Beta version of TV Gemist (23 Viewers)

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,226
    4,176
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    RTL gebruikt sinds kort DRM encryptie op bijna al hun streams, zou het kunnen dat daarom sommige problemen hebben, werk zelf met XBMC thuis en de XOT plugin geeft bij RTL ook veel problemen omdat XBMC geen DRM kan afspelen, mediaportal doet ook geen DRM volgens mij.

Heb je hier een voorbeeld van?

oekie

MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    221
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    RTL gebruikt sinds kort DRM encryptie op bijna al hun streams, zou het kunnen dat daarom sommige problemen hebben, werk zelf met XBMC thuis en de XOT plugin geeft bij RTL ook veel problemen omdat XBMC geen DRM kan afspelen, mediaportal doet ook geen DRM volgens mij.

Ik heb de ballen verstand van de progammatuur, maar weet wel dat mijn vrouwtje nuts wordt als ze geen gtst meer kan kijken...lol
    Ik hoop dat jullie dit op kunnen lossen..Succes!!

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,226
    4,176
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands

Ik heb de ballen verstand van de progammatuur, maar weet wel dat mijn vrouwtje nuts wordt als ze geen gtst meer kan kijken...lol

Bij mij doet gtst het gewoon.
    Heb je iets specifieks in de log staan, als je bv een aflevering wil kijken?

oekie

MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    221
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands

Zie logs boven... Hij werkt bij mij nu ook behalve aflevering 4020 van gtst

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,226
    4,176
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands

Zie logs boven... Hij werkt bij mij nu ook behalve aflevering 4020 van gtst

Zucht... volgende keer moet ik eerst lezen en dan pas antwoorden...

In de log's zie ik in ieder geval wel wat herkenbaars staan.
    Deze melding heb ik nl ook op mn htpc, maar (helaas) niet op mijn dev-pc dus het is erg lastig reproduceren.
    Het heeft overigens niets met drm te maken, maar meer met een nuk in de wmp player.
    Ik heb er al een balletje over opgegooid bij offbyone, maar volgens mij krijgt hij het niet gereproduceert (in ieder geval niet consequent) bij hem. Ik zal er (als ik toegang krijg tot mn htpc :) ) eens dieper in proberen te duiken.

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,226
    4,176
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb nog even wat dieper gezocht, en die error in de log is meer een gevolg van het niet goed af kunnen spelen.
    Als ik een wel werkende link vergelijk met een niet werkende link dan zie ik in windows media player in ieder geval geen verschil.
    Wat wel frappant is dat als ik in wmp kijk bij de properties/media usage rights dat daar staat: you do not have the rights to play this file, terwijl hij wel afspeelt!

Poeh, dat heeft even wat tijd gekost.

Ik heb wat aangepast, maar ik weet niet helemaal zeker of alles (van rtl gemist) blijft werken.

Daarom heb ik het voorlopig configureerbaar gemaakt, via de onlinevideos configuratie/tvgemist/advanced/experimental.
    als je die op true zet krijg je de nieuwe stijl (waar dus in ieder geval wat meer gtst afleveringen te zien zijn).
    Graag zou ik van jullie willen weten of er afleveringen/series zijn die met de experimental op true niet te zien zijn, maar met de experimental op false wel, zodat ik het nog verder kan finetunen. (had zelf even niet zo veel zin meer om alles na te lopen...)

oekie

MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    221
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik zou graag willen helpen, maar die optie kan ik niet vinden bij advance? Ik krijg een leeg kader? Dus kan niks aanvinken

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,226
    4,176
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik zou graag willen helpen, maar die optie kan ik niet vinden bij advance? Ik krijg een leeg kader? Dus kan niks aanvinken

Weet je zeker dat je de nieuwste dll hebt?
    Autoupdate gedaan? (Denk eraan dat je met uac onder vista standaard geen schrijfrechten hebt in de pugin dir)

onyx666

Portal Pro
    September 26, 2008
    159
    0
    ik had ook problemen met het afspelen van sommige rtl programmas.
    na het downloaden en gebruik van bijgevoegde drm reset tool en een reboor werkt het weer

heb wel een keer een drm beveiligde show van rtlgemist.nl via internet explorer afgespeeld en iets geinstalleerd en daarna nog een melding gehad van windows mediaplayer moet iets installeeren in mediaportal gekregen. daarna werket het weer.

Attachments

• drm_reset_tool.zip
      30.6 KB

Users who are viewing this thread

Top Bottom