MP1-Client an MP2-TV-Server anbinden (1 Viewer)

Lehmden

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,554
    3,936
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany
    Hi.
    Jein... Eigentlich nicht, aber mit viel Gefummel und mit einigen Einschränkungen kann man einen MP1- Klienten lokal (also SingleSeat) mit dem TV Plugin des MP2 Servers verbinden.
    Falls die TVE 3.5 irgendwann mal erscheint und MyTV endlich mal von den direkten Datenbank- Zugriffen befreit wird (was für die TVE 3.5 afaik zwingend nötig ist), dann wird man auch einen MP1 Klienten problemlos mit dem TV Plugin des TV Servers verbinden können.

    Die Medien- Bibliothek des MP2 Servers ist von MP1 aus gar nicht erreichbar. Dazu müsste erst ein Plugin für den MP1 Klienten geschrieben werden, wozu bisher niemand Zeit und/oder Lust hatte.
     

    Users who are viewing this thread

    Similar threads

    Hallo ge2301, danke für Deine schnelle Antwort. Ich habe mit der TVE3.5 einige Versuche durchgeführt. Leider kam ich nicht zu dem gewünschten Ergebnis. Für alle, die vor dem gleichen Problem stehen, empfehle ich folgende Vorgehensweise, um zu einem funktionierenden Server zu gelangen: 1. komplette Deinstallation 2. Löschen der noch...
    Hallo ge2301, danke für Deine schnelle Antwort. Ich habe mit der TVE3.5 einige Versuche durchgeführt. Leider kam ich nicht zu dem...
    Hallo, habe bis vor Kurzem MP 2.4.1 und TV- Engine 3.5 benutzt und hatte keine Probleme. Nach einer kompletten Deinstallation und...
    Replies
    4
    Views
    726
    @CyberSimian Thank you very much. That has worked!!
    @CyberSimian Thank you very much. That has worked!!
    Do live TV subtitles work for TV in Australia? If so what are the settings? I am a 74 year old with hearing impairment and have...
    Replies
    12
    Views
    2K
    • Sticky
    Your log clearly reports: [2024-03-03 18:26:58,258] [Log ] [MPMain ] [DEBUG] - Main: Wait for TV service requested [2024-03-03 18:26:58,262] [Log ] [MPMain ] [DEBUG] - Main: TV service found. Checking status... [2024-03-03 18:26:58,263] [Log ] [MPMain ] [INFO ] - Main: TV service is in status Running - proceeding...
    Your log clearly reports: [2024-03-03 18:26:58,258] [Log ] [MPMain ] [DEBUG] - Main: Wait for TV service requested...
    MediaPortal 1.33 Release Written by Team-MediaPortal. We have just released MediaPortal 1.33 - Springtime / 20th Anniversary...
    Replies
    7
    Views
    994
    (egg in face) I had to dnld SD plugin mpe1 to re install. trying again Thnx
    (egg in face) I had to dnld SD plugin mpe1 to re install. trying again Thnx
    Pre Releases are provided as a way for the community to test and give feedback on all the exciting things we have lined up for the...
    Replies
    40
    Views
    4K
    I uninstalled MP, made sure no sub folders were left n any programmes folders, changed the computer name, rebooted, installed MP and set logs and rebooted and ran TVServer. Didn't do anything in regard to S Loopback adapter. I've been using NextPvr since the problem became insurmountable. Only reason it's not a good long term...
    I uninstalled MP, made sure no sub folders were left n any programmes folders, changed the computer name, rebooted, installed MP...
    I've been using MediaPortal for 20 or so years. Last night it recorded perfectly. This arvo it doesn't - will run videos but not...
    Replies
    24
    Views
    2K
    Top Bottom