Beta version of TV Gemist (72 Viewers)

GJDS

Portal Member
March 4, 2010
8
1
Home Country
Netherlands Netherlands
Goedendag,

Mijn naam is George en heb me zojuist geregistreerd op dit forum.
Als eerste top dat er zoveel gedaan word aan mediaportal, ikzelf ben helemaal idolaat van deze software en alles wat erbij komt.
Helaas heb ik niet veel verstand van wat er onder de motorkap gebeurt maar ik wil mijn best doen om het te snappen.

Mijn probleem is, en ik kan niet vinden hoe het op te lossen:
Ik gebruik nu mediaportal 1.1.0 RC.
Alles doet het hier goed behalve tv gemist, ik gebruik versie 3.1.3.
Heb reeds veel dingen geprobeert die in deze topic en andere worden besproken maar ik krijg geen enkele uitzending gemist aan de praat.
Dus vandaar mij kreet hier....HELP.:sorry:

De meldingen die ik verkrijg zijn steeds dat afspelen van ASF of WMV en XML niet mogelijk is

Gaarne jullie reactie

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,225
    4,171
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Goedendag,

Mijn naam is George en heb me zojuist geregistreerd op dit forum.
    Als eerste top dat er zoveel gedaan word aan mediaportal, ikzelf ben helemaal idolaat van deze software en alles wat erbij komt.
    Helaas heb ik niet veel verstand van wat er onder de motorkap gebeurt maar ik wil mijn best doen om het te snappen.

Mijn probleem is, en ik kan niet vinden hoe het op te lossen:
    Ik gebruik nu mediaportal 1.1.0 RC.
    Alles doet het hier goed behalve tv gemist, ik gebruik versie 3.1.3.
    Heb reeds veel dingen geprobeert die in deze topic en andere worden besproken maar ik krijg geen enkele uitzending gemist aan de praat.
    Dus vandaar mij kreet hier....HELP.:sorry:

De meldingen die ik verkrijg zijn steeds dat afspelen van ASF of WMV en XML niet mogelijk is

Gaarne jullie reactie

Welkom hier op het forum!

Ik begrijp uit je versienummer dat je de "oude" tvgemist plugin gebruikt, maar dit stukje van het forum gaat over de integratie van de oude plugin in de onlinevideos plugin.
    Dit is inmiddels voltooid, maar er is nog geen officiele release van, dus zal je of nog even moeten wachten, of de laatste versie van de onlinevideos moeten installeren, en daar de nieuwe dll/xml overheen kopieren.

Ook kan het nog van je gebruikte codecs afhangen... Met SAF zou je alles moeten kunnen spelen.

GJDS

Portal Member
    March 4, 2010
    8
    1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Doskabouter,

tot zover dank voor je reactie.
    Ik heb deze hele topic nagelopen en stap voort stap getracht alles te doen zoals beschreven.

Zie in de lijst van online video's keurig TV gemist staan, als ik hier nu op klik dan word ik verrast met een lijst van YOUTUBE. (ook heb ik de banners en icons in de juiste map geplaatst.)
    In het config menu verwijst TV gemist naar een site van YOUTUBE, neem aan dat dit niet goed is.
    Kun je mij verder helpen daar ik vermoed dat ik in het configscherm iets anders moet invullen dan nu.

alvast dank

George

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,225
    4,171
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Doskabouter,

tot zover dank voor je reactie.
    Ik heb deze hele topic nagelopen en stap voort stap getracht alles te doen zoals beschreven.

Zie in de lijst van online video's keurig TV gemist staan, als ik hier nu op klik dan word ik verrast met een lijst van YOUTUBE. (ook heb ik de banners en icons in de juiste map geplaatst.)
    In het config menu verwijst TV gemist naar een site van YOUTUBE, neem aan dat dit niet goed is.
    Kun je mij verder helpen daar ik vermoed dat ik in het configscherm iets anders moet invullen dan nu.

alvast dank

George

Dat is wel heel apart, volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan met de installatie.
    Als je dit volgt, en eerst zorgt dat het werkt (dit is de oude versie, zonder tvgemist) en je kopieert deze spulletjes over de bestaande files heen, dan zou het (in theorie) moeten werken...

jarroz

Portal Member
    November 13, 2008
    37
    3
    Eindhoven
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Doskabouter,

De TVGemist uitbreiding onder OnlineVideos werkt prima voor 123, SBS6 & RTL. Voor Net5 & Veronica krijg ik een lege lijst te zien.

Is dit een bekend probleem of kan dit aan mijn installatie liggen?

Verder heb ik ook het probleem dat WMP allerhande DRM schermpjes toont en ik kan hier niet uit met de afstandsbediening, alleen met de escape op een toetsenbord of meermalen de TAB gebuiken todat annuleren in focus is.

Groet Jarko

GJDS

Portal Member
    March 4, 2010
    8
    1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Doskabouter,

Dank je wel,
    zodra ik er aan toekom zal ik me erin storten, daar ik alleen in de weekenden thuis ben.
    zodra ik meer weet en de daad bij de horens heb gevat, zal ik zeker terugkoppeling geven van het hoe en wat.

tot zover alsnog dank.

George

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,225
    4,171
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Doskabouter,

De TVGemist uitbreiding onder OnlineVideos werkt prima voor 123, SBS6 & RTL. Voor Net5 & Veronica krijg ik een lege lijst te zien.

Is dit een bekend probleem of kan dit aan mijn installatie liggen?

Verder heb ik ook het probleem dat WMP allerhande DRM schermpjes toont en ik kan hier niet uit met de afstandsbediening, alleen met de escape op een toetsenbord of meermalen de TAB gebuiken todat annuleren in focus is.

Groet Jarko

Ze hebben de site weer eens aangepast.
    Hier is de nieuwe...
    Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik met de DRM om zal gaan.

Attachments

• OnlineVideos.rar
      30.6 KB

jarroz

Portal Member
    November 13, 2008
    37
    3
    Eindhoven
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bedankt voor de update, het zou wellicht al veel helpen om met de terug knop op de afstandsbediening uit het scherm te komen. Nu heb je namelijk geen focus op de scherm en moet je middels alt-tab naar dat scherm gaan en dan met tab de focus op de annuleren knop krijgen en dan spatie/enter gebruiken om het af te sluiten. Je kunt dit overigens eenvoudig reproduceren door CSI Miami bv. te selecteren.

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,225
    4,171
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bedankt voor de update, het zou wellicht al veel helpen om met de terug knop op de afstandsbediening uit het scherm te komen. Nu heb je namelijk geen focus op de scherm en moet je middels alt-tab naar dat scherm gaan en dan met tab de focus op de annuleren knop krijgen en dan spatie/enter gebruiken om het af te sluiten. Je kunt dit overigens eenvoudig reproduceren door CSI Miami bv. te selecteren.

Ik weet niet of jij een escape op je afstandbediening hebt, maar daar krijg je hem wel mee weg.

Users who are viewing this thread

Top Bottom