- January 7, 2008
- 464
- 42
- Home Country
- Netherlands
Hoi, ik hoop dat hier ieamand is die me kan helpen, op het normale Mediaportal 1 forum wordt er niet gereageerd op mijn klachten.
Ik gebruik Mediaportal al een paar jaar inmiddels en het werkte tot voor kort eigenlijk uitstekend. Maar sinds een paar weken heb ik heel veel last van gestotter van de Nederland 1, 2, 3 HD zenders, er valt gewoon niet naar te kijken, want het beeld loopt volledig vast na enkele minuten.
Bij het starten van het kanaal loopt het prima, maar na 1 of 2 minuten begint het gelazer en wordt dan steeds erger. Het gekke is dat ik bij andere zenders hier total geen last van heb. Alle rtl HD zenders SBS6 HD enz, lopen prima.
Het heeft ook niet te maken met de zender herindeling, ik had hier voor 1 september ook al veel last van.
Gisteren een complete reinstall van MP gedaan, maar dat heeft niet geholpen.
Zender signaal is 74% en kwaliteit ook 74% zou voldoende moeten zijn
CPU usage ligt rond de 50%, vrij normaal voor mijn inmiddels al wat oudere configuratie
H264 CODEC CoreAVC of PowerDVD10, maakt geen verschil
MP Versie 1.2.0 RC 1.
Ziggo 8888 (voormalig Multikabel gebied)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?
Oh ja, ik heb alle coax kabels en pluggen al vervangen door Hirschman spul en een signaalversterker vlak bij de TV met een korte coax, dat kan het dus ook niet zijn (tijdens scannen van de zenders continue 100% signaal sterkte en kwaliteit.)
Voor verdere configuratie gegevens zie My System in de linker kantlijn.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik gebruik Mediaportal al een paar jaar inmiddels en het werkte tot voor kort eigenlijk uitstekend. Maar sinds een paar weken heb ik heel veel last van gestotter van de Nederland 1, 2, 3 HD zenders, er valt gewoon niet naar te kijken, want het beeld loopt volledig vast na enkele minuten.
Bij het starten van het kanaal loopt het prima, maar na 1 of 2 minuten begint het gelazer en wordt dan steeds erger. Het gekke is dat ik bij andere zenders hier total geen last van heb. Alle rtl HD zenders SBS6 HD enz, lopen prima.
Het heeft ook niet te maken met de zender herindeling, ik had hier voor 1 september ook al veel last van.
Gisteren een complete reinstall van MP gedaan, maar dat heeft niet geholpen.
Zender signaal is 74% en kwaliteit ook 74% zou voldoende moeten zijn
CPU usage ligt rond de 50%, vrij normaal voor mijn inmiddels al wat oudere configuratie
H264 CODEC CoreAVC of PowerDVD10, maakt geen verschil
MP Versie 1.2.0 RC 1.
Ziggo 8888 (voormalig Multikabel gebied)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?
Oh ja, ik heb alle coax kabels en pluggen al vervangen door Hirschman spul en een signaalversterker vlak bij de TV met een korte coax, dat kan het dus ook niet zijn (tijdens scannen van de zenders continue 100% signaal sterkte en kwaliteit.)
Voor verdere configuratie gegevens zie My System in de linker kantlijn.
Alvast bedankt voor de hulp!