RTL XL (2 Viewers)

Where should the new RTL XL videos fit?

  • A new entry in the site-list (RTL XL) with all sections (A-Z..RTL XL Exclusief)

    Votes: 6 54.5%
  • Only the A-Z and Gemist under TVGemist/RTL

    Votes: 2 18.2%
  • All sections (A-Z..RTL XL Exclusief) under TVGemist/RTL

    Votes: 3 27.3%

  • Total voters
    11
  • Poll closed .

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Blijkbaar is er toch nog iets niet helemaal lekker met je codecs.

    Over het algemeen word het SAF-codec pack aangeraden voor onlinevideos (gebruik ik ook, alles werkt daar).

    Tutorial is hier te vinden.
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Voorlopig nog niet, ik heb hier en daar eens wat rondgevraagd, en ik ben er intussen redelijk van overtuigd dat dit niet gaat lukken. Dat is waarschijnlijk ook precies de reden waarom RTL overgestapt is naar SilverLight.

    Helaas, helaas...
     

    powermarcel10

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi Doskabouter,

    echt super bedankt voor de ondersteuning van RTL XL in online video's! Maak er ontzetted veel gebruik van.

    Bij mij werkt echter alleen "gemist 2". Dit vind ik jammer, omdat er onder de catechorie; "A-Z" ook veel relevante zooi zit.

    Dit zal denk ik te maken hebben met het hele DRM verhaal. Alleen gebruikt die toch dezelfde DRM versleuteling dan die van "gemist 2"? In dat opzicht zou dat dan toch ook gewoon moeten werken? Of doe ik nou iets fout..

    Gr.

    Ow, niet helemaal goed gelezen.. Zie dat die ipad stream er alleen maar is voor 7 dagen geleden.. Hopelijk dat dat nog gaat komen!
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Op de gemist2 zit juist geen drm (omdat die eigenlijk voor de ipad/iphone is waar geen silverlight op draait, hopen dat dat zo blijft :) ).
    Onder de gewone gemist zit inderdaad veel meer, maar daar zitten volgens mij genoeg videos zonder drm bij (dat zullen dan misschien de minder populaire videos zijn...)
     

    powermarcel10

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bedankt voor je replay.

    Ik heb denk ik net de "populaire" geprobeerd waarschijnlijk. Zal eens kijken wat er wel te bekijken is.

    Is er verder nog nieuws omtrent DRM? Appart dat het zo ingewikkeld is om silverlight toe te voegen aan mediaportal.

    Hoop dat het snel gaat lukken!
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Nou, het is niet zozeer het toevoegen van silverlight wat lastig is, maar meer het feit dat het voor een silverlight player erg makkelijk is om af te dwingen om alleen vanaf een bepaalde website content af te spelen. (En daarmee dus de DRM doet)

    Dat heb ik in ieder geval begrepen van een collega die er wat dieper in gedoken was.
    Ik heb zelf nog geen idee of, hoe en hoe legaal het is om daaromheen te werken...
     

    powermarcel10

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bij mij doen de ipad streams het ineens niet meer van "gemist 2". Hij gaat bufferen, laat dan het eerste scherm zien, en bevriest dan.. Mediaportal zelf bevriest niet, maar puur het filmpje.. De gewone rtl streams zonder drm doen het wel gewoon goed..

    Meer mensen met dit probleem?
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik denk (tenminste, dat is bij mij zo) dat de streams erg traag beginnen, en dan alleen het 1e plaatje laten zien totdat er meer gebufferd is.
     

    powermarcel10

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Misschien ben ik inderdaad gewoon een beetje ongeduldig, en is dat het gewoon;) Zal vanavond even testen..

    Eerder had ik dit in ieder geval niet.. Misschien dat de server even een beetje traag is ofzo.. Laat het nog wel even weten..
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom