[solved] Ziggo transponder weer eens veranderd (1 Viewer)

fstruijs

MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 20, 2009
    26
    1
    Breda
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb dezelfde uitdaging als jullie.. Wel gewone kanalen maar geen HD.
    Dus als ik het goed begrijp voeg ik onderstaande code toe aan de xml file?

    Code (Text):

    <DVBCTuning>
    <Frequency>498000</Frequency>
    <ModulationType>Mod256Qam</ModulationType>
    <SymbolRate>6875</SymbolRate>
    </DVBCTuning>
    <DVBCTuning>
    <Frequency>698000</Frequency>
    <ModulationType>Mod256Qam</ModulationType>
    <SymbolRate>6875</SymbolRate>
    </DVBCTuning>

    Wil je anders eens de compete xml file voor ziggo 5555 posten? Kan ik eens zien wat voor verschillen er in zitten.

    Deze gebruik ik nu. Hier zit de aanpassing van RikP in.
     

    Attachments

    • The_Netherlands.Ziggo_NID_5555.xml
      4.9 KB

    wijnand

    Portal Pro
    December 14, 2007
    74
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bedankt voor de info. Heb het nieuwe bestand over de oude heen gezet, maar nog geen verbetering. Er zit ook geen 546000Mhz in, waar de Ned1HD's in staan.
    Als ik dit handmatig toevoeg en daarna opnieuw scan, verbeterd hij alleen Ned1HD, en niet 2 en 3... die er ook in zitten?
    Ben nu maar handmatig de juiste frequenties, TS en ServiceID's aan het invoeren.
    Dit werkt wel zo te zien.
     

    wijnand

    Portal Pro
    December 14, 2007
    74
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik bedoel dat ik het in de channelconfig in de TV server zelf doe. Op de een of andere manier kijkt hij niet goed naar de inhoud van de xml file.
     

    wijnand

    Portal Pro
    December 14, 2007
    74
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    @ Cohiba, Zou je kunnen beschrijven welke handelingen verricht? Misschien doe ik wel iets niet goed..
     

    HomeY

    Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Vergeet niet dat binnen de bestaande regio's er nu zelfs verschillen in frequenties kunnen zijn per stad/dorp!
    2 mensen in regio 5555, maar uit verschillende woonplaatsen, kunnen verschillende frequenties hebben voor (sommige) TV kanalen.
     

    wijnand

    Portal Pro
    December 14, 2007
    74
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ah! Maar dat is nieuw voor mij. Hoe kunnen we daar dan nu weer achter komen? En we zoeken verder....
     

    Users who are viewing this thread

    Similar threads

    MP1 MP2 Hulp voor catavolt DE
    Hallo lieve vrienden, Om een bepaalde reden wil ik u vandaag dringend om donaties vragen. Om redenen waarvoor ik niet verantwoordelijk ben en waarop ik hier niet wens in te gaan, heb ik een huurachterstand opgelopen, zodat mijn flat dreigt te worden opgezegd. Als ik kijk naar de download aantallen van PVHD en nog meer PVHD XMAS 2021...
    Hallo lieve vrienden, Om een bepaalde reden wil ik u vandaag dringend om donaties vragen. Om redenen waarvoor ik niet...
    Hallo lieve vrienden, Om een bepaalde reden wil ik u vandaag dringend om donaties vragen. Om redenen waarvoor ik niet...
    Replies
    0
    Views
    4K
    Even een update. Ik heb het inmiddels, met behulp van tweakers.net, weer werken. Het probleem lag in OScam. Ik moest iets toevoegen in de config: Het gaat met name om de chid. Gezien ik een standaard basis pakket had is bovenstaande voldoende. Mocht je meer pakketten hebben dan moet je chid uitbreiden met het pakket die je hebt...
    Even een update. Ik heb het inmiddels, met behulp van tweakers.net, weer werken. Het probleem lag in OScam. Ik moest iets...
    Ziggo zet heel Nederland op NID 5555 Ik heb de XML aangepast zodat die voor iedereen weer zou moeten werken. (heel NL in één file)...
    Replies
    15
    Views
    7K
    I can check. Lost everything after 27-02/ Ok, so new scan using these settings will work. I can check the logfile afterwards. tnx.
    I can check. Lost everything after 27-02/ Ok, so new scan using these settings will work. I can check the logfile afterwards. tnx.
    Ook hier (Woudrichem) enkele weken geleden de grote Ziggo kanalenwissel goocheltruck gehad. MP een full scan laten doen voor alle...
    Replies
    1
    Views
    2K
    Na wat zoeken ben ik op het forum van Tweakers.net terecht gekomen, daar zitten ze er boven op, let op de posts van Archie. Ik heb gewoon in notepad de xml file aangepast zoals in de tabellen die hij van tijd tot tijd updated en op tweakers zet. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775/10 Waarom TP10 en TP16 het...
    Na wat zoeken ben ik op het forum van Tweakers.net terecht gekomen, daar zitten ze er boven op, let op de posts van Archie. Ik heb...
    Hoi Ziggo heeft de boel omgegooid voor Ziggo 8888, voor de zoveelste keer.. Juiste TP XML file toegevoegd XML file toevoegen aan...
    Replies
    2
    Views
    2K
    March 30 there was a new list posted on tweakers, but no change in the frequencies for NID 5555 Alkmaar tuning details. When I scan I see a couple of "new" channels (these are not really new but just moved to a new frequency): Passie xxx Show TV Star Plus Ziggo Sport Golf Ziggo Sport Voetbal And a whole bunch of "Unknown xxxx"...
    March 30 there was a new list posted on tweakers, but no change in the frequencies for NID 5555 Alkmaar tuning details. When I scan...
    Attached the Tuning details of Ziggo Netherlands NID 5555 Alkmaar, they were updated 28 February 2017.. and updated the XML file...
    Replies
    7
    Views
    3K
    Top Bottom