Norwegian TV & Radio Logos (3 Viewers)

Zappza

MP Donator
  • Premium Supporter
  • December 10, 2006
    176
    9
    Home Country
    Norway Norway
    Hola!

    Må si at jeg er storfornøyd med at alle kanalene jeg faktisk bruker er tilstede i denne pakken! :D

    Det er ikke mulig å legge til TV Vest? Er hovedsaklig kosmetisk, da jeg ikke ser så fryktelig ofte på denne. Prøvde å lage logen selv, men er ikke akkurat noen Photoshop guru, så fant ikke ut hvordan man lagde ikke-transparente logoer.

    Her er link til kanallogoen:
    http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs478.snc4/50552_191952891346_5628_n.jpg
     

    hulkhaugen

    Portal Pro
    November 9, 2008
    450
    58
    Arendal
    Home Country
    Norway Norway
    Hola!

    Må si at jeg er storfornøyd med at alle kanalene jeg faktisk bruker er tilstede i denne pakken! :D

    Det er ikke mulig å legge til TV Vest? Er hovedsaklig kosmetisk, da jeg ikke ser så fryktelig ofte på denne. Prøvde å lage logen selv, men er ikke akkurat noen Photoshop guru, så fant ikke ut hvordan man lagde ikke-transparente logoer.

    Her er link til kanallogoen:
    http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs478.snc4/50552_191952891346_5628_n.jpg

    Selvsagt, men foreløbig får du nøye deg med disse, skal inkludere dem i pakken ved neste oppdatering ;)

    tvvest1.png
    tvvest2.png
     

    hulkhaugen

    Portal Pro
    November 9, 2008
    450
    58
    Arendal
    Home Country
    Norway Norway
    Lagt ut ny pakke, kun små oppdateringer. La til MAX (Ny kanal fra TV Norge), TV Vest, og oppdaterte TV PL kanalene, var ikke noe fornøyd med dem. Her er et eksempel på hvordan resultatet kan bli når jeg prøver å være kreativ:

    tv2plhd3.png


    Ser ihvertfall bedre ut en de forrige syntes jeg selv ;) Se første post for fullstendig liste og link til nedlastinger.

    EDIT: Pakken er ikke på plass enda, den venter på godkjenning. Den bør være der innen 24 timer maksimum.
     

    hulkhaugen

    Portal Pro
    November 9, 2008
    450
    58
    Arendal
    Home Country
    Norway Norway
    Tja, hvis de er interessert i å inkludere den, så skal de få lov til det :) Men isåfall kan vi vente et par dager før vi spør dem om det, jeg kommer med enda en oppdatering snart. La merke til en del endringer i forbindelse med den forrige oppdateringen jeg lastet opp, og så kom jeg over denne siden: Logopedia, som var et sted hvor jeg fant mange høyoppløste logoer i png/svg format. Regner med at jeg laster den opp i morgen ettermiddag...
     

    hulkhaugen

    Portal Pro
    November 9, 2008
    450
    58
    Arendal
    Home Country
    Norway Norway
    Hei!

    DOWNLOAD PACK!!!

    This is written in Norwegian (Bokmål) since it's a Norwegian logo pack

    logo39.png


    Oppdatering (20.09.2010)
    Oppdatert og lagt til totalt 65 stk TV kanaler, samt én ny radio kanal: Music Choice. Mange av kanalene har kun fått mindre kosmetiske oppdateringer, usynlig for et utrent øye, mens andre har fått helt ny logo. Har også lagt ved bakrunnsbilde som .png fremfor .psd-malen for å redusere filstørrelsen noe. Ønsker mere tilbakemeldinger på hva som benyttes (har et lite ønske om å droppe transparente logoer), samt mangler, feil/manglende filnavn, utdaterte logoer, annen oppløsning etc. Ris og ros :)

    ....

    Da var en relativt stor oppdatering på plass, gikk fortere denne gangen enn forventet ;)
     

    Theodor

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • December 15, 2005
    34
    19
    Løten
    Home Country
    Norway Norway
    Dette er bra! Takker og bukker!

    Jeg bruker transparente logoer... Skal teste de nye nå, så får vi se hva jeg lander på ;)
     

    esas

    Portal Pro
    November 14, 2006
    160
    27
    Home Country
    Norway Norway
    Har også brukt de transparente logoene til nå. Syntes de passer best til B3W. Nå har jeg gått over til Maya. Skal teste litt i kveld med de nye logoene og komme med tilbakemelding.
     

    esas

    Portal Pro
    November 14, 2006
    160
    27
    Home Country
    Norway Norway
    Har testet litt nå, og syntes fortsatt de transparente logoene ser best ut i Maya og b3w. Den grå bakgrunnen skilte seg for mye ut. Håper du derfor ikke tar bort de transarente logoene.

    Jeg slettet alle mine gamle logoer og kaneler, la inn den nyeste pakken og gjorde et nytt kanalsøk for å sjekke stavemåtene opp mot hverandre. Nedenfor har jeg listet alle logoene jeg måtte gi nytt navn for at de skulle stemme med kanalene:

    • TV 2 HD
    • TV 3 Norge
    • TV Norge
    • TV Norge HD
    • Discovery
    • TV 4 Sverige
    • MTV
    • TV follo
    • Nat Geo Channel
    • Voice
    • TV 4 Fakta
    • TV 2 PL HD
    • TV 2 PL2 HD
    • TV 2 PL3 HD
    • SF-Kanalen
    • Adult Channel
    • TV 5 Europe

    Disse kanalene manglet logo:
    • NRK1 østlandsendingen
    • TV østfold
    • TV2/Lorry (dk)
    • Prime TV
    • VTV4
    • TRT Türk
    • Jaam-e-Jam IRIB1

    Bruker Canal Digital kabel-tv

    Tusen takk for ditt fantaske arbeid!:D
     

    hulkhaugen

    Portal Pro
    November 9, 2008
    450
    58
    Arendal
    Home Country
    Norway Norway
    Takk for tilbakemeldinger. Ser for meg at enkelte logoer kan "forsvinne" litt mot bakgrunnen, dvs at fargenyansen blir for liten. Det jeg skal gjøre, er å sette meg ned å gå igjennom de transparente logoene en gang til, og optimalisere de så de ser bedre ut. Det jeg har gjort til nå er å fokusere på de med bakgrunn. Hele (mere eller mindre) pakken av de transparente logoene skal jeg ta fra nytt av, da de kan fylle ut plassen litt mere, samt invertere fargen eller legge til en halo effekt for å få de klarere frem. F.eks. sorte logoer blir sikkert litt utydelige på mørkeblå, men hvis jeg gjør dem hvite blir det nok klart og tydelig ;)

    esas
    har du DVB-T eller DVB-C? Er det isåfall snakk om stavefeil? Da må jeg isåfall legge til de i tillegg, siden det er forskjellige stavemåter fra DVB-S(2)....

    Men jeg skal ta tak i det først om ca 3 uker, er for opptatt nå. Hvis det er noe mere som skal rettes på, så si ifra før det da :)
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom