Making the Swedish translation better (2 Viewers)

tkortell

Portal Pro
April 13, 2005
320
0
44
Vaasa / Sulva
Home Country
Finland Finland
Jag hittade ett fel i "My explorer plugin" Den knappen som det borde stå "Ta bort fil" eller ngt liknande, står det "Återställ markerat".. Denna text är väldigt missvisande.

H / tk

hakuna

Portal Pro
October 15, 2004
395
1
48
Gothenburg
Home Country
Sweden Sweden
Help Coolhammer

Hello. CoolHammer approached me on irc and wanted to find any remaining translation errors in the code.
I can only find the background in the skin of "my videos" and other pages.

Oj, här kan jag skriva på svenska förresten.

Så, om det är någon som hittar någonstans där det står på engelska där det skall vara på svenska, svara här eller skicka PM till CoolHammer.

/Niclas

Jetboy

Portal Pro
April 15, 2005
187
1
Stockholm
Home Country
Sweden Sweden
Någon som har testat göra en manuell tv-inspelning? I stället för att starttiderna listas som 0.00, 0.05, 0.10 osv står de som "5 minuter", "10 minuter", "15 minuter" osv ända upp till 01.00. Strängarna finns inte i xml-filen (eller så är jag helt blind) men det är på svenska så jag misstänker att det är nån automatisk datum-/tidhantering som missuppfattar betydelsen av siffrorna. Det kanske hakuna kan ta upp med CoolHammer?

Sen har vi ett par översättningar som vi kunde göra tydligare, jag ska försöka förklara hur man kommer dit så ni förstår vad jag menar.
1. Välj att spela in en serie från tv (vilket som helst av alternativen för fler-än-en-gång-inspelningar).
2. Gå till planerade inspelningar och välj att inte spela in den inspelning du just skapade.
3. Här öppnas ett fönster med ett antal alternativ, det är de två översta alternativen här jag syftar på. Jag sitter på jobbet nu och kommer därför inte ihåg exakt vad det står, men det ena valet tar bort just det markerade avsnittet från listan av planerade inspelningar, medan det andra valet tar bort hela serien från planerade inspelningar och slutar leta efter nya avsnitt att spela in.

Jag tycker inte att det framgår särskilt tydligt att det är skillnad på knapparna, och vilken som gör vad. Vi kanske kunde ha nåt i stil med "Spela inte in detta avsnitt" respektive "Spela inte in denna serie", "Spela inte in" resp. "Spela aldrig in igen" eller "Spela inte in detta avsnitt" resp. "Spela inte in några avsnitt". Några förslag, bara. Kom gärna med bättre. Vad sägs?

hakuna

Portal Pro
October 15, 2004
395
1
48
Gothenburg
Home Country
Sweden Sweden
Jetboy said:
...på svenska så jag misstänker att det är nån automatisk datum-/tidhantering som missuppfattar betydelsen av siffrorna. Det kanske hakuna kan ta upp med CoolHammer?
Jag har inget tv-kort så du får gärna ta det själv, tack.

Jetboy

Portal Pro
April 15, 2005
187
1
Stockholm
Home Country
Sweden Sweden
hakuna said:
Jetboy said:
...på svenska så jag misstänker att det är nån automatisk datum-/tidhantering som missuppfattar betydelsen av siffrorna. Det kanske hakuna kan ta upp med CoolHammer?
Jag har inget tv-kort så du får gärna ta det själv, tack.

Fixat. Alltså inte problemet, men jag har iaf meddelat CoolHammer.

Mr Hipp

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • April 2, 2006
    1,261
    188
    57
    Malmö
    Home Country
    Sweden Sweden
    MP saknar fortfarande

2006-05-07 16:08:08 load localized strings from:language\Swedish\strings.xml
    2006-05-07 16:08:08 language file:language\Swedish\strings.xml is missing entry for id:765 text:Not enough free diskspace
    2006-05-07 16:08:08 language file:language\Swedish\strings.xml is missing entry for id:766 text:already importing...
    2006-05-07 16:08:08 language file:language\Swedish\strings.xml is missing entry for id:767 text:Invalid XMLTV file
    2006-05-07 16:08:08 language file:language\Swedish\strings.xml is missing entry for id:768 text:No channels found
    2006-05-07 16:08:08 language file:language\Swedish\strings.xml is missing entry for id:769 text:No programs found
    2006-05-07 16:08:08 language file:language\Swedish\strings.xml is missing entry for id:770 text:No xmltv file found
    2006-05-07 16:08:08 language file:language\Swedish\strings.xml is missing entry for id:5918 text:Télévision Suisse Romande VOD
    2006-05-07 16:08:08 language file:language\Swedish\strings.xml is missing entry for id:5919 text:Weekend box office
    2006-05-07 16:08:08 language file:language\Swedish\strings.xml is missing entry for id:10104 text:Mini EPG

Någon som vill tänka igenom bra översättingar?

Mr Hipp

hakuna

Portal Pro
    October 15, 2004
    395
    1
    48
    Gothenburg
    Home Country
    Sweden Sweden
    Jag gör ett försök.

is missing entry for id:765 text:Not enough free diskspace

Inte tillräckligt med hårddiskutrymme.

is missing entry for id:766 text:already importing...

Import är redan startad.

is missing entry for id:767 text:Invalid XMLTV file

Felaktig XMLTV-fil.

is missing entry for id:768 text:No channels found

Hittar inga kanaler.

is missing entry for id:769 text:No programs found

Hittar inga program.

is missing entry for id:770 text:No xmltv file found

Hittar ingen XMLTV-fil.

is missing entry for id:5918 text:Télévision Suisse Romande VOD

?

is missing entry for id:5919 text:Weekend box office

Helgens mest sedda på bio.

is missing entry for id:10104 text:Mini EPG

Liten programguide.

Jetboy

Portal Pro
    April 15, 2005
    187
    1
    Stockholm
    Home Country
    Sweden Sweden
    Jag skulle föredra imperfekt på de meningar som lyder "No xxx found", alltså "Hittade inga kanaler", "Hittade inga program" osv. Jag gissar att skyltarna kommer upp efter att uppgiften är utförd, för att visa hur det gick.

"Weekend box office" har jag rätt länge försökt komma på en bra översättning på, men det är svårt. Hakunas förslag är nog det bästa jag har hört hittills, men om jag har förstått uttrycket rätt så handlar det om hur mycket pengar filmerna spelat in under helgen. Det behöver inte alltid innebära samma sak som mest sedda film. Jag har inget bättre förslag själv så om ingen föreslår nåt annat köper jag hakunas mening.

Annars, bra jobbat!

MrMad

Portal Pro
    May 18, 2005
    191
    53
    Göteborg
    Home Country
    Sweden Sweden
    5918: Television Suisse Romande VOD

Schweizisk Video On Demand-TV

Jetboy

Portal Pro
    April 15, 2005
    187
    1
    Stockholm
    Home Country
    Sweden Sweden
    hakuna said:
    is missing entry for id:5919 text:Weekend box office

Helgens mest sedda på bio.

Vad sägs om "Helgens storsäljare", eller "Helgens storsäljare på bio"?

Users who are viewing this thread