Nederland 1/2/3 HD heel veel gestotter (1 Viewer)

wouter1971

MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 19, 2008
    911
    143
    Purmerend, Holland
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Wat je eens moet proberen is SAF5 installeren, die is op ffdshiw gebasseerd. Je moet daarna even de audio config van ffdshow openen en het vinkje bij mixer weghalen. Wat ik zelf altijd doe is hdmi/spdif optie van SAF nee op zeggen als erom gevraagd word, en dan dus dat vinkje weghalen in de config. Ondanks dat ik wel spdif gebruik maar daar werkt de mpaudiorenderer die ik gebruik niet mee. Ik heb mpaudiorenderer om alle films en series die 23.979 frames per seconde te upsampelen naar 25/50. Zoek maar op het forum is ideaal. Wel zet ik met regedit dan de config van mpaudiorenderer naar ac3 encoding = 1
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Thanks voor de tips Wouter,

    Maar SAF breekt mij te agressief in op me systeem, het zorgt dat bepaalde zaken niet meer gaan zoals ik het had ingesteld, en daarmee niet meer doet wat ik wil.. en met SAF geinstalleerd was ik niet in staat dat terug te draaien.. no matter wat ik instelde in MP config, er worden steeds de ffdshow decoders gebruikt.. volgens mij zet SAF de merits van de door SAF gedicteerde decoders zo hoog dat het de instellingen in MP gewoon overruled!! Sorry hoor, maar dat gaat mij echt te ver.. als ik aangeef dat AC3filter moet worden gebruikt (en dat werkte voor SAF gewoon uitstekend) dan moet die decoder gekozen worden en niet een of ander achterhaald wrak uit ffdshow. FFdshow is inmiddels behoorlijk achterhaald wat codecs betreft en er gaat erg veel nog softwarematig terwijl er veel betere dedicated chips (hardwarematige) decoders op me systeem aanwezig zijn! SAF6 is niet voor niets afgestapt van ffdshow en LAVF gaan gebruiken.. maar ook SAF6 laat mij niet meer het gebruik van AC3filter toe!.. alles wat ik zie is de LAV audio decoder.. wtf?

    Ik heb nu de allerlaatste versie van LAV Splitter en LAV Audio decoder geinstalleerd, en de dtsdecoderdll.dll van Arcsoft's Total Mediaplayer gecopieerd naar de LAV audio decoder directory en nu krijg ik wel weer mooi 5.1 DTS uit me Marants zoals ik gewend was..De LAV splitter icm de dts decoder zorgt er nu voor dat AC3filter er mee overweg kan en de boel untouched als DTS doorsluist naar me Marantz. De LAV splitter heeft er ook voor gezorgd dat nu ook de *.MOV trailers weer goed werken.. Het was dus echt SAF6 die de problemen veroorzaakte!, LAV Filters ZONDER Saf 6 werkt nu gewoon goed bij mij.

    Ik ga wel nog die mpaudiorenderer proberen om alleen video te upscalen, kijken of dat lukt. Klinkt me wel ietwat onlogisch in de oren een audiorenderer om video te upscalen.. vaag..

    Lots
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Wat je eens moet proberen is SAF5 installeren, die is op ffdshiw gebasseerd. Je moet daarna even de audio config van ffdshow openen en het vinkje bij mixer weghalen. Wat ik zelf altijd doe is hdmi/spdif optie van SAF nee op zeggen als erom gevraagd word, en dan dus dat vinkje weghalen in de config. Ondanks dat ik wel spdif gebruik maar daar werkt de mpaudiorenderer die ik gebruik niet mee. Ik heb mpaudiorenderer om alle films en series die 23.979 frames per seconde te upsampelen naar 25/50. Zoek maar op het forum is ideaal. Wel zet ik met regedit dan de config van mpaudiorenderer naar ac3 encoding = 1

    Hee wouter!

    Ik heb het nu allemaal werkend zoals ik wil maar ZONDER SAF :D

    Voor degene die ook streven naar stottervrij video met 5.1 over de SPDIF. de tip van Wouter om Mediaportal Audio Renderer te gaan gebruiken voor Video files is goud waard! Het was even een hoop gedoe, maar ik heb het nu prima werkend met al mijn HD films.

    TV Codecs heb ik geprobeerd, maar daarvan werd het geluid heel raar. De AC3 5.1 stream die Ziggo meezend met sommige zenders (Ned 1 HD bijvoorbeeld) werd heel onstabiel, vooral met praat pogramma's zoals het journaal, zweeft de stem van de nieuwslezer door de kamer alsof deze het midden niet kan vinden, heel irritant om naar te luisteren. Ik heb nu voor TV alle codecs op Microsoft DVD-DTV Decoder gezet, behalve de LATM AAC decoder, deze staat nu op LAV Audio Codec, voor de Audio renderer deze terug gezet op de Default Directsound device.

    In Video Codecs de Mpeg en H264 decoders op PowerDVD 11, alle Audio op ffdsshow en Audio renderer op Mediaportal Audio renderer.

    Belangrijk in ffdshow Audio decoder settings is te zorgen dat in de linker kolom NERGENS vakjes staan aangevinkt. In Panel Codecs rechts klikken op een willekeurige codec en dan kiezen voor "Set all stable formats to libavcodec". In het panel Output ALLE vinkjes uit BEHALVE die voor "16 bit integer" onder 'output format for uncompressed or decoded streams'. In dat zelfde panel zorgen dat "connect to:" op "Any Filter" staat en niet "Directsound".

    Download mpaudiorenderer versie 21a zoals attached aan deze link (laatste in het rijtje): https://forum.team-mediaportal.com/...tter-video-playback-quality-84441/#post637138

    In deze zipfile zit een gewijzigde dshowhelper.dll en mpaudiorenderer.ax. Vervang de dshowlper.dll in ..\\team mediaportal\mediaportal, en registreer de mpaudiorenderer.ax file met "regsrv32 mpaudiorenderer.ax" (in command box via cmd.exe)

    Om nu de Mediaportal Audio renderer settings via regedit te kunnen wijzigen moet je in Mediaportal config eerst de Audio renderer op Mediaportal Audio renderer zetten en 1x Mediaportal openen, en weer sluiten, dit is nodig om de registry key aan te maken.

    Ok nu kun je via regedit de Mediaportal Audio renderer settings wijzigen. deze staan in HKEY_CURRENT_USER\Software\Team Mediaportal\Audio renderer

    Laat alles default behalve deze (dubbelklik op de key om te wijzigen):
    AC3bitrate: 640 (decimaal)
    EnableAC3encoding: 1 (staat default op 0 (=disabled))

    Ik heb verder LAV Filter en LAV Audio decoder geinstalleerd, in plaats van Haali mediasplitter, omdat bepaalde files niet goed werkten met Haali. Om DTS te kunnen decoderen heeft deze wel de dtsdecoderdll.dll van Arcsoft TotalMediaPlayer 5 nodig, anders werkt het nog steeds niet (kopieer dtsdecoderdll.dll van de Totalmediaplayer directory naar de LAV Filter directory waar LAVaudio.ax staat).

    LAV Audiodecoder schijnt niet goed te werken met mpaudiorenderer, maar mijn ervaing is dat het met sommige files wel gewoon goed samenwerkt. Door in MP config voor video de audiocodecs op ffdshow te zetten, wordt de LAV codec alleen gebruikt als ffdshow er niet mee overweg kan.

    Ha! ben zo blij dat alles nu gewoon goed werkt! Voorlopig maar even niets meer veranderen.. "if it aint broke, dont fix it!"

    Lots :D :cool: :D
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom