second tv-card Technisat skystar2 not found (1 Viewer)

tatus

Portal Pro
March 12, 2007
98
2
Home Country
Germany Germany
Hi Rudi,

can you please use Process Explorer to check your CPU load, and if it is high, which process is running? On my computer this points to "System". When I view the threads of this process then I see "SkyNetBDA.sys" as the problematic one.

Regards
Frank
 

Rudi99

Portal Pro
October 3, 2007
238
4
Home Country
Germany Germany
with svn 19158 see attached ss. You tried a clean reinstall with erasing database etc.? I remember this issue a few hours ago with svn 19228, but i reinstalled XP and went only until 19158, as 19228 couldn't fix my timeshift-grap-problem. Maybe it's better now to return to your own thread, as this one is marked as fixed.
 

Pitscho

MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 18, 2008
    81
    5
    Home Country
    Germany Germany
    hab gerade keine lust zu denken, deshlab auf deutsch

    also, dass beide karten funktionieren, geht wohl nur mit den bda treibern, aber wie ich geschrieben habe, geht damit mein diseqs nicht, also es schaltet nicht auf hotbird um, astra geht dagegen

    ----------------------------------------------------------------
    nun zu eurem bug nach s3

    systemsteuerung/system/hardware/geräte-manager/
    rechtsklick auf die karte
    eigenschaften/energieverwaltung
    dort den haken entfernen bei "computer kann gerät ausschalten um...."

    seitdem der haken dort bei mir nicht mehr ist, geht standby oder ruhezustand ohne probleme, nach dem aufwecken kann ich ohne probleme fernsehen
    "computer kann gerät ausschalten um energie zu sparen"
     

    Rudi99

    Portal Pro
    October 3, 2007
    238
    4
    Home Country
    Germany Germany
    systemsteuerung/system/hardware/geräte-manager/
    rechtsklick auf die karte
    eigenschaften/energieverwaltung
    dort den haken entfernen bei "computer kann gerät ausschalten um...."
    Das geht bei den BDA-Treibern nicht, da gibts im Gerätemanager keine Energie-Einstellungen (nur Allgemein/Treiber/Details/Ressourcen). Die Energie-Einstellungen habe ich nur bei non-BDA-Treibern wenn die Karten als Netzwerkkarten erkannt werden. (aber dann erkennt MP ja nur eine und nicht beide Karten)

    Echt Zwickmühle: entweder nur eine Karte mit standard-Treibern und S3/Resume funktioniert oder beide Karten mit BDA-Treiber und dann findet der tv-server die karten nicht mehr...

    --- in google-english ;-) :

    [QUOTE = Pitscho; 271661] systemsteuerung / system / hardware / equipment manager /
    Click on the map Properties / energy then remove the hook for "computer can hand off to ...."[/ QUOTE]
    This is in the BDA drivers, as there are in the device manager no energy settings (only General / driver / details / resources). The energy settings I only have in non-BDA drivers if the cards as network cards are detected. (but then recognizes only one MP and not both cards)

    Real dilemma: either a card with standard drivers and S3/Resume works or both cards with BDA driver and then, the tv-server no longer finds the cards ...
     

    tatus

    Portal Pro
    March 12, 2007
    98
    2
    Home Country
    Germany Germany
    Hi Pitscho,

    diese Option gibt es m.E. nur für USB-Geräte, meine Skystar2 PCI Karte hat das leider nicht. Danke anyway für den Tip.

    Grüße
    Frank

    ... riecht nach Treiberproblem. Ich habe schon eine Supportmail an Technisat geschickt. Könntet ihr vielleicht auch machen... :)

    Grüße
    Frank
     

    ronilse

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • July 19, 2005
    4,422
    283
    Moss
    Home Country
    Norway Norway
    Hi,
    Since this it's a English forum use English!! or you always have the German part of it ;)

    Regards
    Roy
     

    Pitscho

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 18, 2008
    81
    5
    Home Country
    Germany Germany
    well, i do have this option, i sure, because i deactivated this and now it works

    it's posible that the bda devices do not have it.
     

    Paranoid Delusion

    Moderation Manager
  • Premium Supporter
  • June 13, 2005
    13,062
    2,978
    Cheshire
    Home Country
    United Kingdom United Kingdom
    And if anyone gives the answer to Rudi99's standby problem, can they let us know how it was fixed.

    Thanks
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom