WMC melding uitschakelen (1 Viewer)

mister_salsa

Portal Member
November 5, 2009
37
1
Home Country
Netherlands Netherlands
Telkens als ik MP opgestart heb, film gekeken, en MP afsluit... dan zie ik in de windows taakbalk een melding: "Windows Media Center kan niet gestart worden"
Hoe kan ik dit voorkomen cq. uitschakelen?
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Ik ken de exacte benamingen in het Nederlans niet, maar je kan het volgende proberen:

Control Panel > Programs > Turn Windows Features on or off

Laat dit rustig inladen, ga vervolgens naar het submenu Media Features,

vink Windows Media Center uit.

Opgepast, hiermee verwijder je het dus volledig van je systeem, ik hoop dat ik goed begrepen heb dat je dit wenst.
 

K405

MP Donator
  • Premium Supporter
  • December 24, 2007
    58
    14
    Zoetermeer
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Heb je de prevent MCE policy enabled?

    In MediaPortal Configuration:
    Disable Microsoft Media Center Services in Configuration > Additional 3rd Party Checks.
     

    Users who are viewing this thread

    Similar threads

    MP1 MP2 Hulp voor catavolt DE
    Hallo lieve vrienden, Om een bepaalde reden wil ik u vandaag dringend om donaties vragen. Om redenen waarvoor ik niet verantwoordelijk ben en waarop ik hier niet wens in te gaan, heb ik een huurachterstand opgelopen, zodat mijn flat dreigt te worden opgezegd. Als ik kijk naar de download aantallen van PVHD en nog meer PVHD XMAS 2021...
    Hallo lieve vrienden, Om een bepaalde reden wil ik u vandaag dringend om donaties vragen. Om redenen waarvoor ik niet...
    Hallo lieve vrienden, Om een bepaalde reden wil ik u vandaag dringend om donaties vragen. Om redenen waarvoor ik niet...
    Replies
    0
    Views
    4K
    ik heb er in het verleden hier C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc een file bijgezet en dat werkte voor mij prima. Het kan natuurlijk zijn dat er bij jouw nog andere kastjes tussen zitten die het eea lastiger maken...
    ik heb er in het verleden hier C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc een file bijgezet en dat...
    is er een mogelijkheid om je eigen zoeklijst in mediaportal te plaatsen voor dvb-c ik heb hier namelijk glasvezel en alle...
    Replies
    1
    Views
    2K
    ok
    ok
    Pas een Intel NUC 6i3syh aangeschaft om een oude HP Desktop te vervangen die als HTPC achter mijn TV staat. Tijdens de installatie...
    Replies
    1
    Views
    13K
    Nu toch al een paar video's gekeken en bij de meeste zie ik toch af en toe wat tearing.
    Nu toch al een paar video's gekeken en bij de meeste zie ik toch af en toe wat tearing.
    Hallo, Ik heb daarnet eindelijk mijn Mediaportal geupgrade naar versie 1.5.0 Final. Ik kom van 1.2.2.0. Mijn pc draait nog op...
    Replies
    12
    Views
    3K
    Hi DBE, dank voor de tip; zo blijft de kanalenlijst inderdaad overzichtelijk. Alleen heb ik tot nu toe de ervaring dat niet alle HD-kanalen werken. Bijvoorbeeld, Disney XD HD doet het gewoonweg niet (melding over 'Timeshift' of iets dergelijks); zo zijn er nog enkele HD-kanalen met een 'Timeshift'-probleem. Is dit uniek voor mijn...
    Hi DBE, dank voor de tip; zo blijft de kanalenlijst inderdaad overzichtelijk. Alleen heb ik tot nu toe de ervaring dat niet alle...
    LS, recent heb ik in mijn PC een Digital Devices CT2 met AlphaCrypt CAM CI+ geplaatst; dit werkt in het algemeen goed. Het zoeken...
    Replies
    2
    Views
    3K
    Top Bottom