Tv-server stopt spontaan. (1 Viewer)

Remco

Portal Member
April 3, 2012
8
0
46
The Netherlands
Home Country
Netherlands Netherlands
Rare systemen die htpc ;) gisterenavond na de herinstallatie alles opnieuw geconfigureerd. en vanavond heb ik spontaan weer beeld... zal op dit moment wel aan mij liggen.. volgens mij had ie in de gate dat de windows 7 cd in de buurt lag. :confused: als nog bedankt voor alle hulp indeze.
 

Remco

Portal Member
April 3, 2012
8
0
46
The Netherlands
Home Country
Netherlands Netherlands
Ben ik weer.... Nieuw probleem. HTPC opnieuw geinstalleerd. :-( Daarna Mediaportal geinstalleerd alle channels gezocht en gevonden. een week tv gekeken zonder problemen. uitdaging al 2 dagen onbekende fout/kanaal is gecodeerd. database gerepareerd alle channels verwijderd. en opnieuw gezocht. wederrom onbekende fout opgetreden en daarna foutmelding channel is gecodeerd.. daarnaast ook de epg informatie is weg. netwerk werkt want ik kan wel op internet. advies gevraagd... alvast bedankt.
 

HomeY

Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo Remco,

    Bij deze het verzoek om bij elk probleem je logs te posten. Zonder logs kunnen we slecht gissen wat het probleem is, en het lijkt erop dat er iets niet goed gaat.
    Wat ik wel weet is dat Ziggo recentelijk weer bezig is geweest met het updaten van hun transport-streams. Er zijn o.a. een aantal transport-streams omgezet van QAM64 naar QAM256, maar of dit ook jouw probleem is blijft gissen zonder logs. ;)

    Je kan dit forum in de gaten houden voor een update van de EPG-grabbers.
     
    Last edited:

    Remco

    Portal Member
    April 3, 2012
    8
    0
    46
    The Netherlands
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Inderdaad ik was de logs vergeten... bij deze post ik deze nog...[DOUBLEPOST=1354907560][/DOUBLEPOST]Ik blijf het raar vinden... ik heb alle kanalen gezocht en een reboot uitgevoerd nadat ik de logs had verzameld en beeld. maar voor hoelang...... raar systeem het is en blijft frusterend. zelfs als applicatiebeheerder zit je soms met je handen in het haar. ;)
     

    HomeY

    Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Een SQL database probleem zo te zien. Je geeft in je vorige post aan dat je de database gerepareerd hebt. Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag? Het lijkt er namelijk op dat dit niet gewerkt heeft. De table '\mptvdb\program' is iig 'gecrashed'. daarnaast lijkt je een heleboel 'columns' te missen :(

    ** EDIT **
    Even terug gelezen in dit topic en zie dat ik zelf de uitleg heb gegeven hoe je de dB kan repareren :eek:
    ik neem aan dat het op deze manier gebeurd is, maar waarom je er dan problemen mee blijft houden is me een raadsel. Wat je zou kunnen doen is je MySQL schema (MpTvDb) met bijv. MySQL Workbench volledig verwijderen en vervolgens de TV Server install opnieuw runnen. Je kan de Deploy tool installer met bijv. 7zip openen, en in de 'deploy' folder vind je vervolgens 2 bestanden met de naam 'package-xxx'. Het bestand 'package-tvengine' is de TV Server installer. Houd wel in de gaten dat je de TV Server dan wel opnieuw moet instellen!
     
    Last edited:

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Last edited:

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo Remco,

    ...
    Wat ik wel weet is dat Ziggo recentelijk weer bezig is geweest met het updaten van hun transport-streams. Er zijn o.a. een aantal transport-streams omgezet van QAM64 naar QAM256, .....

    Heeft dit effect op het scannen van kanalen?, is de standaard "Ziggo NID 8888" instelling die in de TV Sever aanwezig is, dan nog te gebruiken?
     

    HomeY

    Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo Remco,

    ...
    Wat ik wel weet is dat Ziggo recentelijk weer bezig is geweest met het updaten van hun transport-streams. Er zijn o.a. een aantal transport-streams omgezet van QAM64 naar QAM256, .....

    Heeft dit effect op het scannen van kanalen?, is de standaard "Ziggo NID 8888" instelling die in de TV Sever aanwezig is, dan nog te gebruiken?
    Ja, dit heeft effect op het scannen, maar de Ziggo transponderstreams worden direct geupdate zodra er wijzigingen zijn. 1.3Beta heeft de laatste frequenties, maar je kan ze ook van het forum halen:
    https://forum.team-mediaportal.com/...-parameters-the-netherlands-for-ziggo.113403/
     
    Last edited:

    armandp

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • April 6, 2008
    990
    620
    Zoetermeer
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik gebruik al tijden geen transponderlijsten meer.
    Voor Ziggo kan je de volgende instellingen aanvinken en vervolgens op "Scan for Channels" klikken:

    3nnAL.png


    Alle kanalen worden dan netjes gevonden en/of bijgewerkt.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik gebruik al tijden geen transponderlijsten meer.
    Voor Ziggo kan je de volgende instellingen aanvinken en vervolgens op "Scan for Channels" klikken:

    Alle kanalen worden dan netjes gevonden en/of bijgewerkt.

    Jawel, dat doe ik natuurlijk ook, maar als je al een tijdje Mediaportal niet hebt ge-update, dan heb je nog steeds de oude lijsten van het moment dat je Mediaportal installeerde.. en dan mis je op een gegeven moment natuurlijk het een en ander, of het gebeurd dat zenders ineens niet meer werken.

    Het is dus goed dat de up to date lijsten af en toe apart beschikbaar worden gesteld, zodat je die kan updaten zonder dat je MP opnieuw moet installeren.

    Ik ben overigens weer terug naar de stable version 1.2.3, 1.3.0 Beta veroorzaakte mij veel te veel storing op sommige zenders, geen idee wat de oorzaak is.. internet connectie kan het ziet zijn want dat heb ik omzeild met de loopback
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom