Beta version of TV Gemist (1 Viewer)

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,225
    4,171
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik meende toch dat ik alle info die op de site stond zo goed als het ging meegenomen heb.
    Bij uitzending gemist zijn er in ieder geval best veel afleveringen zonder titel en zonder datum, check 0-9,'t schaep met de 5 pooten. daar kan ik niet veel van maken.
    Eventueel staat er wat extra info als je de link uit de lijst volgt, maar als ik dat allemaal moet doen voor soms wel 100+ videos, dan wordt de plugin wel erg traag.
    Ik denk dat dit een van de nadelen is van realtime die sites parsen, in tegenstelling tot een gehoste file.

Dragy

Portal Pro
    April 27, 2009
    778
    333
    33
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik meende toch dat ik alle info die op de site stond zo goed als het ging meegenomen heb.
    Bij uitzending gemist zijn er in ieder geval best veel afleveringen zonder titel en zonder datum, check 0-9,'t schaep met de 5 pooten. daar kan ik niet veel van maken.
    Eventueel staat er wat extra info als je de link uit de lijst volgt, maar als ik dat allemaal moet doen voor soms wel 100+ videos, dan wordt de plugin wel erg traag.
    Ik denk dat dit een van de nadelen is van realtime die sites parsen, in tegenstelling tot een gehoste file.
    Kun je niet kijken hoe XOT-UZG het doet van XBMC?
    Als ik een keer tijd heb, kan ik wel een PHP scraper maken misschien, maar dat lijkt mij eigenlijk niet nodig :eek:

Als er verder niet veel info bij staat, dan neem je gewoon de titel (die heb je sowieso altijd) en zet je er een nummer achter ofzo.

En nog iets, misschien dat je ipv van alles in 1 groep (zoals ned 123 bij elkaar), ze allemaal los van elkaar kunt doen, net zoals bij XOT-UZG? Dat lijkt mij ook wel mooi :)

//edit
    Ik heb je logo's klaar. Gewoon simpel, geen poespas :p
    (zitten ook logo's voor geenstijl en ziggo bij)

//edit. Ik zie dat sbs, net5 en veronica wel afzonderlijke en categorie hebben, dan zijn mijn logo's daar voor niet meer goed. Morgen kan ik het wel even aanpassen.

Attachments

• tvgemist.zip
      30.6 KB

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,225
    4,171
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Kun je niet kijken hoe XOT-UZG het doet van XBMC?
    Als ik een keer tijd heb, kan ik wel een PHP scraper maken misschien, maar dat lijkt mij eigenlijk niet nodig :eek:

Als er verder niet veel info bij staat, dan neem je gewoon de titel (die heb je sowieso altijd) en zet je er een nummer achter ofzo.

En nog iets, misschien dat je ipv van alles in 1 groep (zoals ned 123 bij elkaar), ze allemaal los van elkaar kunt doen, net zoals bij XOT-UZG? Dat lijkt mij ook wel mooi :)

//edit
    Ik heb je logo's klaar. Gewoon simpel, geen poespas :p
    (zitten ook logo's voor geenstijl en ziggo bij)

//edit. Ik zie dat sbs, net5 en veronica wel afzonderlijke en categorie hebben, dan zijn mijn logo's daar voor niet meer goed. Morgen kan ik het wel even aanpassen.

Even door de xbmc scripts gekeken, maar het valt niet mee om daar vlug uit te concluderen wat ze daar doen, maar feit blijft dat als je voor iedere video of categorie een webrequest moet doen, dat het dan traag wordt.

En een scraper, dat is juist waar i k nu de meeste tijd in heb gestoken! Maar ik zal er nog eens kritisch doorheen kijken. Op het moment dat je aan het ontwikkelen/testen bent, ben je al blij als er iets staat...

Ik zou ned 1, 2 en 3 wel in aparte categorieen kunnen doen, maar dan kan ik niet meer met de beginletters werken, en moet ik bv voor ned 1 al 8 requests doen om de lijst binnen te halen.

