Mediaportal en UPC (overstap vanaf Ziggo) (1 Viewer)

Tmaniac

Portal Pro
May 20, 2010
51
8
Home Country
Netherlands Netherlands
Hallo Mensen,

Zoals jullie vast wel ergens gelezen hebben gaan alle klanten van Ziggo de komende maanden gemigreerd worden naar het UPC netwerk.

Nu kijk ik al jaren met veel plezier TV via mediaportal en dat zou ik graag blijven doen.
Ik zat met het idee te spelen om nieuwe/extra tuners te kopen voor mijn TV server maar voor dat ik dat ga doen zou ik willen weten of ik uberhaupt wel TV kan kijken als ik straks gemigreerd ben naar UPC.

Ik heb geen extra pakketten, alleen de basis zenders; wel alles in HD.
Werkt dit straks bij UPC ook of moet ik dan toch echt overstappen op "ouderwets" tv kijken?

oh trouwens, de specs van mijn TV server;
OS: Windows server 2012 R2
Kaart: Floppy DTV
CAM: alphacrypt cam

Al vast bedankt voor het meedenken :)
 

CypherMK

MP Donator
  • Premium Supporter
  • March 11, 2009
    1,735
    617
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Als het goed is moeten alle reguliere decoders ook nog blijven werken, dus dan hoop ik dat de floppy dtv ook blijft werken. Maar daar komen we gauw genoeg achter.
     

    fstruijs

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 20, 2009
    26
    1
    Breda
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ook deze Ziggo klant volgt deze beweging met belangstelling.

    Ik heb MediaPortal draaien op een Windows 7 HTPC met 4 FloppyDTV tuners en Alphacrypt classic cams. Dit draait naar volle tevredenheid en dat wil ik graag zo houden.

    Naar ik inderdaad heb begrepen zou oude apparatuur gewoon moeten blijven werken. Daar reken ik mijn eigen tuners ook onder.

    Wordt vervolgd ...

    Regards
     

    p750mmx

    Portal Pro
    November 2, 2010
    50
    16
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Als het goed is dan kunnen we via Ziggo een groot gedeelte on-versleuteld gaan bekijken en dan is onderstaand apparaat voor mij in ieder geval een interessante optie.

     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Als het goed is dan kunnen we via Ziggo een groot gedeelte on-versleuteld gaan bekijken en dan is onderstaand apparaat voor mij in ieder geval een interessante optie.


    Grappig apparaat, maar ik hoop dat mijn FloppyDTV tuner gewoon blijft werken, als alle standaard zenders ongescrambled worden door gegeven, dan maakt het niet uit wat voor CAM je er in hebt zitten..

    Ligt het aan mij of doet de EPG al niet meer volledig updaten in de regio Alkmaar? meeste zenders zegt MP dat er geen EPG informatie wordt verstrekt, sommige zenders doen het nog wel, maar dat zijn niet de zenders waar ik veel naar kijk. NPO1 t/m 3 HD doen het bijvoorbeeld niet, CNN doet het weer wel.
     

    p750mmx

    Portal Pro
    November 2, 2010
    50
    16
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Beiden zullen ze het voorlopig prima blijven doen. FloppyDTV als lokale oplossing voor het apparaat waar deze op is aangesloten, en de HDHomeRun als Free to air Ziggo provider op alle apparaten die zijn aangesloten op hetzelfde netwerk, bekabeld of draadloos.
     

    edterbak

    Portal Pro
    March 4, 2008
    2,114
    1,176
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb upc (vlaadringen) en alle std digitale zenders worden ongecodeerd verstuurd. Mijn Sony TV met ingebouwde CI tuner (geen +) pakt gewoon het digitale signaal. Ook ZONDER de CI module en chippas. Tevens heb ike en pc met een HD tunerkaart. Oud beestje van Azurewave Deze werkt ook gewoon bij UPC.

    De extra pakketten denk ik wel dat een een cam kaart voor nodig hebt om deze te decoderen. Maar hier heb ik dus geen ervaring in, aangezien ik alles basis en standaard heb. Daar kan ik niks over zeggen dus. :( sorry.

    Hoop dat iedereen er tevreden mee zal zijn achteraf. Good luck.
     

    limpwhizkid

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • February 22, 2008
    575
    77
    on your IPC$
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo Mensen,

    Zoals jullie vast wel ergens gelezen hebben gaan alle klanten van Ziggo de komende maanden gemigreerd worden naar het UPC netwerk.

    Nu kijk ik al jaren met veel plezier TV via mediaportal en dat zou ik graag blijven doen.
    Ik zat met het idee te spelen om nieuwe/extra tuners te kopen voor mijn TV server maar voor dat ik dat ga doen zou ik willen weten of ik uberhaupt wel TV kan kijken als ik straks gemigreerd ben naar UPC.

    Ik heb geen extra pakketten, alleen de basis zenders; wel alles in HD.
    Werkt dit straks bij UPC ook of moet ik dan toch echt overstappen op "ouderwets" tv kijken?

    oh trouwens, de specs van mijn TV server;
    OS: Windows server 2012 R2
    Kaart: Floppy DTV
    CAM: alphacrypt cam

    Al vast bedankt voor het meedenken :)


    Ik ben al "over" , en kan tv kijken :) , lijst werkt mogelijk ook voor UPC, aangezien ziggo volgens mij doorlust naar UPC

    Graag jullie hulp op deze post:
    https://forum.team-mediaportal.com/threads/the-big-ziggo-tuning-change-to-5555.129427/
     

    CypherMK

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • March 11, 2009
    1,735
    617
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Morgen worden bij mij alle zenders eraf gegooid (Venlo). Eens kijken of ik alles weer in werkende staat kan krijgen. Zal wel goed komen.
     

    Nervesagent

    Portal Pro
    February 26, 2014
    150
    19
    44
    Home Country
    Denmark Denmark
    Beiden zullen ze het voorlopig prima blijven doen. FloppyDTV als lokale oplossing voor het apparaat waar deze op is aangesloten, en de HDHomeRun als Free to air Ziggo provider op alle apparaten die zijn aangesloten op hetzelfde netwerk, bekabeld of draadloos.
    Hej... ik zag je review bij hardware info en ik heb ook een fritz dvb-c repeater aangeschaft.. maar hoe krijg jij dat ding in Mediaportal aan de praat zoals je in je review zei?
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom