Plugin MyDBox (1 Viewer)

pisdu

Portal Pro
March 7, 2006
202
2
Switzerland
Hi GAH and thanks for answer.
Yes i know that there's a MyDreambox Plugin , ive posted some questions there about recording and saw no answer so tried Dbox plugin (that one).

Thanks again

kroko

Portal Pro
February 4, 2007
428
420
51
Itzehoe
Germany Germany
alexg:

Yes, there will be a release as soon I have more time. Right now I'm moving to a new place in town.

Anyhow I'm happy because there was always a differnce between Release and SVN version. So in the future we do not need to compile twice.

Greetz
kroko

easyf

New Member
April 15, 2007
4
0
Hallo kroko,

Die Vorstellung den Stream von meiner dbox auf dem MP zu sehen und zu steuern finde ich super! Leider funktioniert bereits das Hohlen des Bouquets nicht. Ich gehe mal davon aus, dass hier das webinterface angesprochen wird. Leider kann man dort keinen Port einstellen, also habe ich die Box wieder auf 80 gestellt. Ich bekomme immer noch den Fehler. Ich habe dann das neueste Sportster-Image installiert. Keine Änderung.

Was kann das sein?

gruß, easy

kroko

Portal Pro
February 4, 2007
428
420
51
Itzehoe
Germany Germany
Hi folks,

i have finished to move into my new place. I tried my plugin in the latest svn and had no problem at all. So please provide me with the log files if you can not read the bouquets. I'm still working on this plugin time by time.

:)

Greetz
kroko

kroko

Portal Pro
February 4, 2007
428
420
51
Itzehoe
Germany Germany
Hi pac,

bin zur Zeit busy mit dem Schach Plugin. Es nähert sich jetzt aber dem Ende :)
Danach werde ich ein Update für die DBox machen.

Was vermiss du besonders ? Im nächsten Update hauptsächlich schnelleres Umschalten und eine kleine Fehler behoben...

Gruß
kroko

kroko

Portal Pro
February 4, 2007
428
420
51
Itzehoe
Germany Germany
Hi stormbringer,

the question would be if the 0.2.2 version would be still supported. I'm tired of compiling everything twice. Personally I work with the RC (latest SVN).

So of course the SVN will be supported ! :)

Greetz
kroko

pac

Portal Member
August 6, 2007
12
0
38
Hi,

wie du schon angesprochen hast, natürlich das schnellere Umschalten.

Zudem habe ich ein Problem, dass das Bild bei mir stellenweise ruckelt, was mit http://dbox2ip -> live eigentlich nicht auftritt.

Bei Aufnahmen habe ich dann irgendwie ein ständiges "konstantes" ruckeln.

Ob diese Fehler nun an MP bzw. am Dbox2 Plugin liegt, kann ich nicht sagen.

Grüße!

kroko

Portal Pro
February 4, 2007
428
420
51
Itzehoe
Germany Germany
Hi Pac,

ein Problem ist der EPG, der Zyklisch aktualisert wird. Ich werde dem mal einen eigenen Thread spendieren. Das ist besser, denn manchmal hängt sonst das ganze Portal. Habe ich beim Streamradio auch schon für die Titeanzeige gemacht. Danach kannst du ja noch mal posten wie es läuft.

;)

Übrigens das Umschalten zwar schneller , aber weger der DBox dauert es immer noch so 5-7 sec. (leider) Ich habe mich schon mit dem Entwickler von yweb unterhalten. Man kann da leider nicht viel machen.

Gruss
kroko

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

OP Similar threads Forum Replies Date
morpheus_xx [WiP] "What's New" plugin for MP2 upgrades MediaPortal 2 15
da3dsoul [Request] An MVP Plugin example for custom settings in MP2 Plugin Development 2
da3dsoul MP2 Plugin - Getting Started (Directory Tree and Player) Plugin Development 27
M Installing Plugins Newcomers Forum 2
joecrow 1.25.0 Radio Time plugin fails after Resume from Sleep with MP 1.25 Bugreports 4
P MP2: US user, OTA - can NOT get SchedulesDirect plugin to work on MP1 or MP2 --> how do I get OTA schedule? General 5
E aktuelle englische Forums Webseite von - Showtime Plugin v3 Plugins & Erweiterungen 4
mrmojo666 [Tv Server Plugin ]Direct Show Video Control Plugin 0.0.0.1 for Hauppauge PVR cards MediaPortal 1 Plugins 0
joecrow MultiShortcut Plugin (Uavailable) in DWHD skin General Support 58
vapourEyes Building TV Plugin General Development (no feature request here!) 49
Golf4 Nach Windows-Updates läuft TV-Plugin nicht mehr Allgemeines Support- und Diskussionsforum 0
joecrow How about a Launcher plugin for MP1? MediaPortal 1 6
D [solved] TVServer Plugin must be missing something. General Development (no feature request here!) 1
framug Nouveau plugin XmlTvFR pour récupérer le guide télé français Kazer / ZguideTv (WebEPGfr) 11
emphatic Allow remote control mapping of all plugins Improvement Suggestions 0
D Where should plugins be located on hard drive? General Support 0
D how to disengage from one version of a plugin to use another Newcomers Forum 0
cbr954rr How to disable a pre-configured plugin? General 2
mrmojo666 [Plugin]Marantz Control Plugin 0.0.0.2 MediaPortal 1 Plugins 2
mrmojo666 beginner: trying to write a plugin, need help to catch event General Development (no feature request here!) 3
framug [Rejected] Fix PowerScheduler plugin for MP2 single seat Submit: Code Patches 9
doskabouter [Question] Stale plugins Developer Discussions 9
M MP1 stops responding after Starting Plugins General Support 14
Terra LAVFilter Plugin cannot be updated (MP1.23) MediaPortal 1 Plugins 10
L Mediaportal 1.21 and Windows 10: user schedules de-activated when powerscheduler plugin is selected General Support 1