Beta version of TV Gemist (2 Viewers)

Dragy

Portal Pro
April 27, 2009
778
333
31
Home Country
Netherlands Netherlands
Gewoon DVB EPG.
 

Richardd

MP Donator
  • Premium Supporter
  • October 16, 2009
    53
    1
    Reusel
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik gebruik mc2xml maar heb nog steeds een aantal kanalen die niet gevuld zijn.

    Ontopic: Ik krijg geen uitzendingen bij uitzending gemist.
     

    wouter1971

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 19, 2008
    911
    143
    Purmerend, Holland
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Misschien een noob vraag, maar ik heb mijn systeem gegevens ingevuld, maar ik zie aan de rechterkant niet My system komen te staan. Moet ik dan nog ergens een vinkje plaatsen?

    Als we dan toch offtopic gaan, dan heb ik er ook nog wel een:
    Wat gebruiken jullie als epg-source?
    Ikzelf tvgids.nl, maar die heb ik wel flink aan moeten passen voordat die werkte

    Ik zweer bij mc2xml (mc2xml). Dat is de enige die vanaf dag 1 draait en niet in de soep loopt bij de minst geringste update op de website van een tvgids. Hij haalt zijn input bij microsoft mediacenter gids. Het enige goede aan mediacenter :)

    hmmm ik heb de drivers van de beeldscherm adapter geupdate van de nvidia site. Ik heb de stable release van Saf staan.

    Nu probeer ik DMO aan te zetten, maar dan krijg ik de volgende foutmelding. (het lukt mij even niet om meteen een plaatje neer te zetten)



    Foutmelding

    Zit hier misschien het probleem?

    Ik vond dit in SAF forum voor je:

    C:\Windows\System32 --> right click cmd.exe --> run as administrator
    Type: Regsvr32.exe "C:\Windows\system32\WMVDECOD.dll"
    Hit enter!
     

    mknoppert

    Portal Member
    May 4, 2009
    25
    2
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Wouter bedankt voor het meedenken. Ik kan nu op de pc dit bestand wel goed installeren (je moet dit als administrator uitvoeren), maar ik krijg nog steeds geen filmpjes te zien. Ik ga maar eens in het Saf forum vragen.

    ---

    In het SAF forum antwoord van Hoborg gekregen dat het te maken heeft met het MMS protocol en niets met codecs.

    Wel nog even zitten kijken naar de andere channels binnen online video. De programma's van TV Tutti bv. wel gewoon werken. Deze gebruiken dan toch ook dezelfde streams?

    En bij Music Television staan ook gewoon MMS streams en die werken ook gewoon.

    Ik vind het allemaal nog wat vaag. Wel hoop ik hier nog een oplossing voor te vinden.
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,595
    2,994
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Wouter bedankt voor het meedenken. Ik kan nu op de pc dit bestand wel goed installeren (je moet dit als administrator uitvoeren), maar ik krijg nog steeds geen filmpjes te zien. Ik ga maar eens in het Saf forum vragen.

    ---

    In het SAF forum antwoord van Hoborg gekregen dat het te maken heeft met het MMS protocol en niets met codecs.

    Wel nog even zitten kijken naar de andere channels binnen online video. De programma's van TV Tutti bv. wel gewoon werken. Deze gebruiken dan toch ook dezelfde streams?

    En bij Music Television staan ook gewoon MMS streams en die werken ook gewoon.

    Ik vind het allemaal nog wat vaag. Wel hoop ik hier nog een oplossing voor te vinden.

    Ik heb hier ook wel wat mee zitten prullen, en het is mij ook niet helemaal duidelijk.
    Sommige mms streams doen het wel in de default player, andere weer niet, in de wmp-player doen ze het meestal wel allemaal, als je een asx hebt waar een verwijzing naar de mms staat, scheelt het ook weer of je de asx als link aanbied, of de mms...

    Ik moet zeggen dat als je WMP als player invult (in de xml: player="WMP") dat er dan wel de meeste filmpjes afgespeeld worden.
    Het nadeel van de wmp is dat de osd niet helemaal lekker werkt.
     

    mknoppert

    Portal Member
    May 4, 2009
    25
    2
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb hier ook wel wat mee zitten prullen, en het is mij ook niet helemaal duidelijk.
    Sommige mms streams doen het wel in de default player, andere weer niet, in de wmp-player doen ze het meestal wel allemaal, als je een asx hebt waar een verwijzing naar de mms staat, scheelt het ook weer of je de asx als link aanbied, of de mms...

    Ik moet zeggen dat als je WMP als player invult (in de xml: player="WMP") dat er dan wel de meeste filmpjes afgespeeld worden.
    Het nadeel van de wmp is dat de osd niet helemaal lekker werkt.

    Doskabouter

    Ik heb al in verschillende draadjes gezien dat ook jij daar wat problemen mee had. In een wat oudere post kwam ik deze tip van jou ook tegen. Alleen in heb zitten kijken in de xml, maar daar staat toch gewoon bij TvGemist dat er gebruik moet worden gemaakt van player="WMP".

    Of zit ik op de verkeerde plaats te kijken.
     

    PeereboomINC

    Portal Member
    November 6, 2008
    19
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    is het ook mogelijk om op datum/dag te sorteren? Ik gebruik dit namelijk met de oude plugin zeer veel om te kijken wat er gisteren of eergisteren voor was en het vervolgens te kijken..
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,595
    2,994
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb hier ook wel wat mee zitten prullen, en het is mij ook niet helemaal duidelijk.
    Sommige mms streams doen het wel in de default player, andere weer niet, in de wmp-player doen ze het meestal wel allemaal, als je een asx hebt waar een verwijzing naar de mms staat, scheelt het ook weer of je de asx als link aanbied, of de mms...

    Ik moet zeggen dat als je WMP als player invult (in de xml: player="WMP") dat er dan wel de meeste filmpjes afgespeeld worden.
    Het nadeel van de wmp is dat de osd niet helemaal lekker werkt.

    Doskabouter

    Ik heb al in verschillende draadjes gezien dat ook jij daar wat problemen mee had. In een wat oudere post kwam ik deze tip van jou ook tegen. Alleen in heb zitten kijken in de xml, maar daar staat toch gewoon bij TvGemist dat er gebruik moet worden gemaakt van player="WMP".

    Of zit ik op de verkeerde plaats te kijken.

    Je zit goed, alles zou dus eigenlijk af moeten spelen.
    Heb je zo een voorbeeldje die het niet doet? Kan ik hier ook eens checken...
     

    mknoppert

    Portal Member
    May 4, 2009
    25
    2
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    hmmm een voorbeeldje. Alles wat aangeboden wordt via TvGemist kan ik niet afspelen via deze plugin. Andere zenders doen het wel. Vreemd genoeg kan ik bv. wel de streams van de NOS bekijken.

    Ik heb om te proberen ook eens een directe link naar een stream van uitzendinggemist toegevoegd in online videos (Via de config van online video's kun je handmatig streams invoegen). Dan krijg ik de link wel geopend.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom