NVidia oder ATI (1 Viewer)

Welcher Grafikkartenhersteller?

• NVidia

Votes: 41 44.6%
  • ATI

Votes: 51 55.4%

• Total voters
    92

Lehmden

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,565
    3,946
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany
    AW: NVidia oder ATI

Hi Hoborg
    Did your Tips avoid the "Klötzchen" Bug on German FTA HD channels? I've never heard about a solution for this excerpt for fiddling with drivers, what did not solve this most of the time.

hoborg

Portal Pro
    June 13, 2008
    4,413
    1,644
    Nový Jičín
    Home Country
    Czech Republic Czech Republic
    Re: AW: NVidia oder ATI

Hi Hoborg
    Did your Tips avoid the "Klötzchen" Bug on German FTA HD channels? I've never heard about a solution for this excerpt for fiddling with drivers, what did not solve this most of the time.

No, sorry. But if you provide me a TS sample with such recodring, i can look on it.

Lehmden

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,565
    3,946
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany

Hi.
    The problem is, if you playback a recording, there are no "Klötzchen". This only happens during Live- TV and only on 720p h264 channels ... A Movie I can record and watch later, no problem. But Soccer or other Sports has to be live to get the full fun out of it...
    With Intel or NVidia this never appears, only with (all kinds of) ATI GPUs.

Are you able to watch German TV in Czech Republic? If you're able to receive Astra this should be possible as this channels are not scrambled... There you can see yourself if you tune to "Das Erste HD" or "ZDF HD"...

hoborg

Portal Pro
    June 13, 2008
    4,413
    1,644
    Nový Jičín
    Home Country

Hi.
    The problem is, if you playback a recording, there are no "Klötzchen". This only happens during Live- TV and only on 720p h264 channels ... A Movie I can record and watch later, no problem. But Soccer or other Sports has to be live to get the full fun out of it...
    With Intel or NVidia this never appears, only with (all kinds of) ATI GPUs.

Thanks for info.
    Did you reproduce such issue on different PVR software like NPVR for example?

EDIT:
    BTW, even MePo LivetTV should not be "Live", it is recorded to timeshift then played (if i am not wrong). So this should be the same like watching recording - but i may be wrong, i dont use MePo.

hoborg

Portal Pro
    June 13, 2008
    4,413
    1,644
    Nový Jičín
    Home Country

Are you able to watch German TV in Czech Republic? If you're able to receive Astra this should be possible as this channels are not scrambled... There you can see yourself if you tune to "Das Erste HD" or "ZDF HD"...

No, sorry. I have only access to DVB-t and only MPEG-2 :(

Lehmden

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,565
    3,946
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany

Hi.
    Not lately. But I've done tests some time (a year or so) ago with DVB- Viewer. Same result.

On mpeg2 channels there is no problem with this...

Lehmden

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,565
    3,946
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany

Hi.
    Of course there is a live2.0.ts File. If you skip back 15 seconds the Bug is gone for a while (some minutes). This seems to be timing problems on decoding and recording at the same time. The problem is definitely not on recording part of the Live TV playback as all recordings are OK. And this only happens on German 720p TV Stations. So there is something really strange with the streams they aired. Other 720P Stations worldwide did not have this problems.

Henric-a

Portal Pro
    November 11, 2009
    227
    10
    Home Country
    Germany Germany
    Auch wenn die Diskussion hier im Juli endete, möchte ich sie nochmal rauskramen, da ich demnächst für nen Kumpel n HTPC zusammen bauen werden.

Ich war fast geschockt, als ich hier die ganzen schlechten Kritiken über ATI Karten gelesen habe. Ich habe seit 2 Jahren meinen HTPC mit einer ATI 4670 im Einsatz und so gut wie keine Probleme.

Was meint ihr alle mit Klötzchenbildung bei HD Sender wie ARD und ZDF, ich gucke hier seit 3 Monaten TV mit dem HTPC und habe ganz ganz selten Probleme. Weder mit ARD und ZDF HD noch mit HD 1080p content noch sonstwas. Wenn es mal ruckelt liegt es daran, dass das IFC Plugin alle paar Sekunden die CPU Last auf ca. 50% hochgehen lässt, was meiner Meinung nach n Unding ist, das habe ich aber in dem entsprechenden Thread schon gepostet.

Als Codec verwende ich SAF6, davor SAF 4 und bin damit immer gut gefahren. Der Catalyst Treiber ist version 8.7...

Henric

Lehmden

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • December 17, 2010
    12,565
    3,946
    Lehmden
    Home Country
    Germany Germany

Hi.
    Aktuell ist NVidia softwareseitig eindeutig vorne. Sowohl sind die Treiber besser, stabiler als auch das es besondere (besonders gute) Codecs gibt, die nur mit NVidia zusammen arbeiten (können). Die Hardware sehe ich eher bei ATI vorne. Nur leider hilft die beste Hardware nichts, wenn die Treiber spinnen. Im CCC (aktuell ist glaube ich 11.9 oder so) wird immer wieder, wenn ein Fehler ausgebügelt ist, dafür 10 neue eingebaut. Und sowas wie LAV CUVID ist für ATI nicht vorhanden. Möglich wäre es, auch ATI hat eine Entwickler Schnittstelle heraus gegeben. Doch die ist so konfus aufgebaut und extrem fehlerhaft dokumentiert, das sich (bisher) niemand daran versucht hat.

Mit meiner HD 5450 hatte ich immer wieder das leidige Klötzchen Problem bei ARD und ZDF HD. Mal ging es eine Zeitlang, so das ich dachte, ich hab endlich einen funktionierenden Treiber gefunden, dann fing der Spuk wieder von vorne an. Seitdem ich deswegen und wegen CUVID, der aus SD eine Bildqualität heraus zaubert, so das man eine DVD oft nicht mehr wirklich von einer 720p Geschichte unterscheiden kann, eine NVidia GT 430 gekauft habe, habe ich dieses lästige Problem nie wieder gehabt. Im HD Bereich tun sich beide nicht wirklich viel, mal abgesehen von dem Klötzchen Problem bei den 720P Sendern. Im SD Bereich ist die NVidia, dank CUVID, aber meilenweit vorne.

Wer die freie Wahl hat sollte sich imho für einen HTPC eine GT 430 kaufen. Ist aktuell wohl das beste, was man seinem HTPC antun kann. Ggfs ist auch eine 530/540, sofern man eine passive finden kann, von Interesse. Die GT 520 ist etwas schwächer als die GT 430 bei etwa gleichen Kosten. Da würde ich im Zweifel die 430 vorziehen. Funktionieren tut die 520 aber auch.

Users who are viewing this thread

Top Bottom