Tv-server stopt spontaan. (1 Viewer)

armandp

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • April 6, 2008
    990
    620
    Zoetermeer
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik denk dat wij elkaar niet helemaal begrijpen :) Ik gebruik geen predefined list omdat als je Advanced Tuning + Search for Transponders aanvinkt en een specifieke transponder meegeeft (in dit geval 372000, 6875, 64) hij realtime van het netwerk alle transponders ontvangt (dus alles van het moment van scannen). Hier wordt dus geen vooraf gedefineerde frequentie lijst bij gebruik (de te scannen frequenties worden ontvangen van het ziggo netwerk).
    Als ik weet dat Ziggo weer eens dingen heeft gewijzigd run ik dus alleen deze scan en alles werkt weer met actuele transponder gegevens.

    Overigens heb ik geen issues met 1.3 Beta. De enige kanalen waar ik soms problemen mee heb (bv History) schijnen ook op de standaard decoders weleens problemen te geven.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    owkee, weer wat geleerd!

    Werkt die 372000, 6875, 64 altijd en onafhankelijk in welke regio je zit?, en hoe kom je dan aan deze getallen?

    Vwb 1.3. Beta, Problemen zijn het ergste met Veronica HD/XD Disney HD, als je begint met kijken gaat het de eerste 10 minuten nog wel goed, maar dan komen er ineens blokken of ruis en gaat het beeld en geluid heel erg met horten en stoten, wat na een seconde of 10-20 vanzelf wel weer hersteld, maar na 5 of 10 minuten begint het weer.. en dan steeds om de 5-10 minuten erg irritant.. Soms blijft het beeld een blokkerige ruis hebben, wat dan helpt is de TV Server uit en weer aan zetten (op de stop button klikken, JA, en vanuit EPG programma opnieuw starten)

    Op andere zenders komt het ook wel voor maar is het minder erg. Met 1.2.3 heb ik hier geen last van. Het lijkt op een memory overflow of zo, terwijl ik zat DRAM in mijn HTPC heb zitten (4Gb, maximale wat windows 8, 32 bits aan kan)
     

    armandp

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • April 6, 2008
    990
    620
    Zoetermeer
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    op de onderstaande pagina kun je zien welke frequentie je kan gebruiken om automatisch alle kanalen te krijgen. Ik zit zelf in het voormalige Casema gebied (5555): http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml.

    Het horten het stoten heb ik inderdaad ook weleens (op de HD kanalen) en de oorzaak is meestal congestie bij het schrijven/lezen naar het buffer bestand op de hdd. Dit kan verschillende oorzaken hebben die vaak met andere activiteit op dezelfde disk gepaard gaat. In de meeste gevallen kan ik het verhelpen door ff een "tikkie terug" te doen, -5 seconden, en vervolgens weer tot het einde vooruit te skippen.

    Als het probleem herhaaldelijk na vaste tijden voordoet heeft het misschien te maken met de buffer bestanden (overloop naar de volgende oid)
    Je kan misschien proberen wat andere waardes in te stellen voor de timeshift buffers (probeer ff wat verschillende dingen instellingen op dat gebied, kleinere buffer files bv). Ik gebruik zelf een client-server setup (mijn server met tv kaart is een WHS, 2GB DDR, verbonden in een Gbit netwerk) en ik gebruik een aparte disk speciaal voor de timeshift buffer welke ik stom genoeg ook gebruik als tijdelijke download disk.

    ... aan de andere kant, als je het probleem niet hebt met 1.2.3 dan zou ik idd lekker even bij die versie blijven.
    Ik heb nog niet bekeken wat er eventueel aan de TV server/client is gewijzigd om er iets zinnigs over te kunnen roepen.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    op de onderstaande pagina kun je zien welke frequentie je kan gebruiken om automatisch alle kanalen te krijgen. Ik zit zelf in het voormalige Casema gebied (5555): http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml.

    Dat is wel een heul oud lijssie! (2009).. net geprobeerd maar dan vind ie maar 59 kanalen van de 230 die er zijn! (heel veel 'No signal' of 'Nothing found' tijdens het scannen)

    Use advanced tuning options.. en dan invullen 514000 (staat in bovenstaand lijstje bij Ziggo 8888 voorheen Multikabel gebied), 6875 bij symbol rate en nopje voor 'Search for transponder lists'

    Omdat ik 1.2.3 opnieuw heb geinstalleerd is de standaard lijst in MP up to date, opnieuw gescand met de standaard lijst leverde de normale 230 kanalen op en geen enkele keer 'No Signal' of 'Nothing Found'

    Ik denk dus dat die search frequentie inmiddels ook verouderd is, en niet meer goed werkt... althans niet voor het voormalig multikabel gebied 8888.
     

    armandp

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • April 6, 2008
    990
    620
    Zoetermeer
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Heb je het al geprobeerd met dezelfde frequency die ik gebruik? 8888 en 5555 vormen samen immers Ziggo-West dus misschien werkt dat ook wel :)
    In ieder geval moet er zo'n standaard frequency zijn anders kunnen de decoders zichzelf niet bijwerken.
     
    J

    joostzilla

    Guest
    Dankzij deze thread heb ik ook geprobeerd de advanced tuning options te gebruiken maar helaas. Bij een scan krijg ik bijna alleen maar 'no signal' of 'nothing found'. De gewone scan werkt wel goed.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom