Nederland 1/2/3 HD heel veel gestotter (1 Viewer)

Lotsofjazz

MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi, ik hoop dat hier ieamand is die me kan helpen, op het normale Mediaportal 1 forum wordt er niet gereageerd op mijn klachten.

    Ik gebruik Mediaportal al een paar jaar inmiddels en het werkte tot voor kort eigenlijk uitstekend. Maar sinds een paar weken heb ik heel veel last van gestotter van de Nederland 1, 2, 3 HD zenders, er valt gewoon niet naar te kijken, want het beeld loopt volledig vast na enkele minuten.

    Bij het starten van het kanaal loopt het prima, maar na 1 of 2 minuten begint het gelazer en wordt dan steeds erger. Het gekke is dat ik bij andere zenders hier total geen last van heb. Alle rtl HD zenders SBS6 HD enz, lopen prima.

    Het heeft ook niet te maken met de zender herindeling, ik had hier voor 1 september ook al veel last van.

    Gisteren een complete reinstall van MP gedaan, maar dat heeft niet geholpen.

    Zender signaal is 74% en kwaliteit ook 74% zou voldoende moeten zijn
    CPU usage ligt rond de 50%, vrij normaal voor mijn inmiddels al wat oudere configuratie
    H264 CODEC CoreAVC of PowerDVD10, maakt geen verschil
    MP Versie 1.2.0 RC 1.
    Ziggo 8888 (voormalig Multikabel gebied)

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

    Oh ja, ik heb alle coax kabels en pluggen al vervangen door Hirschman spul en een signaalversterker vlak bij de TV met een korte coax, dat kan het dus ook niet zijn (tijdens scannen van de zenders continue 100% signaal sterkte en kwaliteit.)

    Voor verdere configuratie gegevens zie My System in de linker kantlijn.

    Alvast bedankt voor de hulp!
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hier zitten jammer genoeg geen ontwikkelaars, dus dergelijke support is minder evident. Een paar vraagjes die misschien licht kunnen werpen...

    Heb je dit ook bij opgenomen uitzendingen of enkel bij live TV ?
    Heb je een opgenomen uitzending al eens proberen te bekijken via een ander programma zoals bvb VLC.

    Zelf heb ik geen HD kanalen, maar ik ben zeer gelukkig met de manier waarop SAF werkt.
    Wat bij mij het stotteren in het verleden al eens heeft verholpen voor sommige zenders is om mijn TV kaart niet als "generic" te laten staan, maar handmatig te specifieren wat voor kaart het is. Kijk hiervoor eens naar een andere post: https://forum.team-mediaportal.com/...ie-501/dvbt-plaats-van-dvbc-98962/#post771873
     

    wouter1971

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 19, 2008
    911
    143
    Purmerend, Holland
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ervan uitgaande dat je de meest recente versie van MediaPortal gebruikt te weten 1.2.0. en goede codecs zoals SAF 6.00 zou je deze patch eens kunnen proberen:

    https://forum.team-mediaportal.com/mediaportal-1-2-0-beta-540/live-tv-freeze-15-30-helps-98842/

    Als dit ook jouw probleem is kan dit de oplossing bieden. Overigens vind ik 74% wel wat weinig aan ontvangstkwaliteit maar moet wel lukken. Kijk ook even als je TV kijkt naar de discontinuities of die erg hoog zijn.

    Wat ook veel helpt is het vinkje weghalen bij "Don't drop discontinued packets into tsreader".
    Zo ben je maximaal beschermd tegen vastlopers.

    Ik heb zelf satelliet en ik heb geen freezes meer naar bovenstaande zaken aangepast te hebben.

    Succes, en laat even weten of het helpt.
     
    J

    joostzilla

    Guest
    Is het probleem ontstaan bij de HD channels 1, 2 en 3?
    Er is een verschil tussen de HD kanalen 1,2 en 3 en de nieuwe HD kanalen na de herindeling. Ik weet helaas niet wat. :(
    Ikzelf had alleen problemen met de nieuwe kanalen. Powerdvd 11 (saf6) heeft dit opgelost.
    Heb je de decoder van microsoft zelf al geprobeerd? Of een andere audio codec?
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    cfforce, dank voor de opmerking, maar de patch war je naar verwijst zit wel al in MP1.2.0 vanaf de Beta versie :) , zie hier: https://forum.team-mediaportal.com/...reaming-live-tv-91214/index36.html#post758733

    joostzilla,

    Installeren van LAVF filter(Haali Media splitter heb ik verwijderd.. allebei geinstalleerd laten geeft troubles) en gebruik maken van Microsoft DTV-DVD EN het verplaatsen van mijn signaal verterker naar de meterkast (dus waar de kabel binnenkomt) heeft het live HD TV kijken opgelost.. Installeren van SAF6 heb ik geprobeerd maar gaf allerlei andere side effects waar ik niet op zat te wachten en heb ik er weer afgehaald (zoals het onmogelijk onveranderd doorlaten van DTS en AC3 streams via SPDIF.. werd allemaal gemuxed naar stereo!.. wtf!...)

    Ik zit nu alleen nog met AVCH video, wat alleen kan via PowerDVD (werkt soms wel soms niet met Microsoft decoder), dat loopt gewoon niet soepel, en de framerate gaat terug naar ongeveer 24 FPS.. ik wil gewoon 50fps en soepel lopend beeld. Ik heb geprobeerd powerDVD DXVA te laten gebruiken, maar dat wordt steeds automatisch terug gezet naar SW (Software decoding)
     

    cfforce

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • March 4, 2008
    241
    21
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Lotsofjazz, inderdaad het zit vanaf 1.2.0B er al in, en heb sindsdien ook het gevoel dat er meer Discontinuties zijn, ik ga morgen even weer 1.1.3 testen.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bij 1.1.3 (zonder patch..) had ik er ook last van, maar was wel veel minder, het extreme gestotter is pas naar voren gekomen toen Ziggo aan de knoppen ging draaien voor de nieuwe zender indeling (en dat was al voor 1 September).. Maar goed NU werkt het TV gebeuren in Mediaportal bij mij eigenlijk veel beter dan voorheen, ik denk dat het belangrijkste is geweest de verplaatsing van de signaal versterker.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb LAV weer vervangen door Haali, want bij sommige films kon ik alleen stereo geluid krijgen terwijl als ik dezelfde film via PowerDVD10 player speel wel gewoon DTS geluid krijg.. maar nu krijg ik bij het afspelen van trailers (*.MOV) weer een foutmelding dat er geen AAC en AVC codec is geinstalleerd!! Naja, zojuist wat gelezen in de LAV codec homepage dat ik de dts decoder van Totalmediaplayer moet copieren in de LAV directory voor DTS geluid.. Ik heb weer wat te testen vanavond.

    Lots
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom