012
    817
    71
    39
    Home Country
    Germany Germany
    Naja, das Problem hatte ich aber mit den anderen Builds definitiv nicht.
    Kann heute Abend auch nochmal einen älteren installieren und nochmal prüfen.

    Das Problem das ge2301 geschildert hat

    Außerdem hat es oft nicht geklappt von einem HD Sender afu einen anderen zu wechseln, musste erst einen SD Sender wählen, um dann wieder einen HD Sender wählen zu können.

    hatte ich ja so auch schon einmal, aber bei mir war das damals ein Hardwarefehler (defektes Flachbandkabel vom CI zur TV Karte)
     

    Lehmden

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,554
    3,936
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany
    Die Verschlüsslung ist noch mal ein anderes Thema. Dazu kann ich aber aus eigener Erfahrung nichts beitragen, da ich noch nie Pay-TV zusammen mit MP gehabt habe. Meine Pay-TV Erfahrungen liegen schon sehr lange zurück, als Sky noch Teleclub hieß. Und da gab es noch kein MP...

    Grundsätzlich sind diese Probleme sehr blöd zu fixen, da sie völlig zufällig und nicht reproduzierbar auftreten. Deswegen ist eine "definitive" Aussage zu einem bestimmten Build nicht wirklich machbar. So lange ich TV in MP benutze gab es diese Probleme gelegentlich. Mal mehr und mal weniger häufig, aber stets gegenwärtig Woran das liegt, ob die TV Karten eine Rolle spielen oder die Windows Version, keine Ahnung. Ich hatte das mit allen MP und Windows Versionen und jeder TV Karte, die ich probiert habe. Da das Problem fast nur beim Zappen (also beim Umschalten von einem laufenden Programm zu einem anderen, ohne den Timeshift Buffer vorher zu löschen, sprich die TV Wiedergabe komplett zu stoppen) auftritt und ich eigentlich nie zappe, hat es mich nicht weiter groß gestört. Wählt man das Programm gezielt im EPG aus, passieren solche Zicken nämlich so gut wie nie.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom