Jag upptäckte nyss att den svenska översättningen är rätt så gammalmodig. Snälla uppdatera och separera alla prefix. De är just nu hårdkodade så setup-inställningen "Show menu prefixes (such as My Pictures)" inte har någon effekt. Alltså, uppdatera:
<string>
<id>0</id>
<value>Mina Program</value>
</string>
till
<string Prefix="Mina ">
<id>0</id>
<value>Program</value>
</string>
Så fungerar inställningen och folk slipper redigera filen. Denna prefix-inställning kom någon gång under 2005 så varför den inte lagts in i den svenska filen är bortom min begripelse. Kolla på den engelska översättningen och sök efter Prefix=""-taggen för att se vilka string-id's som behöver den (dvs bara de som tillhör huvudmenyn ska ha detta).
edit: Roligt nog finns det EN ENDA Prefix-tag i den svenska översättningen:
<string Prefix="Min ">
<id>2516</id>
<value>Wikipedia</value>
</string>
Hehe.
Förresten, den som nu håller i filen har jobb att göra med att implementera alla bra förslag, t.ex. såg jag att den äckligt fula "Mina Trailrar"-linjen finns kvar. Bör ändras till "Mina Trailers", självklart med Prefix-tagg .
<string>
<id>0</id>
<value>Mina Program</value>
</string>
till
<string Prefix="Mina ">
<id>0</id>
<value>Program</value>
</string>
Så fungerar inställningen och folk slipper redigera filen. Denna prefix-inställning kom någon gång under 2005 så varför den inte lagts in i den svenska filen är bortom min begripelse. Kolla på den engelska översättningen och sök efter Prefix=""-taggen för att se vilka string-id's som behöver den (dvs bara de som tillhör huvudmenyn ska ha detta).
edit: Roligt nog finns det EN ENDA Prefix-tag i den svenska översättningen:
<string Prefix="Min ">
<id>2516</id>
<value>Wikipedia</value>
</string>
Hehe.
Förresten, den som nu håller i filen har jobb att göra med att implementera alla bra förslag, t.ex. såg jag att den äckligt fula "Mina Trailrar"-linjen finns kvar. Bör ändras till "Mina Trailers", självklart med Prefix-tagg .