Over de logo's: een stuk beter als wat ik geprobeerd heb, maar ik denk dat het wel leuk zou zijn als die oranje ruit erin zit voor uitzendinggemist, en misschien die 1, 2 en 3, en (zoals je zelf al zei) opsplitsen van net5, 6 en veronica

martijnr17

Portal Pro
    November 15, 2008
    58
    12
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik snap dat iedereen wil dat het een super plugin wordt / is maar zoals doskabouter zegt hij moet niet te langzaam worden. Voor 1 2 en 3 zoek ik liever op alfabet omdat je vaak weet welk programma je wil kijken ipv aparte categorien, een heleboel programmas zijn ook op meerdere zenders.

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    5,225
    4,171
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik snap dat iedereen wil dat het een super plugin wordt / is maar zoals doskabouter zegt hij moet niet te langzaam worden. Voor 1 2 en 3 zoek ik liever op alfabet omdat je vaak weet welk programma je wil kijken ipv aparte categorien, een heleboel programmas zijn ook op meerdere zenders.

Nou, dat valt eigenlijk nog best mee.
    Het maximum zit op rtl-gemist met ongeveer 120 video's op 1 pagina, en dat doet ie binnen een seconde of 10-15.
    Ik ben het aan het omwerken, en als het een beetje meezit heb ik vanavond weer een testversie

Ejorne

Portal Member
    April 20, 2008
    12
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb de laatste versie van online videos geinstalleerd en zag nu dat er ook een implementatie is van tvgemist.
    Dat is natuurlijk helemaal TOP!

Echter, de versie die ik geinstalleerd heb heeft alleen een dll bestand en ik kan nergens het xml bestand vinden.
    Wanneer ik het dll bestand overschrijf met de versie waarin TVgemist zit en ik plaats het xml bestand erbij dan krijg ik deze informatie toch niet te zien onder onlinevideos...

Doe ik misschien iets verkeerd?

Tia, Ejorne

joris1989

Portal Member
    February 12, 2010
    6
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Het XML bestand dat je aan moet passen staat in de map:
    C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal

Als je dat bestand aanpast dan doet hij het :)

Ejorne

Portal Member
    April 20, 2008
    12
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands

Maar vreemd genoeg heb ik daar geen bestand staan. Ja, wel bestanden natuurlijk. Maar de enige xml bestanden die daar staan zijn: defaultMusicViews.xml, defaultVideoViews.xml en MediaPortalDirs.xml.

Ook in de map plugins\windows (daar waar ik het dll bestand heb overschreven) staat het benodigde xml bestand niet.

En als ik het dll bestand overschrijf en het bijgevoegde xml bestand in de mediaportal directorie plaats dan mis ik een heleboel entrees binnen te onlinevideos plugin, waaronder wwitv welke ik ook erg graag gebruik wegens tv uit Chili...

Dragy

Portal Pro
    April 27, 2009
    778
    333
    33
    Home Country
    Netherlands Netherlands

Maar vreemd genoeg heb ik daar geen bestand staan. Ja, wel bestanden natuurlijk. Maar de enige xml bestanden die daar staan zijn: defaultMusicViews.xml, defaultVideoViews.xml en MediaPortalDirs.xml.

Ook in de map plugins\windows (daar waar ik het dll bestand heb overschreven) staat het benodigde xml bestand niet.

En als ik het dll bestand overschrijf en het bijgevoegde xml bestand in de mediaportal directorie plaats dan mis ik een heleboel entrees binnen te onlinevideos plugin, waaronder wwitv welke ik ook erg graag gebruik wegens tv uit Chili...
    Hij heeft het over de ProgramData map!
    Maar je kan ook dat stukje code via de plugin configuratie toevoegen hoor! :D

Ejorne

Portal Member
    April 20, 2008
    12
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands

Hij heeft het over de ProgramData map!
    Maar je kan ook dat stukje code via de plugin configuratie toevoegen hoor! :D
    :oops: Sorry....

Haha, ik dacht aan de "program files" map maar ik moet dus in de "application data" map zijn.
    Daar vind ik inderdaad het xml bestand...

Ik ga er weer eens mee aan het stoeien...

/edit:
    Jep, ik krijg nu inderdaad de optie TVGemist er tussen....

Helaas ontbreekt wel de wwitv...

Als ik het via de plugin configuratie toevoeg, kan ik dan de wwitv entree behouden?

Ik heb ff gekeken maar er is weinig in de plugin configuratie te vinden betreffende de TVGemsit plugin. Ik heb het idee dat ik dan in het dll bestand moet zijn?

Users who are viewing this thread

Top Bottom