Probleme mit TVServer nach Win10 Upgrade

Discussion in 'TV / Streaming' started by chomp, December 28, 2015.

  1. chomp

    chomp Portal Member

    Joined:
    December 8, 2009
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Hallo zusammen,

    ich habe das OS meines HTPC von Win7 auf Win10 upgedatet. Danach habe ich noch Mediaportal auf 1.13.0 upgedatet. Dann hatte ich das Problem das keine TV Sender mehr gingen (kein Signal). Ich habe alls Sender entfernt und einen neuen Suchlauf gestartet. Dieser hat leider nur einen Teil aller TV Kanäle gefunden. Vorher waren es >1000 jetzt nur noch <400. Ich habe den Scan mit verschiedenen Einstellungen wiederholt das Ergebnis war immer das selbe.
    Ich nutze eine TechniSat SkyStar 2 (DVB-S). Und bin auf 19.2° E Astra ausgerichtet.
    Parallel habe ich es noch mit dem DVTViewer versucht. Dieser fand zumindest mehr Kanäle. Ich weiß zwar nicht was das vorher für Kanäle waren, brauchen tue ich diese nicht aber leider fehlen auch welche dich ich gerne hätte, im DVBTviewer sind diese da!



    Schonmal Danke und schöne Grüße
    chomp
     
Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

    The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

    In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

             

  • Support MediaPortal!

    The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

    Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!