RTL XL (1 Viewer)

Where should the new RTL XL videos fit?

  • A new entry in the site-list (RTL XL) with all sections (A-Z..RTL XL Exclusief)

    Votes: 6 54.5%
  • Only the A-Z and Gemist under TVGemist/RTL

    Votes: 2 18.2%
  • All sections (A-Z..RTL XL Exclusief) under TVGemist/RTL

    Votes: 3 27.3%

  • Total voters
    11
  • Poll closed .

crackdown

Portal Pro
November 24, 2009
100
26
Home Country
Netherlands Netherlands
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Technisch is het al erg lastig, en juridisch gezien wil ik er al helemaal niet over nadenken...

De enige optie die ik nog zie is om een silverlight-player te gebruiken in mediaportal, maar daarvan weet ik ook niet zeker of dat gaat lukken.


Ik denk dat dat een heel goede kans op succes oplevert. Uiteindelijk moet de website "denken" dat het gewoon in een browser of speler met DRM wordt afgespeeld, dus dat Silverlight zou wel eens de key kunnen zijn. Wel een uitdaging deze klus want RTL heeft echt een pracht aan materiaal! Jammer, ik ben een n00b wat prgrammeren betreft :(
 

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,566
    2,937
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Dit zal je wel toe kunnen voegen:
    RTL XL
    UserAgent moet je veranderen naar die van de iPad:
    Mozilla/5.0(iPad; U; CPU iPhone OS 3_2 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/531.21.10 (KHTML, like Gecko) Version/4.0.4 Mobile/7B314 Safari/531.21.10


    Dit is het zelfde /edit: Niet helemaal.. dit is alleen van vandaag en bij de iPad versie staat de hele week. Dit pakt de lijst met de useragent van de ipad..
    RTL gemist

    /edit2
    Shit man, ik heb net de plugin bekeken en er is echt weinig af te spelen! :s Heel jammer.. Maar kijk even naar bovenstaande links, dat is in ieder geval van 1 week.

    Dit is interessant spul, daar ga ik na mijn vakantie eens naar kijken...

    En btw: er staan een dikke 6000 videos zonder drm op de site, en zo'n 4000 met drm waarvan er toch een aantal van af te spelen is, dus er is genoeg...
     

    avee

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 8, 2008
    60
    6
    Misschien als extra categorie. Ik had trouwens gehoopt, dat nu alle sites net als RTL een niveau hoger zouden liggen. Misschien kan je dat configureerbaar maken? Bijv in de RSS lijst standaard alle sites geconfigureerd uitleveren, maar als mensen dat willen, kunnen ze meerdere instanties met elk maar een site installeren? Zie je vaak met de youtube plugin, youtube english, youtube italian, youtube koot&bie (bij mij dan ;))
     

    fripsy

    Portal Pro
    December 11, 2008
    122
    63
    Grasse
    Home Country
    France France
    Dat hele DRM gedoe is mij niet duidelijk...

    Als ik bijvoorbeeld rechtstreeks via de site "The voice of Holland" opvraag, kan ik dit zonder problemen bekijken, maar dit is via Silverlight.
    Probeer ik hetzelfde via MP dan heb ik niet het recht om kijken...

    Bij de weg, ik zit in Frankrijk...

    Just to let you know...

    Fripsy.
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,566
    2,937
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    De DRM die op sommige videos zit, verhinderd het afspelen in alles behalve de silverlight-player van de website.
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,566
    2,937
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb de ipad feed toegevoegd onder gemist 2. Al moet ik zeggen dat ik met het afspelen van die videos wel wat bandbreedte probleempjes heb, en dat er wat met de kleuren aan de hand is, maar misschien ligt dat wel aan mijn systeem...
     

    oekie

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 25, 2008
    223
    14
    Gennep
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb de ipad feed toegevoegd onder gemist 2. Al moet ik zeggen dat ik met het afspelen van die videos wel wat bandbreedte probleempjes heb, en dat er wat met de kleuren aan de hand is, maar misschien ligt dat wel aan mijn systeem...

    Je weet niet hoe blij je me vrouwtje (en mij dus ook), hiermee maakt... Net gtst getest en loopt als een zonnetje. Nog geen langdurige test gedaan, maar zo op het eerste gezicht werkt t!!! Tnx a lot!!! Doskabouter mijn held!

    :D

    @doskabouter

    Is het mogelijk om de volledige lijst via t ipad gebeuren aan te passen?
    Dus ook a-z enz..
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,566
    2,937
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Je weet niet hoe blij je me vrouwtje (en mij dus ook), hiermee maakt... Net gtst getest en loopt als een zonnetje. Nog geen langdurige test gedaan, maar zo op het eerste gezicht werkt t!!! Tnx a lot!!! Doskabouter mijn held!

    :D

    @doskabouter

    Is het mogelijk om de volledige lijst via t ipad gebeuren aan te passen?
    Dus ook a-z enz..

    Mooi! daar doe je het tenslotte voor.

    De rest gaat helaas niet lukken. er is 1 url beschikbaar voor de ipad, en die geeft alleen de videos van de afgelopen 7 dagen weer.
    Maar misschien dat er iemand is die wat wil experimenteren met silverlight? Dat zou nog een kleine kanshebber zijn.
     

    lightman

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • December 28, 2007
    90
    2
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    wat is de laatste status? gewoond e laatste onlinevideo's? en dan de Ipad stream?
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom