ton lauter bekommen durch codec?

Discussion in 'Codecs' started by este22, June 23, 2013.

  1. este22
    • Premium Supporter

    este22 MP Donator

    Joined:
    February 13, 2007
    Messages:
    1,753
    Likes Received:
    107
    Gender:
    Male
    Ratings:
    +122 / 1
    Home Country:
    Austria Austria
    Show System Specs
    hallo leute,

    ich habe seit einiger zeit das Problem dass auch manchen sendern der ton viel zu leise ist über hdmi.
    mit einer sourround anlage ist das kein Problem. aber im Schlafzimmer habe ich nur einen mediapc der an einem tv hängt. und dort ist bei manchen filmen kaum was zu verstehen.
    früher im mpa codec konnte man den ton lauter stellen wenn ich mich nicht täusche.
    beim ac3 filter geht das auch, allerdings kann ich dann nicht mehr die lautstärke mit mediaportal steuern.

    wie löst ihr das? oder habt ihr das Problem gar nicht?
    hätte auch schon an eine soundbar oder ähnliches gedacht, möchte aber kein Geld ausgeben



    danke, lg stefan
     
  2. Google AdSense Guest Advertisement



    to hide all adverts.
  3. bamboocha
    • Premium Supporter

    bamboocha MP Donator

    Joined:
    August 12, 2008
    Messages:
    181
    Likes Received:
    11
    Gender:
    Male
    Occupation:
    IT Consultant
    Location:
    Hameln
    Ratings:
    +12 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Wieso kannst du dann die Lautstärke nicht mehr im Mediaportal Regeln?
    Ich nutze ac3 Filter und dort funktioniert es.

    Die Lautstärke im Mediaportal kann ich nur nicht einstellen, wenn ich dort passthrough aktiviere.
    Das ist bei mir aber unabhängig vom Codec.
     
  4. Loewenpower
    • Premium Supporter

    Loewenpower MP Donator

    Joined:
    February 24, 2009
    Messages:
    473
    Likes Received:
    66
    Gender:
    Male
    Location:
    Wuppertal
    Ratings:
    +70 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Sonst probier mal die Option "Lautstärkenausgleich" in den Eigenschaften (Erweiterungen) der Soundquelle (HDMI).
     
Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

    The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

    In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

             

  • Support MediaPortal!

    The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

    Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!